Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Nieuwe vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2012 om 12:29 #17250728
hallo allemaal.
na lang te hebben gezocht naar een goede naar mijn zin zijnde v6 caravan, ben ik helaas niet geslaagd.
omdat de oude auto van de vrouw echt op was heb ik toch maar een andere vectra gekocht.
het betreft een b2 caravan 1.6 sport edition.
foto’s heb ik nog niet maar die komen wel.
ik zit nu binnen wegens rugpijn, dus komt wel een keer als ik mij beter voel.het is een zwarte en de lak is in mindere staat, deze ga ik dus eerst kleien en waxen voor de foto’s gemaakt worden :D
ik heb nu al wel twee vragen:
– hij heeft xenon koplampen, met errruuuuug veel chroom in de koplamp, springt er zeg maar af met een zwarte auto, heeft iemand die wel eens open gemaakt en(deels) zwart gespoten? zo ja, wat was jullie bevinding?– het Tid display mist wat letters, nu weet ik dat bij bmw dit te repareren was, is dat ook zo bij dit display?
alvast bedankt voor de reacties!
ps, ik zoek nog een spoiler voor achterop, als je er een hebt svp u2u!21 juli 2012 om 12:52 #18049591koplampen zijn open te maken ja met veel geduld en wat warmte :P zwart spuiten is al meerdere malen gedaan staat over het algemeen wel mooi :)
TID is een bekende kwaal maar die zijn zo te vervangen :) (met een goed expemplaar van de sloop ofzo)
voor meer info over die koplampen zou ik zeggen check Vectra-team.nl ffkes ;)
ow ja zwart met chroom is helemaal geen slechte combo hoor :P
hier een foto van eentje met zwarte lampen (de auto van Brombeer op het V-TN forum)
21 juli 2012 om 12:53 #18049592Altijd mooi ‘n B2. ;)
Heb je een TID of een MID? TID’s heb ik er gister twee van gerepareerd. Wat bij een TID vaak het probleem is, is het contact dat het flex-kabeltje maakt met de print. Het is dan ook niet de vraag of ze kapot gaan, maar hoe snel je te maken hebt met wegvallende pixels. Simpel klusje waarbij ‘t uitbouwen meer werk is dan het repareren. Zal met een MID waarschijnlijk niet heel veel anders zijn.
Simpele step by step:
1: Koppel accu even af
2: Haal het kapje achter je stuur los, deze zit met twee schroefjes achter twee clipjes vast. Als je je stuur draait kun je die clipjes zien zitten. Wip die eraf en je kunt de schroefjes zo loshalen. De onderste kap zit onderaan met (ik meen) drie schroefjes vast.
3: Trek voorzichtig de lichtschakelaar uit de houder. Deze kun je recht naar achter trekken. Eventueel even een beetje helpen door aan de zijkant voorzichting met een schroevendraaier het geheel naar achter te krijgen.
4: Zet de ventilatieroosters DICHT, dit ivm mogelijk naar binnen vallen van schroefjes die je er anders nooit fatsoenlijk meer uit krijgt!
5: Haal de luchtroosters eruit door voorzichtig aan de zijkant van de luchtroosters met een klein schroevendraaiertje ze los te klikken.
6: Nu kom je bij alle 6 de schroeven om je dashboardpanelen los te halen. Er zitten 3 schroeven per kant: aan de linkerkant zit er eentje achter de lichtschakelaar, eentje achter het luchtrooster en eentje onderaan de teller bij het stuur. Aan de rechterkant zitten er nog drie, eveneens onderaan de teller bij het stuur en twee achter de middelste luchtroosters. Draai die los en je kunt de panelen zo naar achter trekken.
7: Vervolgens kun je je dasboard losschroeven. Die zal waarschijnlijk nog eens met 2 schroeven vast zitten. Draai deze los en je kunt zo je tellerbak naar voren halen. Let wel op: je TID zit nog vast aan een kabel. Afhankelijk van de stekker moet je even kijken hoe je deze los krijgt. Ik heb zelf een gele stekker met een klein zwart blokje erop, trek dat blokje naar achter en je kunt de stekker zonder veel moeite uitnemen.
8: Haal de TID los van de tellerunit, deze zit met twee schroefjes op de plek en vervolgens geklikt.
9: Nu heb je de TID in handen.10: Haal de achterste kap van de TID voorzichtig los (geklikt) en de-soldeer vervolgens de drie pennen die uit de behuizing komen. Dit zijn de contacten om de tijd / datum in te stellen.
11: Vervolgens kun je de witten binnenbehuizing losklikken en heb je een losse print met daaraan een flexkabel en scherm bungelen.
12: De truc: op het punt waar de flexkabel op de print zit ontstaat vuil en corrosie. Die moet weg. Daarvoor moet je voorzichtig de flexkabel iets lostrekken van de print. NIET helemaal lostrekken, hij moet wel nog erop blijven zitten. Als het goed is zie je dan allemaal grijs verweerde contactjes. Deze wederom voorzichtig schoonkrabben in de lengterichting van de contacten (met de kabel mee dus). Als je die schoonkrabt worden de contactjes weer goudkleurig. Dan is ie weer schoon en kan ie weer contact maken. Maak zo alle contactjes voorzichtig schoon.
13: Zet alles in omgekeerde volgorde weer terug in elkaar. Klik de behuizing in elkaar, vervang meteen even de 12V 2W lampjes die erin zitten aangezien je het systeem nu toch in je handen hebt.
14: Monteer de TID weer in het tellerbak, stekker niet vergeten, en schroef de tellerbak vast.
15: Dashboarddelen weer terugzetten.
