Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel vectra B 1.6 1998
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2012 om 20:49 #17250689AnoniemLid sinds:
1 January 1970–
19 juli 2012 om 20:56 #18049232b2 bumpers.. die zijn volledig meegespoten..achterlichten en koplampen gril?
19 juli 2012 om 21:10 #18049233Wil je aftermarket of origineel GM?
Als je aftermarket wil zoals devil/angel eyes kan je tuningsites zoals Emtri, carfantasy, cargoods, … afschuimen.
Als je origineel GM wil kan je beter naar originalcarparts gm-tuningparts, kapaza, marktplaats,… kijken.Grtz Seth
19 juli 2012 om 21:10 #18049234Hoe ver wil je…?
*stoelen
*elekt. ramen
*airbags
*interieurdelen (zonnekleppen, leeslampjes,instapverlichting)
*velgenetc,etc
Greetz Emiel
19 juli 2012 om 21:22 #18049235En als je ‘m ‘t uiterlijk van een B2 geeft vergeet dan niet meegespoten stootstrips op de deuren. ;) Maar bekijk inderdaad even van te voren welke opties je in gedachte hebt. ‘t Zal niet de eerste keer zijn dat iemand merkt dat er hele leuke opties zijn voor een Vectra B. Bedenk wel dat inbouw van (elektrische) opties soms nogal een gedoe kan zijn en dat losse onderdelen soms duurder zijn dan de auto eromheen. Mocht je nu een Vectra hebben met raamzwengels en geen airco dan zou ik je aanraden te kijken voor een full option/eentje met de gewenste opties.
Zelf heb ik een paar maanden terug ook een Vectra B1 aangeschaft en ik heb sowieso alle advertenties waarin ik voorin al raamzwengels zag zitten op de foto overgeslagen. ;) Vectra’s met méér opties zijn in aanschaf trouwens niet echt duurder. Zelf geen prijsverschil gemerkt tijdens m’n zoektocht tussen hele kale versies en redelijk gevulde.
21 juli 2012 om 09:07 #18049236AnoniemLid sinds:
1 January 1970–
21 juli 2012 om 09:20 #18049237de b2 is er in 1999 gekomen, alles rondom de auto is meegespoten en de koplampen zijn uit 1 deel ipv 2 delen (los knipperlicht en losse koplamp)
je kan ook voor een leder interieur kiezen.. dat kost ongeveer 250 euro, dan heb je stoelverwarming en als je heel veel geluk heb ook zij airbags..gr. arjan
21 juli 2012 om 09:27 #18049238De meeste opvallende veranderingen zitten aan de buitenkant (ik laat andere motoren even buiten beschouwing aangezien dat waarschijnlijk niet van toepassing is). Als je de koplampen gaat vervangen is het handig meteen een bijpassende bumper + mistlampen van het nieuwe type te zoeken. Deze zijn ook anders (lees: kleiner). Nieuwe type koplampen zit namelijk iets anders vast omdat de knipperlichten en koplampen daar één geheel zijn.
Verder moet je op zoek naar een nieuwe achterklep, achterlichten en achterbumper en wellicht ook sideskirts + stootstrips + handgrepen in kleur. Achterklep, achterbumper en achterlichten zijn allemaal anders bij de B2. Wil je ‘t interieur ook netjes aanpakken dan moet je even kijken of je niet ook meteen een nieuw tellerhuis inbouwt aangezien dat met de facelift ook is aangepast. Bij de B2 hoef je niet meer over je stuur te hangen om je kilometerstand af te lezen. Zeker weet ik het niet maar volgens mij heeft de B2 ook standaard een MID ipv een TID.
Als je ook nog dingen als velgen wil omwisselen moet je even goed opletten wat voor steek je nu hebt. Zelf heb ik bij de mijne nog 4×100, ik weet niet of dat bij de B2 ook nog is toegepast.
Al met al is het een prijzig gebeuren als je alles los gaat kopen. Je kan overwegen ergens een B2 met motorschade op de kop te tikken en die compleet te strippen. Ik denk dat je dan uiteindelijk voordeliger uit bent. ;)
Een modificatie die eigenlijk altijd wel een modernere look geeft is je B en C stijlen zwart spuiten of afplakken met folie.
