ik heb nog wat olie in de inlaat zitten van mijn z20let , de turbo is niet oud, het probleem was er al voor vervangen van turbo igg,
maar het inlaat traject word gewoon smerig…
het begint van de karter ontluchting vlak voor de turbo,,, wat kan er loos zijn met de motor? inlaat moet gewoon droog zijn neem ik aan?
Je inlaat circuit hoort redelijk droog en schoon te zijn.
Ik zou denken dat de carterdruk evt te hoog kan zijn.
Als dit zo is dan zit het inwendig in je blok (zuigerveren,zuigers,cilinder)
Wat je het beste kan doen is een lektest en of een compressietest laten doen.
Mocht er in 1 van de cilinders iets niet goed zijn, dat komt dan naar voren met zo’n test.
oke bedankt voor de tip, tja laatst gemeten compressie was op alle 4 12 bar, volgens een technisch data blad zou 11-14 bar goed zijn.
en idd zeker wel olie verbruik,dit ligt rond 1liter op 4000km.
ik denk dat ik maar eens aan revisie moet gaan denken.
1 liter op 4000 km is echt niet extreem,ik zou nog wel even wat meer info proberen in te winnen
voordat je het blok gaat/laat reviseren.
Er zitten geen slangen dubbel/kapot, kijk ook eens naar de cartervent slang aan de rechtervoorkant van je klepdeksel
is een 90 graden slangetje (zijn vaak helemaal zacht en slap) haal hem er eens vanaf en kijk of deze niet verstopt/dicht zit.
Zou hierna toch nog even kijken of je een lektest kan laten doen, dan weet iig zeker dat je compressieverlies hebt via de zuigers/veren.
oke ik ga het slangtje er gelijk eens afhalen
cillinder lek test was ik al van plan, alleen me huidige garagist heeft er de apparatuur niet voor,
1l : 4000km is een grove schatting het zou ook best 1,5L op 3500 kunnen zijn.
bedankt weer voor de info!