16: Lichtschakelaar inbouwen, luchtroosters nog even niet terugzetten.
17: Accu aankoppelen.
18: Testen of het display werkt.
19: Werkt het? Klik de luchtroosters terug en bouw het kapje rondom je stuurkolom weer terug. Klaar! ;)
20: Werkt het niet? Kijk even of je stekkers er goed in zitten en of de lampjes functioneren. Bij kapotte lampjes zie je namelijk niets.21 juli 2012 om 13:20 #18049593@sjouke wrote:
hey die heb ik nog zwart gespoten :jerry
mooi he king:bij die van mezelf heb ik alleen de losse kap blauw gespoten (zelfde kleur als mijn auto)
23 juli 2012 om 20:09 #18049594bedankt voor de foto’s!!
erg mooi, als ik het zo zie staat geheel chrome toch ook wel erg mooi :thumbup
en ik heb een TID.
23 juli 2012 om 20:10 #18049595@Lemmens wrote:
Altijd mooi ‘n B2. ;)
Heb je een TID of een MID? TID’s heb ik er gister twee van gerepareerd. Wat bij een TID vaak het probleem is, is het contact dat het flex-kabeltje maakt met de print. Het is dan ook niet de vraag of ze kapot gaan, maar hoe snel je te maken hebt met wegvallende pixels. Simpel klusje waarbij ‘t uitbouwen meer werk is dan het repareren. Zal met een MID waarschijnlijk niet heel veel anders zijn.
Simpele step by step:
1: Koppel accu even af
2: Haal het kapje achter je stuur los, deze zit met twee schroefjes achter twee clipjes vast. Als je je stuur draait kun je die clipjes zien zitten. Wip die eraf en je kunt de schroefjes zo loshalen. De onderste kap zit onderaan met (ik meen) drie schroefjes vast.
3: Trek voorzichtig de lichtschakelaar uit de houder. Deze kun je recht naar achter trekken. Eventueel even een beetje helpen door aan de zijkant voorzichting met een schroevendraaier het geheel naar achter te krijgen.
4: Zet de ventilatieroosters DICHT, dit ivm mogelijk naar binnen vallen van schroefjes die je er anders nooit fatsoenlijk meer uit krijgt!
5: Haal de luchtroosters eruit door voorzichtig aan de zijkant van de luchtroosters met een klein schroevendraaiertje ze los te klikken.
6: Nu kom je bij alle 6 de schroeven om je dashboardpanelen los te halen. Er zitten 3 schroeven per kant: aan de linkerkant zit er eentje achter de lichtschakelaar, eentje achter het luchtrooster en eentje onderaan de teller bij het stuur. Aan de rechterkant zitten er nog drie, eveneens onderaan de teller bij het stuur en twee achter de middelste luchtroosters. Draai die los en je kunt de panelen zo naar achter trekken.
7: Vervolgens kun je je dasboard losschroeven. Die zal waarschijnlijk nog eens met 2 schroeven vast zitten. Draai deze los en je kunt zo je tellerbak naar voren halen. Let wel op: je TID zit nog vast aan een kabel. Afhankelijk van de stekker moet je even kijken hoe je deze los krijgt. Ik heb zelf een gele stekker met een klein zwart blokje erop, trek dat blokje naar achter en je kunt de stekker zonder veel moeite uitnemen.
8: Haal de TID los van de tellerunit, deze zit met twee schroefjes op de plek en vervolgens geklikt.
9: Nu heb je de TID in handen.10: Haal de achterste kap van de TID voorzichtig los (geklikt) en de-soldeer vervolgens de drie pennen die uit de behuizing komen. Dit zijn de contacten om de tijd / datum in te stellen.
11: Vervolgens kun je de witten binnenbehuizing losklikken en heb je een losse print met daaraan een flexkabel en scherm bungelen.
12: De truc: op het punt waar de flexkabel op de print zit ontstaat vuil en corrosie. Die moet weg. Daarvoor moet je voorzichtig de flexkabel iets lostrekken van de print. NIET helemaal lostrekken, hij moet wel nog erop blijven zitten. Als het goed is zie je dan allemaal grijs verweerde contactjes. Deze wederom voorzichtig schoonkrabben in de lengterichting van de contacten (met de kabel mee dus). Als je die schoonkrabt worden de contactjes weer goudkleurig. Dan is ie weer schoon en kan ie weer contact maken. Maak zo alle contactjes voorzichtig schoon.
13: Zet alles in omgekeerde volgorde weer terug in elkaar. Klik de behuizing in elkaar, vervang meteen even de 12V 2W lampjes die erin zitten aangezien je het systeem nu toch in je handen hebt.
14: Monteer de TID weer in het tellerbak, stekker niet vergeten, en schroef de tellerbak vast.
15: Dashboarddelen weer terugzetten.
16: Lichtschakelaar inbouwen, luchtroosters nog even niet terugzetten.
17: Accu aankoppelen.
18: Testen of het display werkt.
19: Werkt het? Klik de luchtroosters terug en bouw het kapje rondom je stuurkolom weer terug. Klaar! ;)
20: Werkt het niet? Kijk even of je stekkers er goed in zitten en of de lampjes functioneren. Bij kapotte lampjes zie je namelijk niets.super!!
nu nog even tijd maken en een soldeer bout regelen :D
23 juli 2012 om 20:52 #18049596Op deze site staat feitelijk dezelfde step by step, soms met minder details, soms met meer. Met name de foto’s kunnen nog wel eens handig zijn. :)
http://members.home.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 juli 2012 om 17:27 #18049597mooi die foto’s altijd handig.
met het verhaal van lemmens is het helemaal compleet, die begint helemaal bij het begin :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.