Maar post eens een foto van je huidige auto, komen wellicht nog wat ideeën naar voren over het vernieuwen. :)
21 juli 2012 om 09:59 #18049239AnoniemLid sinds:
1 January 1970–
21 juli 2012 om 10:57 #18049240als je goed kijkt op marktplaats of op slopen kijken.. ik heb voor die van mij 200 euro betaald compleet…
die stijlen tussen je voor en achterdeur in het midden van je auto dus kan je ook mer carbon folie beplakken..
ik weet niet waar je vandaan komt, misschien dat er iemand bij je in de buurt een b2 heeft zodat je kan ergelijken.
gr. arjan
21 juli 2012 om 11:10 #18049241Nou, ik denk dat er meer figuren rondzwerven op dit forum die (veel) meer van Vectra’s weten dan ik. ;) Nette Vectra heb je trouwens!
Probleem dat je hebt als je de achterlichten wisselt van een B1 naar B2 en je hebt geen nieuw type achterklep is dat dit niet mooi meer aansluit. Nieuw type achterklep met oude achterlichten geeft een soortgelijk (lelijk) resultaat. Deze ombouw zou ik dan ook alleen doen als je een achterklep èn beide achterlichten hebt.
Zie hier een B2, heb even een foto geleend van een ander topic, vindt de eigenaar vast wel goed ;)
http://imageshack.us/photo/my-images/229/spoileryw0.jpg/
De tellerbak van een B2 is nagenoeg gelijk aan die van een B1 qua uiterlijk. Opvallend verschil is dat de KM en dagteller nu niet meer onderin zitten maar dat deze iets naar boven verplaatst zijn net onder het naaldje van de snelheidsmeter. Dat van de tellerbak is hooguit een klein detail, meer als je echt alles qua uiterlijk zou willen aanpassen. Ik zou dat zelf niet aanpassen overigens omdat je dan hoogstwaarschijnlijk een andere km stand hebt, los van de vraag of de stekkers hetzelfde zijn. Van TID naar MID is mogelijk door wat ombouwwerk. Het kan zijn dat je dan nog wat kabels moet trekken en sensoren moet aansluiten. Daarnaast moet je dan ook andere stuurhendels hebben met knoppen erop.
Let even niet op de donkere ramen achter maar dit bedoel ik trouwens met de B en C stijlen. Feitelijk dus die stukken tussen de ramen die bij jouw Vectra zilver zijn zwart maken.
http://imageshack.us/photo/my-images/4/12147706.jpg
Foto’s doen het even niet dus heb er even linkjes van moeten maken. Hopelijk doet ‘t ‘t dan wel…
21 juli 2012 om 12:14 #18049242AnoniemLid sinds:
1 January 1970–
21 juli 2012 om 12:28 #18049243Achterlichten, achterklep en achterbumper als je het goed wil doen :)
Bedieningsknoppen zitten aan het stuur niet aan de hendel, dat kan je ook: viewtopic.php?f=129&t=155550
De middenarmsteun heb ik ook erna ingebouwd en ik moet toch eerlijk bekennen dat ik deze toch overroepen vindt tegenover die van de Omega B (die zit een pak beter).
Koplampen kan je zo van een sloop fixen en ik zou dan persoonlijk gaan voor Xenon, niet enkel ziet je wagen er mooi uit, je ziet ‘s nachts ook pakken meer :thumb
En velgen kan je kiezen wat je wil uiteraard, dit hoeft zelfs geen original GM te zijn. De juiste velg kan heel je wagen maken icm een verlaging. subtiel en toch af!
Als je nog wil weten wat er verschilt tussen de Vectra B1 en de B2 (qua uiterlijk) kan je het altijd nagaan op opelvectra.info
Grtz Seth
21 juli 2012 om 12:57 #18049244achterlichten B2 gaat niet mooi staan tenzij je ook de kofferklep van een B2 pakt (ivm de kniklijn op de koffer) edit: dit was al meerdere malen genoemd Solly
ik zou persoonlijk voor CDX lichten gaan deze hebben ipv een witte een zwarte baan tussen de rooie vlakken (staat veel netter)
een ander simpele verandering die toch wel heel mooi is … is mee gespoten klinken in de deurleder interieurs gaan over het algemeen tussen de 300-500 eurie van de hand (niet goedkoop maar wel fijn)
verder is een lederenstuur ook nog een leuke optie (of een irmy stuur) deze vindt je ook voor rond de 100,- wel
en tsja tis maar net wat je nog meer wil :)
overigens is een Teller bak uit een B2 wel mooi maar niet zo 123 over te zetten in een B1 stekker verbinding achterop zijn anders alleen die van een B1 4 cylinder past zonder moeiteik zou zeggen als je meer ideeen wil kom lekker op het Vectra-Team.nl forum kijken daar staat vanalles :)
@ seth
B2 Xenon koplampen hebben wel meer licht overdag en snachts maar tijdens mist of regen is het zicht aanzienlijk minder met deze fabrieks lampen + dat als je ze goed (en op de orignele manier) wilt inbouwen je veel meer nodig bent qua stekkerwerk
neemt niet weg dat ze mooier zijn natuurlijk en het inbouwen is zeker wel te doen :D21 juli 2012 om 13:05 #18049245Die eerste foto is volgens mij gewoon origineel een B2 aan het kenteken te zien, geen ombouw dus.
