Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › onstekkings probleem (opgelost)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2012 om 16:51 #17250974
Ik heb een probleem met me c20xe hij wil niet krachtig genoeg vonken. zo vanaf de bobine geprobeerd weinig vonk. op de verdeler doen er maar 2 ervan. vanalles geprobeerd verdeelkap vervangen,halgever.bobine niks wordt het beter op.
wie weet wat het kan zijn?30 juli 2012 om 17:17 #18051886Kan heel goed zijn dat je ontstekingsmodule niet genoeg spanning geeft op de primaire kant van je bobine. Dat hoeft niet eens aan de module te liggen, maar kan ook bedrading zijn.
Heb net in een ander topic de test methode gepost..
30 juli 2012 om 17:19 #18051887http://i.imgur.com/tZg32.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 juli 2012 om 17:34 #18051888Nr 4 volgens testmethode is bij mij niet aanwezig, niet in de conecter en bobine wat nu dan?
30 juli 2012 om 17:47 #18051889Ik geloof dan dat je niet de goede module hebt… Raar… Heeft het ooit goed gewerkt? Heb je meer gegevens, bijv. motornummer of auto type bouwjaar etc.??
30 juli 2012 om 17:51 #18051890motor komt uit een astra gsi van ’93 of eerder. hij is lopend eruit gehaalt met deze onsteking module.
30 juli 2012 om 17:56 #18051891zo ziet het eruit
30 juli 2012 om 19:20 #18051892Ja ok, ziet er netjes uit trouwens (!! :thumb ) Maar ik bedoelde eigenlijk een foto van de module, maar zie nu al dat dit een flink aangepast geheel is met de verdeler aan de distributie kant. Ik heb daar niet echt ervaring mee. Nou werkt het in principe wel het zelfde, maar zo op afstand, zonder kennis van de gebruikte onderdelen kan ik er weinig hulp bij geven ben ik bang…
Zullen hier vast mensen deze ombouw beter kennen…
Misschien kun je me een GM of Bosch nummer van de ontstekings module geven en wat draadkleuren, dan kan ik er misschien na wat uitzoekwerk wel chocola van maken….
2 augustus 2012 om 14:49 #18051893Gisteren sloeg het blok een paar keer aan maar naar slecht 5 seconden weer uit.En daarna weer hellemaal niks. Fout codes via knipperlicht codes was ook geen resultaat was goed.
Zit met probleem dan vonkt alle bougies goed en dan doen maar 2 matig.Hij krijgt genoeg benzine want de blok verzuipt bij lang starten.
Alleen weet nu toch het prbleem niet te vinden wie weet wat het kan zijn.2 augustus 2012 om 14:52 #18051894Heeft die wel gelopen met deze setup dan?
2 augustus 2012 om 15:07 #180518955 second liep ie dat was alles, en toen ie in een astra lag orgineel liep ie perfect.
2 augustus 2012 om 15:08 #18051896maar de blok heeft 1 jaar stil gelegen of het dat is?
2 augustus 2012 om 21:23 #18051897Jaartje stil hoeft geen probleem te zijn, al zo vaak XEtjes die veel langer stil hebben gelegen met een paar keer draaien aan de gang gekregen. Neem aan dat hij in de Astra nog de originele verdeler had en dergelijke. Wat jij aangeeft over hoe hij vonkt denk ik dat hier de bottelnek zit…
Heb mijn blok wel eens per ongeluk wat bougiekabels verwisseld en liep uiteindelijk ook steeds eventjes. En nog best goed. Die ECU is zo verdraaid goed van deze motoren dat er een hele hoop mis mag gaan voordat hij niet meer wil lopen.
Mijn idee is dat het daar gewoon in zit, zou toch even op zoek gaan naar mensen met kennis van deze rotor ombouw. Op zich is het niet ingewikkeld, de ontstekingsmodule is gewoon een soort versterker, klein pulsje in en stevige puls uit op 12V. Die gaat de bobine in en die maakt er hoogspanning van. Die gaat met één kabel naar de verdeler die er dan weer voor zorgt dat het bij de juiste bougies/cylinders aan komt.
Als jij dus op sommige bougies wel een goede vonk hebt verdenk ik in de eerste plaats de verdeler. Bougies neem ik aan al even gewisseld van plek?
3 augustus 2012 om 10:28 #18051898was deze auto een carburateur motor?
zoja, heb je dan wel de weerstandskabel in de geschakelde + verwijderd?
deze zakt namelijk tijdens het starten naar een +- 9volt ipv de 12 die de ecu en dynamo nodig hebben3 augustus 2012 om 15:51 #18051899De c kadett was carburateur ja. De ecu heeft 12 volt rechtstreek van de accu de constant plus en geschakelt.
Maar startmotor en dynamo hebben orgineel kabelboom van c kadett, zit daar dan nog weestand kabel tussen?3 augustus 2012 om 16:01 #18051900Denk het wel ja! Kun je zo meten toch?
3 augustus 2012 om 18:01 #18051901Als je de orriginele geschakelde + van de bobine nu op de motorboom aangesloten hebt is dit een weerstandskabel ja
4 augustus 2012 om 15:46 #18051902Weerstanddraad is verwijderd. maar mooizaam toch aan het starten gekregen, maar bij gas geven valt ie uit. andere luchtmassa meter gehaald alleen niet meer goed kunnen testen want startmotor is overleden :swear
4 augustus 2012 om 16:04 #18051903Weet niet waar je woont, maar heb er nog wel eentje liggen evt….
5 augustus 2012 om 14:26 #18051904Bedankt voor aanbod maar ga eerst kijken wat het kost om telaten reviseren.
11 augustus 2012 om 14:37 #18051905Er zit een nieuwe startmotor erop was voordeliger dan reviseren :thumbup
motor loopt inmiddels ook,alleen gas geven dan slaat ie af. het blok verzuipt elke keer nu.
Filmpje van gemaakt mischien ieman die het probleem hoort of zie
[youtube:11jlebw9]http://www.youtube.com/watch?v=3e7eq-x4mEs[/youtube:11jlebw9]Heb ook al naar de injectoren gekeken maar dezen gaan goed open en dicht en op volgorden alleen lijkt op veel benzine er uit spuit.
11 augustus 2012 om 14:47 #18051906Verzuipen is vaak temp sensor, als hij denkt dat het -40 buiten is dan wil hij wel wat te veel inspuiten…
Kan nog wat met lambda (mits aanwezig) of LMM temaken hebben ook…
12 augustus 2012 om 13:12 #18051907probleem is gevonden. ik heb zeker 2 liter benzine in de olie. ga vanuit dat de zuigerringen kapot zijn.
want zonder de benzine pomp kreeg ik de blok ook gestart terwijl geen benzine druk had.12 augustus 2012 om 20:48 #18051908Benzine kan er meen ik langzaam langs hoor, kan dan net zo goed zijn dat er een injector blijft hangen (of meer). Compressie al eens gemeten?
Zou er eerst even niet te dure olie in doen om verder te gaan testen.
14 augustus 2012 om 18:22 #18051909Geprobeert wat je zei vinci met goedkope olie. Gestart zonder benzine pomp het liep effe met benzine pomp verzuipen, zonder weer lopen. Maar als tijden lopen effe benzine pomp weer stroom geef verzuipt ie weer. maar verders loopt ie goed en zonder rook nu.
nu wachten op compressiemeter om te kijken wat ie toch geleden heeft. en nu uitzoeken waarom dat ie zo hard verzuipt.
Kan het ook aan een te krachtige benzine pomp liggen? naar horen zeggen van waar ie afkomt was het een calibra 2l 8 klepper. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.