onstekkings probleem (opgelost)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) onstekkings probleem (opgelost)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250974
    xstrema
      Lid sinds:
      29 July 2012

      Ik heb een probleem met me c20xe hij wil niet krachtig genoeg vonken. zo vanaf de bobine geprobeerd weinig vonk. op de verdeler doen er maar 2 ervan. vanalles geprobeerd verdeelkap vervangen,halgever.bobine niks wordt het beter op.
      wie weet wat het kan zijn?

      #18051886
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Kan heel goed zijn dat je ontstekingsmodule niet genoeg spanning geeft op de primaire kant van je bobine. Dat hoeft niet eens aan de module te liggen, maar kan ook bedrading zijn.

        Heb net in een ander topic de test methode gepost..

        #18051887
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          http://i.imgur.com/tZg32.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18051888
          xstrema
            Lid sinds:
            29 July 2012

            Nr 4 volgens testmethode is bij mij niet aanwezig, niet in de conecter en bobine wat nu dan?

            #18051889
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Ik geloof dan dat je niet de goede module hebt… Raar… Heeft het ooit goed gewerkt? Heb je meer gegevens, bijv. motornummer of auto type bouwjaar etc.??

              #18051890
              xstrema
                Lid sinds:
                29 July 2012

                motor komt uit een astra gsi van ’93 of eerder. hij is lopend eruit gehaalt met deze onsteking module.

                #18051891
                xstrema
                  Lid sinds:
                  29 July 2012

                  zo ziet het eruit

                  #18051892
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ja ok, ziet er netjes uit trouwens (!! :thumb ) Maar ik bedoelde eigenlijk een foto van de module, maar zie nu al dat dit een flink aangepast geheel is met de verdeler aan de distributie kant. Ik heb daar niet echt ervaring mee. Nou werkt het in principe wel het zelfde, maar zo op afstand, zonder kennis van de gebruikte onderdelen kan ik er weinig hulp bij geven ben ik bang…

                    Zullen hier vast mensen deze ombouw beter kennen…

                    Misschien kun je me een GM of Bosch nummer van de ontstekings module geven en wat draadkleuren, dan kan ik er misschien na wat uitzoekwerk wel chocola van maken….

                    #18051893
                    xstrema
                      Lid sinds:
                      29 July 2012

                      Gisteren sloeg het blok een paar keer aan maar naar slecht 5 seconden weer uit.En daarna weer hellemaal niks. Fout codes via knipperlicht codes was ook geen resultaat was goed.
                      Zit met probleem dan vonkt alle bougies goed en dan doen maar 2 matig.Hij krijgt genoeg benzine want de blok verzuipt bij lang starten.
                      Alleen weet nu toch het prbleem niet te vinden wie weet wat het kan zijn.

                      #18051894
                      Looney
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 June 2010

                        Heeft die wel gelopen met deze setup dan?

                        #18051895
                        xstrema
                          Lid sinds:
                          29 July 2012

                          5 second liep ie dat was alles, en toen ie in een astra lag orgineel liep ie perfect.

                          #18051896
                          xstrema
                            Lid sinds:
                            29 July 2012

                            maar de blok heeft 1 jaar stil gelegen of het dat is?

                            #18051897
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Jaartje stil hoeft geen probleem te zijn, al zo vaak XEtjes die veel langer stil hebben gelegen met een paar keer draaien aan de gang gekregen. Neem aan dat hij in de Astra nog de originele verdeler had en dergelijke. Wat jij aangeeft over hoe hij vonkt denk ik dat hier de bottelnek zit…

                              Heb mijn blok wel eens per ongeluk wat bougiekabels verwisseld en liep uiteindelijk ook steeds eventjes. En nog best goed. Die ECU is zo verdraaid goed van deze motoren dat er een hele hoop mis mag gaan voordat hij niet meer wil lopen.

                              Mijn idee is dat het daar gewoon in zit, zou toch even op zoek gaan naar mensen met kennis van deze rotor ombouw. Op zich is het niet ingewikkeld, de ontstekingsmodule is gewoon een soort versterker, klein pulsje in en stevige puls uit op 12V. Die gaat de bobine in en die maakt er hoogspanning van. Die gaat met één kabel naar de verdeler die er dan weer voor zorgt dat het bij de juiste bougies/cylinders aan komt.