Let trouwens op dat wanneer je een setje bumpers krijgt je niet meteen de achterbumper van een B2 in een B1 zet. Doe dit alleen als je ook de achterklep erbij hebt. Bij een B1 zit de kentekenverlichting namelijk in de bumper, bij de B2 in de achterklep. Zou je alleen de bumpers vernieuwen dan heb je geen kentekenverlichting meer.
Radio bediening via het stuur is ook mogelijk, zorg alleen dat je een radio hebt die daarmee overweg kan. Niet alle radio’s werken namelijk meteen. Zelf heb ik in mijn Vectra nog de (originele?) Philips DC 479 zitten die prima werkt met de bediening.
De stuurhendels ging meer over de boordcomputer zelf. Ombouw van TID naar MID is mogelijk als ik de how-to’s zie op het forum. Het is wel wat werk omdat er andere stekkers op de displays zitten. Niet plug & play in ieder geval.
21 juli 2012 om 13:22 #18049246stond er niet op marktplaats een sport b2 te koop met motorschade zilver van kleur rond de 400??
21 juli 2012 om 15:26 #18049247AnoniemLid sinds:
1 January 1970–
21 juli 2012 om 15:49 #18049248hendels is makkelijk om te zetten ja :) maar het is wel een klusje waar je je tijd voor moet nemen
die stootstrips zijn bij de dealer in de primer verkrijgbaar dus dan kan je ze laten spuiten in desgewenste kleur 2e hands zijn over het algemeen krom
verder zou ik niet deze klinken in de kleur spuiten maar een setje op de sloop opzoeken die al inkleur zijn (mag ook een andere kleur zijn) omdat deze al glad zijn …mocht je deze spuiten dan blijf je die structuur zien wat in mijn ogen minder mooi is
21 juli 2012 om 16:32 #18049249Hier heb je ook enorm veel how-to’s hoor :) viewforum.php?f=129
Idd, stootstrips kan je het beste nieuw bij een dealer gaan halen. Niet zo goedkoop maar als je stootstrips van een B2 eraf haalt moet je het GOED doen anders ziet het er niet uit.
En i.v.m. koplampen kan je nog altijd gewone B2 koplampen nemen en hier aftermarket xenon inknallen. Hetzelfde effect met minder moeite :D
Grtz Seth
21 juli 2012 om 16:42 #18049250‘n MID moet je in Engeland van ebay halen. Over ‘t algemeen een stuk goedkoper dan in NL. Laatst een TID’tje laten overkomen voor € 50 inclusief verzenden. Voor dat geld kreeg ik hier nog geen kapotte…
Overigens: als je deurstrips, handgrepen en de hele zooi gaat overzetten dan is het misschien makkelijker gewoon vier deuren te kopen. Als je dan toch bezig bent neem dan meteen twee voorschermen en de bumper van een B2 mee aangezien daar nog twee kleine stukjes stootstrip op zitten.
21 juli 2012 om 16:45 #18049251ja als je dan zo door gaat kannie beter een B2 kopen :jerry
persoonlijk vindt ik die zwarte stootstrips niet storend vooral niet bij een B1 maar dat is mijn smaak
21 juli 2012 om 16:51 #18049252Leder interieur kost echt niet zoveel hoor, denk nou maar niet dat je 500 voor een interieur vangt, je mag blij zijn als je ervanaf komt.. En vraagprijs of werkelijke prijs is een groot verschil..
Heb er al meerdere gezien rond de 250 euro.. Die zijn wel zo weg..21 juli 2012 om 17:22 #18049253Mee eens hoor. Ik vind die zwarte strips ook niet zo’n punt. ‘t Is alleen dat een B2 het in kleur heeft meegespoten. En voor de onderdelen: als je inderdaad een B2 wil ‘maken’ op alle punten dan kun je inderdaad beter een B2 kopen. Al dan niet een donor-auto met motorschade. :P
21 juli 2012 om 17:26 #18049254AnoniemLid sinds:
1 January 1970–
21 juli 2012 om 17:58 #18049255Hier op het verkoop complete auto’s staat een 1.6 B2 sport compleet met kapot gelopen motor voor 400 euries dan ben je toch klaar prima donorauto????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.