Wil hier mijn Manta(1.9s) ombouwen van automaat naar 5-bak met 2.2 of 2.4
De bedoeling is hier om een circuit/rally wagen te bouwen (hobbymatig/weinig gebruik) en olie koeling leek me wel gepast.
Zou het zin hebben om de olie van je motor te koelen via de koelruimte van de automatenradiateur? Heeft dit voldoende koel vermogen of ben je genoodzaakt om een externe koelradiateur te hangen?
Nou die olie’koeler’ in de radiateur zit er om de automaatolie sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen.
Dus echt interessant om je motorolie daardoor te sturen is het niet.
Het is net als Devilray zegt om je olie op een bepaalde temp te houden,maar een oliepomp levert 4-4.5bar en je radiateur is maar ontworpen voor 1-1.2 bar max…Kwestie van tijd voordat ie de geest geeft…
Koelen doet die koeler niet echt,eerder de zaak aan temp van het koelwater gelijk houden…echt van 100 naar bv 80 graden brengen doet die koeler in geen 100 jaar..