                              Als jij dus op sommige bougies wel een goede vonk hebt verdenk ik in de eerste plaats de verdeler. Bougies neem ik aan al even gewisseld van plek?

                              #18051898
                              otdh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 March 2010

                                was deze auto een carburateur motor?

                                zoja, heb je dan wel de weerstandskabel in de geschakelde + verwijderd?
                                deze zakt namelijk tijdens het starten naar een +- 9volt ipv de 12 die de ecu en dynamo nodig hebben

                                #18051899
                                xstrema
                                  Lid sinds:
                                  29 July 2012

                                  De c kadett was carburateur ja. De ecu heeft 12 volt rechtstreek van de accu de constant plus en geschakelt.
                                  Maar startmotor en dynamo hebben orgineel kabelboom van c kadett, zit daar dan nog weestand kabel tussen?

                                  #18051900
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Denk het wel ja! Kun je zo meten toch?

                                    #18051901
                                    otdh
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 March 2010

                                      Als je de orriginele geschakelde + van de bobine nu op de motorboom aangesloten hebt is dit een weerstandskabel ja

                                      #18051902
                                      xstrema
                                        Lid sinds:
                                        29 July 2012

                                        Weerstanddraad is verwijderd. maar mooizaam toch aan het starten gekregen, maar bij gas geven valt ie uit. andere luchtmassa meter gehaald alleen niet meer goed kunnen testen want startmotor is overleden :swear

                                        #18051903
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Weet niet waar je woont, maar heb er nog wel eentje liggen evt….

                                          #18051904
                                          xstrema
                                            Lid sinds:
                                            29 July 2012

                                            Bedankt voor aanbod maar ga eerst kijken wat het kost om telaten reviseren.

                                            #18051905
                                            xstrema
                                              Lid sinds:
                                              29 July 2012

                                              Er zit een nieuwe startmotor erop was voordeliger dan reviseren :thumbup
                                              motor loopt inmiddels ook,alleen gas geven dan slaat ie af. het blok verzuipt elke keer nu.
                                              Filmpje van gemaakt mischien ieman die het probleem hoort of zie
                                              [youtube:11jlebw9]http://www.youtube.com/watch?v=3e7eq-x4mEs[/youtube:11jlebw9]

                                              Heb ook al naar de injectoren gekeken maar dezen gaan goed open en dicht en op volgorden alleen lijkt op veel benzine er uit spuit.

                                              #18051906
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Verzuipen is vaak temp sensor, als hij denkt dat het -40 buiten is dan wil hij wel wat te veel inspuiten…

                                                Kan nog wat met lambda (mits aanwezig) of LMM temaken hebben ook…

                                                #18051907
                                                xstrema
                                                  Lid sinds:
                                                  29 July 2012

                                                  probleem is gevonden. ik heb zeker 2 liter benzine in de olie. ga vanuit dat de zuigerringen kapot zijn.
                                                  want zonder de benzine pomp kreeg ik de blok ook gestart terwijl geen benzine druk had.

                                                  #18051908
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Benzine kan er meen ik langzaam langs hoor, kan dan net zo goed zijn dat er een injector blijft hangen (of meer). Compressie al eens gemeten?

                                                    Zou er eerst even niet te dure olie in doen om verder te gaan testen.

                                                    #18051909
                                                    xstrema
                                                      Lid sinds:
                                                      29 July 2012

                                                      Geprobeert wat je zei vinci met goedkope olie. Gestart zonder benzine pomp het liep effe met benzine pomp verzuipen, zonder weer lopen. Maar als tijden lopen effe benzine pomp weer stroom geef verzuipt ie weer. maar verders loopt ie goed en zonder rook nu.

                                                      nu wachten op compressiemeter om te kijken wat ie toch geleden heeft. en nu uitzoeken waarom dat ie zo hard verzuipt.
                                                      Kan het ook aan een te krachtige benzine pomp liggen? naar horen zeggen van waar ie afkomt was het een calibra 2l 8 klepper.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.