Ik heb een Kadett C 1.2s ohv. De fan heb ik eraf gehaald, er zit nu een elektrische Spal-fan op de radiateur. De uitlaat is tot onder de passagiersstoel origineel en gaat daar over in een groep-N uitlaat.
Al een tijdje heb ik problemen om de motor soepel te laten lopen. Uiteraard alles afgesteld.
Alle elektrische al vervangen, zelfs een hagelnieuwe verdeler er op gedaan. Dit hielp al heel wat.
Nu heb ik nog steeds problemen met regelmatig rijden. Als ik optrek of iets meer dan rustig accelereer en met op de motor afremmen of met weinig gas snelheid minderen loopt de motor soepel. Alleen een constante snelheid gaat de motor een beetje bokken.
Nu heb ik toch wel wat speling in de mechanismen van de carburateur zelf: zou dit het probleem kunnen zijn?
Er zit nu een Solex 35PDSI op.
Op de sloop heb ik van een Corsa A een hele knappe Weber 32tl gehaald. Het voordeel hiervan lijkt me dat ik van de gasstangen af ben en met een kabel een betere overgang heb tussen de starre carroserie en het bewegen van de motor
Echter, wat doet zo’n Weber 32tl met het vermogen? Wordt dit minder, meer of gelijk? Is dit aan te passen dmv andere sproeiers?
Ik kon niet zien of het een 1.0 of 1.2 al dan niet S of N is waar ik hem vanaf heb geschroefd.
Op het huis staan Weber 32TL6/2508749.
Ik heb ook nog een Pierburg 1B liggen, maar die heeft zoveel meer aansluitingen dat me dit niet handig lijkt.
Of toch maar een andere Solex 35PDSI of 40PDSI zien te vinden?
Groeten, MArk