Forumindex › Forums › Modellen › Astra › schroefset astra h stationwagen op astra h gtc?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2012 om 14:55 #17251113
Ik ben daarnet naar de carwash gegaan en toen ze mijn auto aan het afdrogen waren stapte er een man naar mij toe.
Hij vroeg of ik een schroefset zocht voor mijn gtc. Hij zei dat hij 1 liggen had van op zijn stationwagen geweest.
Hij zei ook dat dit past op mijn gtc, dat iedereen zegt dat dit niet klopt, maar dat het toch kan?
Hij had 950 euro betaald voor de schroefset + kortere veren voor achteraan..Het gaat om een weitec schroefset zei hij. Ik ken er namelijk niet veel van.
Daarom vraag ik het hier, de prijs was zeer redelijk daarom vraag ik dit.Kan dit ?!
Mvg
4 augustus 2012 om 23:34 #18053242Ik weet wel dat alle schroefsetten bij de G gewoon uitwisselbaar zijn, hatchback/sedan/coupe/cabrio/opc etc etc.
5 augustus 2012 om 08:11 #18053243lekker laten liggen, als je hem lager wilt hebben kun je beter voor een set verlaagde veren gaan, een schroefset is meer een stuiterset.
Mark
5 augustus 2012 om 09:42 #18053244Een Astra H is geen Astra G, daar zit echt een wereld van verschil in.
Origineel zijn er al meer al 28 soorten veren voor de Astra H leverbaar, daaruit zou ik concluderen dat het niet uitwisselbaar zou zijn.
Qua gewicht scheelt het ook de nodige kilo’s en zul je de set vele malen dieper moeten instellen om hetzelfde resultaat op je GTC te krijgen.Als ik bij stroeve motorsport kijk zie ik ook verschillende veren voor de GTC & station
5 augustus 2012 om 21:07 #18053245Als je je betelling nog dit jaar binnen wilt krijgen zou ik niet bij stroeve bestellen :thumb.
5 augustus 2012 om 22:46 #18053246@opel-mark wrote:
lekker laten liggen, als je hem lager wilt hebben kun je beter voor een set verlaagde veren gaan, een schroefset is meer een stuiterset.
Mark
Das niet waar.
Of het een stuiterset is, is afhankelijk van de schokdempers die er in zitten.
Goedkope meuk gaat stuiteren, dure schroefsets veel minder.
Dat zit hem in de kwaliteit materialen en de gebruikte techniek. Goedkope dempers zijn gewoon een zuiger in een oliebad, duurdere dempers maken gebruik van allerlei speciale klepjes, gasvulling erbij, hogere kwaliteit olie, anti-cavitatie opties en legio andere verbeteringen.
Maargoed, ongeacht de demper: ze worden altijd harder naar mate ze lager gaan. Hoeveel harder is de vraag.
Je originele dempers houden er ook niet van om heel laag te gaan. Je doet er goed aan om op z’n minst een demper+veer set te kopen die op elkaar is afgestemd.Daarbij, Weitec is een prima merk. Dochter onderneming van KW schroefsets.
Grootste verschil is dat Weitec geen RVS gebruikt, waardoor het goedkoper is. Techniek is wel grotendeels gelijk, en die techniek is écht goed.Ik heb het nog even voor je nagezocht, maar de GTC heeft z’n eigen schroefset bij Weitec, dus die van een Station zou ik er niet onder monteren.
Of het past laat ik even in het midden, maar de afstelling van de set is op z’n minst anders (andere as-last voor/achter, waarop de set is afgestemd)Alle info erbij: http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/34292/CategoryID/82/Schroefset-Weitec-Hicon-GT—Opel-Astra-H-GTC-Coupe%2c-incl-OPC-%28A-H%29/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb je de exacte informatie, inclusief de kant-tekeningen/opmerkingen die je meestal niet te lezen krijgt.6 augustus 2012 om 07:39 #18053247schroefset van een h station past op een gtc ;)
6 augustus 2012 om 11:55 #18053248@McKaamos wrote:
@opel-mark wrote:
lekker laten liggen, als je hem lager wilt hebben kun je beter voor een set verlaagde veren gaan, een schroefset is meer een stuiterset.
