Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Zekering ruitenwisser steeds kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2012 om 16:18 #17251111
Hoi allemaal,
Sinds ik terug ben van mijn vakantie, die 2 en halve week duurde doet nu mijn ruitenwissers het niet meer.
Al als ik mijn contact aan zet slaat de zekering direct door.Heb ook al een nieuwe schakelaar geprobeerd maar dit verholp het probleem ook niet
Nu heb ik het motortje aan de voorkant eraf gehaald maar nogsteeds slaat de zekering alsnog door als ik contact omdraai.
Voor mijn vakantie werkte alles gewoon perfect.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.Bedankt alvast,
#edit:
Als ik de schakelaar eraf haal slaat de zekering nogsteeds door.
Het ligt dus NIET aan de motortjes of iets dergelijks.Ik moet dus het probleem zoeken tussen :
Moment van contact aan –> Zekeringkast
Zekeringkast –> SchakelaarAlleen omdat de kabels helemaal in het dashboard lopen, hoe kan ik dit gemakkelijk doen dan?
5 augustus 2012 om 14:59 #18053213Nog even een update,
Heb nieuw kabeltje getrokken vanaf m’n zekeringkast naar m’n schakelaar en de oude niet meer aangesloten, nu heb ik goed en slecht nieuws,Het goede nieuws is dat mijn ruitenwissers weer werken.
Slechte nieuws is dat de interval stand van m’n ruitenwissers voor en achter het niet meer doen.
Dus ik vermoed dat de originele kabel nog een vertakking heeft of iets dergelijks.Vanuit de schakelaar is alles goed, dit heb ik al na gemeten.
Wie o wie kan mij nu verder helpen.
Stroom komt dus niet bij de relais terecht, maar kan nietsen zekeringkast eruit halen,,?5 augustus 2012 om 15:02 #18053214Jup, naar het Relais
5 augustus 2012 om 15:06 #18053215@wim-v6 wrote:
Jup, naar het Relais
Maar ik vind het raar dat er geen stroom bij het relais terecht komt.
Het relais van m’n achter wisser tikt wel maar er gebeurt niets.5 augustus 2012 om 15:06 #18053216Ingaande voeding ontbreekt..
Schakelende voeding krijgt ie via de hendel..
Oja, ik zou alles weer origineel aansluiten en de draden naar de kofferklep gewoon repareren..
Willem
5 augustus 2012 om 15:20 #18053217Het heeft denk ik niets te maken met draden naar achter of voor.
Al haal ik de hendel eruit, dus kan niets anders meer stroom krijgen dan slaat de zekering meteen door op originele bedrading.Bij het relais van de ruitenwissers voor komt helemaal geen stroom binnen.
De achterkant wel want die hoor je ook tikken.Correct me if I’m wrong
5 augustus 2012 om 15:22 #18053218Je vergeet alleen dat er ook een Constante + op bijde wissermotors staat als het contact aan staat…
Willem
5 augustus 2012 om 15:29 #18053219@wim-v6 wrote:
Je vergeet alleen dat er ook een Constante + op bijde wissermotors staat als het contact aan staat…
Willem
Ohh daar heb ik idd niet aan gedacht.
Dus dan zal het bij de aansluiting zitten tussen m’n auto en achterklep?
Had daar al even snel gekeken maar niets gevonden5 augustus 2012 om 15:40 #18053220Meestal wel..
Willem
5 augustus 2012 om 16:03 #18053221Oké. Dan weet ik wat ik ga doen morgen.
Alvast heel erg bedankt Willem, ik laat het nog weten hoe of wat6 augustus 2012 om 17:40 #18053222Hoi,
Vandaag eens wezen kijken en er blijkt dus iets met de motor te zijn van mijn achter ruitenwisser.
Zodra ik deze loskoppel werkt alles naar behoren en slaat de zekering niet stuk.
Zal morgen opzoek gaan naar een nieuwe motor hier op de sloop.Bedankt Willem! :thumb
p.s. Morgen zal ik dan nog zeggen of het gelukt is.
6 augustus 2012 om 19:02 #18053223Ik heb ook zoiets gehad alleen deed de claxon het ook niet meer ,contact omdraaien en pats daar gingen de zekering weer ….. bleek er na lang zoeken een kabelbreuk ergens achter het dashboard te zitten . Ik ben blij dat je de oorzaak gevonden hebt ander blijf je je een ongeluk zoeken :hmmz
8 augustus 2012 om 07:55 #18053224Hoi even een update,
Ik heb d. Stekker vervangen met een stuk draden tussen de achterklep en de auto in. Ook heb ik een ander motortje erin gezet.
Wanneer ik nu mijn contact omdraai slaan de zekeringen er niet meer uit.
Echter als ik hem nu aan zet dan slaat hij er wel uit. Heb zelfde probleem met 2 verschillende motortjes.Nu moet ik dus weer verder zoeken.
De rest werkt wel perfect8 augustus 2012 om 08:08 #18053225Heb je al eens in de schema’s gekeken? Dit kan wat meer duidelijkheid scheppen voor jezelf, meten zonder schema’s is haast niet te doen ;)
8 augustus 2012 om 22:50 #18053226Kijk de bedrading eens na, die op de achterkant van de hemelbekleding zit.
De plaats waar de bedrading naar de kofferklep gaat.Anders de bedrading controleren, vanaf het motortje naar het zekeringskastje
9 augustus 2012 om 14:00 #18053227@tigratunerke, Ja klopt hier zit ook een soort van stekker wat de twee delen in elkaar houden, deze heb ik ook al vervangen.
Zal nog eens goed gaan kijken. Bedankt :thumb13 augustus 2012 om 21:46 #18053228Bedrading nagekeken en alles werkt nu weer!
Opgelost! :D :D :D
14 augustus 2012 om 00:02 #18053229Wat was het probleem?
14 augustus 2012 om 07:37 #18053230De bekabeling was kapot, vanuit de stekker die in de auto zit (onder de antenne)
Had een nieuw stuk erop gezet maar was dus toen nog vergeten om er 1’tje goed te isoleren, waardoor deze weer tegen het frame aan kwam19 augustus 2012 om 10:54 #18053231Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat bijde wissermotorn nog prima zijn, en het probleem al de hele tijd in de bedrading bij de kofferklep gezeten heeft.
als je de motor aansluit komen er op teruglopende draden stroom te staan (aansturing 0-positie ruitenwisser bijvoorbeeld), als je de stekker van de wissermotor aftrekt is deze spanning van de draad af en ken deze geen sluiting maken.
Willem
19 augustus 2012 om 11:30 #18053232Klopt Willem, motor gewoon nog goed, lag inderdaad aan de kabels.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.