Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Spoorverbreders op Astra TwinTop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2012 om 11:06 #172510221 augustus 2012 om 11:20 #18052269
Je hebt ‘voor en achter’ en ‘beide’…..dat is hetzelfde lijkt me….
Zou je er niet gewoon de optie ‘niet’ bij zetten? ;)1 augustus 2012 om 11:26 #18052270@RISL wrote:
Je hebt ‘voor en achter’ en ‘beide’…..dat is hetzelfde lijkt me….
Zou je er niet gewoon de optie ‘niet’ bij zetten? ;)Oh foutje, bedankt voor de opmerking
1 augustus 2012 om 11:36 #18052271Ik zou het wel doen!!
1 augustus 2012 om 11:44 #18052272maar over hoeveel verbreding hebben we het dan?
1 augustus 2012 om 11:50 #18052273@dion87 wrote:
maar over hoeveel verbreding hebben we het dan?
Ik denk ergens tussen de 10 mm en 15mm, net genoeg dat ze mooi aansluiten met de wielkassen
1 augustus 2012 om 11:55 #180522741 augustus 2012 om 12:14 #18052275Ja, ik stem ook voor verlagen en tegen spoorverbreders ;)
1 augustus 2012 om 14:45 #18052276Verlagen ga ik niet doen.
Is niet aan te raden met alle snelheidsdrempels en hoge boordstenen hier in de buurt.
+ Is ook niet zo goed voor het dak-systeem1 augustus 2012 om 20:39 #18052277Aha… Zegt wie?
1 augustus 2012 om 22:53 #18052278@Demon3 wrote:
Verlagen ga ik niet doen.
Is niet aan te raden met alle snelheidsdrempels en hoge boordstenen hier in de buurt.
+ Is ook niet zo goed voor het dak-systeemNiet meer over de drempels kunnen gaan vind ik een slecht excuus, waar een wil is is een weg! Ben net zoals veel astra rijders hier ruim 6cm omlaag gegaan en het enigste wat ik niet kan is voorruit in parkeren tot de wiel de stoep raken omdat anders de voorlip schraapt over de stoep. Oplossing: achteruit in parkeren! En ook wij hebben hier hele hoge drempels!!
2 augustus 2012 om 06:44 #18052279@Demon3 wrote:
Verlagen ga ik niet doen.
Is niet aan te raden met alle snelheidsdrempels en hoge boordstenen hier in de buurt.
+ Is ook niet zo goed voor het dak-systeemZolang je niet over drempels heen vliegt zal het vast meevallen met de schade
2 augustus 2012 om 06:51 #18052280Inderdaad. En niet goed voor het daksysteem? Dat heb ik nog nooit gehoord.
Je kunt ook verlagen zonder dat je een heel stug onderstel krijgt.
2 augustus 2012 om 07:01 #18052281Verlagen komt er toch niet van, is naar mijn mening te kostelijk. Zeker als student.
2 augustus 2012 om 07:11 #18052282Spoorverbreders moet je wel demonteren voor iedere keuring, aangezien je spoorbreedte niet teveel mag afwijken van het origineel. En je wiellagers gaan wat harder slijten.
2 augustus 2012 om 07:17 #18052283Keuring gebeurt steeds met de winterset dus.
op deze set zou ik de verbreders niet gebruiken omdat die banden toch al smaller zijn en dus het effect niet hetzelfde zou zijn.2 augustus 2012 om 10:14 #18052284dat je lagers harder gaan slijten is onzin.
dan zal dat ook zo zijn met bredere velgen..
of je moet met van die leepu verbreders gaan rijden , dan wel ja.
als je het gaat doen dan wel voor en achter in de zelfde maat , anders spoort de auto niet zo lekker meer.
2 augustus 2012 om 10:56 #18052285Heb bij dr mijne alleen achter 5mm zitten aangezien bij alle opels de vooras breder lijkt
dan de achteras de achterwielen liggen altijd dieper naar binnen2 augustus 2012 om 11:18 #18052286@red-bull wrote:
dat je lagers harder gaan slijten is onzin.
dan zal dat ook zo zijn met bredere velgen..
of je moet met van die leepu verbreders gaan rijden , dan wel ja.
als je het gaat doen dan wel voor en achter in de zelfde maat , anders spoort de auto niet zo lekker meer.
Onzin is het dus niet, want de belasting op je wiellagers verandert door de grotere arm. Dat je de extra slijtage niet of nauwelijke bemerkt, wil niet zeggen dat het onzin is. Met bredere velgen (met dezelfde ET-waarde) verandert de belasting van de wiellagers niet.
2 augustus 2012 om 13:32 #18052287nee , maar voor deze toepassing is het totaal niet relevant.
je lagers zullen misschien in de totale levensduur van de auto een paar weken eerder versleten zijn….
dus zou hier geen rekening mee houden in de vraag WEL/NIET doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.