Mark
Das niet waar.
Of het een stuiterset is, is afhankelijk van de schokdempers die er in zitten.
Goedkope meuk gaat stuiteren, dure schroefsets veel minder.
Dat zit hem in de kwaliteit materialen en de gebruikte techniek. Goedkope dempers zijn gewoon een zuiger in een oliebad, duurdere dempers maken gebruik van allerlei speciale klepjes, gasvulling erbij, hogere kwaliteit olie, anti-cavitatie opties en legio andere verbeteringen.
Maargoed, ongeacht de demper: ze worden altijd harder naar mate ze lager gaan. Hoeveel harder is de vraag.
Je originele dempers houden er ook niet van om heel laag te gaan. Je doet er goed aan om op z’n minst een demper+veer set te kopen die op elkaar is afgestemd.Daarbij, Weitec is een prima merk. Dochter onderneming van KW schroefsets.
Grootste verschil is dat Weitec geen RVS gebruikt, waardoor het goedkoper is. Techniek is wel grotendeels gelijk, en die techniek is écht goed.Ik heb het nog even voor je nagezocht, maar de GTC heeft z’n eigen schroefset bij Weitec, dus die van een Station zou ik er niet onder monteren.
Of het past laat ik even in het midden, maar de afstelling van de set is op z’n minst anders (andere as-last voor/achter, waarop de set is afgestemd)Alle info erbij: http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/34292/CategoryID/82/Schroefset-Weitec-Hicon-GT—Opel-Astra-H-GTC-Coupe%2c-incl-OPC-%28A-H%29/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb je de exacte informatie, inclusief de kant-tekeningen/opmerkingen die je meestal niet te lezen krijgt.Bedankt voor de informatie. Zal niet beginnen prutsen, zoals u zegt als de afstelling van de set al anders is.
Heb ondertussen al een andere kit op het oog die van onder een gtc komt.
Het is een Weitec Hicon GT Schroefset, 2 maanden oud met garantie en attesten.
Hij vroeg 500 euro? Ik vindt dit wel wat weinig, maar goed, zal het er waarschijnlijk wel op wagen..6 augustus 2012 om 11:55 #18053249@dark-divx wrote:
schroefset van een h station past op een gtc ;)
Bedankt, maar zal toch niet beginnen prutsen.
6 augustus 2012 om 13:24 #18053250deze past zonder aanpassingen hoor ;)
6 augustus 2012 om 18:45 #18053251Er is een verschil tussen passen en goed werken, he ;)
Als er een specifieke set is, heeft dat mijns inziens altijd de voorkeur. Heb je geen andere optie, sja, dan is het het overwegen waard.Wat betreft de prijs: 500 euro voor een 2 maanden oude set lijkt mij prima.
6 augustus 2012 om 19:58 #18053252@McKaamos wrote:
Er is een verschil tussen passen en goed werken, he ;)
Als er een specifieke set is, heeft dat mijns inziens altijd de voorkeur. Heb je geen andere optie, sja, dan is het het overwegen waard.Wat betreft de prijs: 500 euro voor een 2 maanden oude set lijkt mij prima.
Ok bedankt ;) zal deze dan aanschaffen.
6 augustus 2012 om 20:40 #18053253Ik deel de mening ook dat een schroefset niet zo stuitert juist als een gewone verlagingset met veren en schokdempers.
Sinds ik mijn schroefset erop heb, is de auto juist rustiger geworden qua gedrag. En zeker het harde knallen over bruggen is minder. En hij veert mooier uit, daar je langere windingen hebt dan bijvoorbeeld een 60mm verlagingset.
7 augustus 2012 om 10:30 #18053254met 60cm verlagingsveren snap ik dat het niet lekker werkt, je originele schokbrekers zijn daar te lang voor, gevolg is dat hij klappert als hij ver in gaat met als gevolg een harde knal.
met de originele schokbrekers gaan ze meestal niet verder dan 30 a 35mm verlanging.Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.