Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Onrustige/tikkende motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2012 om 09:53 #17251230
Hallo Goedemorgen/middag,
Mijn Astra G 1.6 Z16XR vertoond sinds een week bij stationair draaien een aparte onrustige tik in de motor. De motor heeft dus een tikkend geluid. Dit verdwijnd niet na de koppeling of iets dergelijks ingedrukt te hebben. Echter verdwijnd het wel als ik ermee ga rijden. Op de snelweg etc merk ik er niks van, tevens ook geen rare schokken of krachtverlies. Olie etc is gewoon op pijl.
Waar kan dit aanliggen? in welke hoek moet ik gaan kijken?
Alvast super bedankt voor enige reactie!!!! :thumbup
8 augustus 2012 om 09:53 #18054681Z16XER bedoel je dan waarschijnlijk?
8 augustus 2012 om 09:57 #18054682Jup excuus had het niet zo bij de hand, maar inderdaad dat is hem ja.
8 augustus 2012 om 14:31 #18054683het tikkende geluid kunnen de kleppenstoters zijn, heb zelf een x18xe1 en die van mij tikkert ook,
alleen als de motor koud is, tikkende kleppenstoters kun je eigenlijk niks aan doen..
behalve de stoters vervangen.., je kunt het wel minderen, met schone olie erop 5w-40. wel eerst schoon spoelen met motorflus,
alleen dan verberg je het probleem, na 2/3 maand word het weer erger, bij mij tenminste..
maar de meeste auto’s hebben tikkende klepperstoters.. ;) dus als dit je probleem is hoef je je niet zoveel zorgen te maken ;)8 augustus 2012 om 14:34 #18054684Totdat je opel als een ford klinkt :D
dan word het echt tijd voor koprevisie :jerry8 augustus 2012 om 15:25 #18054685Heb ik ook gehad, alleen na het starten.
Check je oliepijl! Als je aan de min zit, gooi er eens wat bij, is het misschien bij.
Je stoters vullen zich meestal vanzelf met olie, en dan hoor je ze niet meer.
ik heb een X16SZR, welke motorcode heb jij nu precies?8 augustus 2012 om 17:41 #18054686kan ook zijn dat de oliedruk stationair te laag is he!
hou hem eens op toeren als je stil staat en luister dan eens
8 augustus 2012 om 19:16 #180546871.6 8klepper: Of een X16SZR of een Z16SE
Willem
8 augustus 2012 om 19:18 #18054688die hadden toch ook dat nokkenasprobleem he?
8 augustus 2012 om 20:01 #18054689Beide..
In alle smallblock 8klepper motoren met een motorcode beginnend met een X of Z zitten van de boterkoek nokkenasjes in..
Willem
8 augustus 2012 om 20:42 #18054690indd, laatst nog eentje vervangen van een Meriva
9 augustus 2012 om 10:29 #18054691Sorry voor me late reactie maar ik heb een X16SZR.
Net even langs een garage gereden die kon het zo niet horen hij dacht zelf weer aan de waterpomp of de nokkenas. Zijn dit dure geintjes om te fixen?
Andere dachten weer aan drijfstang.
9 augustus 2012 om 10:45 #18054692ga maar uit van een ingesleten nokkenas…
9 augustus 2012 om 10:57 #18054693En om welke reden moet ik er vanuit gaan? wat zijn voor jou de kenmerken dat het een ingesleten nokkenas betreft?
9 augustus 2012 om 11:10 #18054694En mocht het nokkenas zijn, iemand die iemand kent die dit beetje voor een schappelijke prijs kan doen? of loopt dit al ruim in de 500 euro?
9 augustus 2012 om 13:16 #18054695Hi,
Net even ook onder me auto gehangen, lijkt erop dat het toch echt meer aan de onderkant van de auto vandaan komt. Voor de rest snelheid maken dus gewoon stabiel geluid, koud tikt hij meer. Zal vanavond even een youtube link plaatsen.
Net ook met iemand erover gehad die denkt meer richting de drijfstang lagers die verrot/op zijn.
9 augustus 2012 om 14:00 #18054697nokkenas is een kwaaltje van deze motoren
slijten ten hoogte van de 4e cilinder in
vriendin van me had het ook met een astra f x16sz
wagentje had 2,5 ton gelopen toen kop vervangen met ene van de sloop met nog geen 1,5 ton
en hij deed het weer als nieuwtrekt hij ook minder als eerst?
verbruik nog normaal?9 augustus 2012 om 14:07 #18054698Voor zover ik kan zien is verbruik oke!, zelfde vermogen ook al mag je 75pk geen vermogen noemen (A).
Dus ja, krukas vervangen is dure klus?
9 augustus 2012 om 14:15 #18054696Krukas zelf zal niet veel aan zijn
Lagers vd krukas vervangen is geen goedkoop klusje
kan er geen zinnig woord over zeggen hoeveel9 augustus 2012 om 15:37 #18054699komt je toevallig uit zuid limburg?
als het je drijfstanglager is, ga er dan maar van uit dat de krukas ook kaduuk is ;)
11 augustus 2012 om 14:53 #18054700Zal geen drijfstanglager zijn, Dat gaat door merg en been (rij nu rond met een 1600 16V met rammelende Krukaslagers :D )
Willem
11 augustus 2012 om 15:01 #18054701net even me broer laten kijken. eerst boucie kapel stuk ervoor sguk voor stuk eruit. getik bleef aanhouden. doen met een dchroevendraaier tegen bepaalde onderdelen. en aan de andere kant zijn oor. meeste getik kwam van de dynamo af. van de week even de v snaar losmaken en kijken of dat getik dat weggaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.