vraagje :groene draad computer manta gsi

Forumindex Forums Modellen Manta vraagje :groene draad computer manta gsi

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250785
    eddepet007
      Lid sinds:
      11 February 2005

      aangezien ik nog steeds problemen heb met afslaan van mijn manta
      en bijna alles vervangen heb denk ik dat er een breuk in de kabel naar de computer zit

      nu de vraag als die onder broken wordt loopt dan benz pomp ook niet meer ?

      deze draad kan ik toch rechtstreeks trekken op de bobine ?

      #18050018
      gtw
        Lid sinds:
        1 July 2004

        @eddepet007 wrote:

        aangezien ik nog steeds problemen heb met afslaan van mijn manta
        en bijna alles vervangen heb denk ik dat er een breuk in de kabel naar de computer zit

        nu de vraag als die onder broken wordt loopt dan benz pomp ook niet meer ?klopt, de pomp zou dan ook moeten stoppen

        deze draad kan ik toch rechtstreeks trekken op de bobine ?

        , ja
        maar als je een lampje voor nood, op je pomp zet, weet je of je pomp stopt als je de klacht hebt, want dan kun je het zien

        #18050019
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          wel goede massa bij je ontstekings module ed, … daar had ik het een keer in zitten namelijk, dus vandaar.

          #18050020
          eddepet007
            Lid sinds:
            11 February 2005

            Das in orde hans
            Modulle bobine onsteking etc al vervangen en tig x na gekeken
            Ook kabelboom injecktie en computer vervangen

            Gtw :
            ja had gestart en test lampje brande niet van daar
            Morgen maar nieuwe draad trekken en andere pomp er omder heb met mijn stomme kop lipje van plus af gebroken

            #18050021
            eddepet007
              Lid sinds:
              11 February 2005

              Mm blijft raar verhaal met ding
              Andere pomp der onder draad rechtreeks op bobine gezet
              Starten lopen
              Rij weer 20 km ofzo weer uit gevallen

              #18050022
              HOT ROD
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2009

                Je pomp gaat toch lopen als je LMM uit de rustpositie komt? Dan nog een relais-tje, verder toch geen rocket sience?
                Heb je het lampje in je interieur gemaakt? Want anders heeft het geen zin. Je moet namelijk kunnen zien of je pomp, net voordat je merkt dat de motor er mee ophoudt, stopt.
                Misschien interessanter om je toerentellerdraad (juist ja die groene) vlak bij de computer aan het groenedraadje aan te sluiten. Dan kun je zien of de ontstekingspulsen vanaf je ontsteking wegvallen. Dat is namelijk het hoofdsignaal voor de inspuitpulsen.
                Dan zou je ook nog de spanning kunnen meten die op je verstuivers staat (multimeter aansluiten en in de auto leggen.

                Zo maar even wat gedachten.

                Succes.

                #18050023
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @HOT ROD wrote:

                  Je pomp gaat toch lopen als je LMM uit de rustpositie komt? Dan nog een relais-tje, verder toch geen rocket sience?
                  Heb je het lampje in je interieur gemaakt? Want anders heeft het geen zin. Je moet namelijk kunnen zien of je pomp, net voordat je merkt dat de motor er mee ophoudt, stopt.
                  Misschien interessanter om je toerentellerdraad (juist ja die groene) vlak bij de computer aan het groenedraadje aan te sluiten. Dan kun je zien of de ontstekingspulsen vanaf je ontsteking wegvallen. Dat is namelijk het hoofdsignaal voor de inspuitpulsen.
                  Dan zou je ook nog de spanning kunnen meten die op je verstuivers staat (multimeter aansluiten en in de auto leggen.

                  Zo maar even wat gedachten.

                  Succes.

                  klopt inderdaad wel wat hier staat
                  als die groene niet aan de computer hangt
                  oppenen je verstuivers niet of de pomp nu wel of niet draaid ;)

                  #18050024
                  eddepet007
                    Lid sinds:
                    11 February 2005

                    Injecktoren gaan wel open zet
                    Ik nl constant 12v op de pomp blijft hij wel lopen
                    Lmm en injecktie kabel boom zijn immidels vervangen van een goed lopende ook relais etc

                    Ene keer rij je 180 km geen probleem andere keer sta je om de paar km

                    #18050025
                    gtw
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      zekering vuil ?
                      heb ik jaren geleden gehad, ff de boel schoongemaakt, klaar, soms wel en soms geen contact

                      #18050026
                      eddepet007
                        Lid sinds:
                        11 February 2005

                        Ja zoiets zou het moeten zijn
                        Nu eens constante plus direckt op accu zet en dan maar eens kijken wat hij doet zo met test rit

                        #18050027
                        gtw
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          ja, maar dan weet je nog niet waar het zit, ik weet, is onhandig, maar gewoon op de punten waar altijd spanning moet blijven, lampje aansluiten, en dan zie je gelijk war deze weg valt, op het moment dat hij uitvalt
                          ooit een ford in onderhoud gehad, met zoiets, bij uitval, motorkap open, direct weer dicht gooien, en weer rijden, soms na 10 km, soms na 1000 km
                          zoek je maar rot, vind je echt nooit.
                          maar jouw probleem moet met een proeflampje toch te vinden zijn

                          #18050028
                          eddepet007
                            Lid sinds:
                            11 February 2005

                            Ja weet het gtw
                            Maar na een dik jaar mischien gevonden waarschijnlijk zit het in de constante plus op de 3 polige stekker
                            Van injecktie. Met test lampje meten brande hij daar zwak of niet
                            Die nu even rechtstreeks op plus gezet

                            50 km gereden ging goed

                            Maar aangezien het eerst een 1800 was is er wel meer rommel in de bedrading wat ik tegen kwam

                            Als hij nu blijft lopen dan moet het dit seizoen maar even zo en komt er vant winter een compleet andere boom in

                            #18050029
                            eddepet007
                              Lid sinds:
                              11 February 2005

                              Nog niet weer uitgevallen
                              Nu hopen dat het blijft lopen

                              #18050030
                              Ghanz
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 July 2005

                                :thumb

                                #18050031
                                mantallica
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 December 2005

                                  lijkt nou goed :thumb

                                  #18050032
                                  eddepet007
                                    Lid sinds:
                                    11 February 2005

                                    Ja gelukkig wel wel met wat nood draden maar goed
                                    Tzt maar eens andere boom erin
                                    Vrouwtje is nu iig blij dat ze weer kan rijden

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.