Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2012 om 07:18 #17250600
Aangezien ik hier thuis het grootste probleemgeval met een y30dt motor heb staan wilde ik mijn zaken allemaal even delen met de mede v6 rijders.
Zal vanavond ook even foto’s posten.
Ik heb dus echt een v6 met het meest erkende probleem van deze motor, namelijk de brandstofpomp!
Heb 2 maanden geleden 6 verstuivers vernieuwd omdat deze vast zat doordat ze tijdens het inhouden bij accelereren tussen 2 en 3000 toeren geen mengsel kregen, maandje kunnen genieten en probleem kwam weer terug.
Bij acceleren tussen 2500 en 3000 toeren compleet wegvallen van vermogen en bij constante snelheid ineens brandstofinspuiting missen.
Conform Opel buitendienst oplossing:
– software update gedaan, dit maakte geen verschil, dus dan kom je uit bij de regelkleppen van de brandstofpomp.Deze zijn we op dit moment aan het demonteren.
Gister alles gedemonteerd zodat we nu volledig zicht op de pomp hebben en vanavond worden de drukregelaars uitgebouwd.Klaar voor de operatie:
Brandstofpomp: groene en rode dop zijn de drukregelaars:
Hierna worden de regelaars bekeken op gruis, is dit niet aanwezig kunnen de regelaars vervangen worden en kan de motor weer opgebouwd worden, echter dient het brandstoffilter te allen tijde mee vervangen te worden!
Is er wel gruis aanwezig zal er een nieuwe brandstofpomp in moeten inclusief vanvangen van o.a. De volgende onderdelen:
– brandstofpomp
– brandstoftank
– brandstofleidingen
– brandfstoffilter
– injectorleidingen
– verstuivers.Zal jullie op de hoogte houden, mocht er iemand tegen dit geregeld voorkomende probleem aanlopen ik bij mijn beste kunnen kan helpen!
17 juli 2012 om 07:21 #18048024Wel een edit: mocht je nog niet veel kosten hebben gemaakt aan je v6 overweeg dan goed of de kosten het je waard zijn!
Verstuivers per stuk zijn rondom de 1200 euro en de drukregelaars liggen ook voor een set om en nabij 350 euro, dus laat staan wat de kosten zijn als er gruis aanwezig is!
Deze kosten zijn excl uurloon.
Verstuivers is circa 6 uur werk en drukregelaars vervangen ligt ook rondom de 6 uur werk.
Wordt het tegelijk gedaan houd dan rekening met 8 tot 10 uur werk.
Dit zijn garage uren en geen doe het zelf uren!
17 juli 2012 om 07:45 #18048025Mooie reportage Kim !
Nu nog even hopen dat het allemaal mee valt !
17 juli 2012 om 08:01 #18048026@speaker wrote:
Mooie reportage Kim !
Nu nog even hopen dat het allemaal mee valt !
Kan hier beter iedereen informeren voordat mensen dus keuzes maken als ik en bijna verplicht beter meer kosten kunnen maken voor reparatie dan met bijna volledig verlies weg doen.
Hoop dat ik hiermee de betreffende mede v6 rijders bereik om ze dus goed te laten nadenken voor ze zich erin storten en de kosten al snel oplopen, daarom zitten we op forum toch?
17 juli 2012 om 08:40 #18048027AnoniemLid sinds:
1 January 1970Helemaal juis kimmiej666 :thumb Hopelijk lezen veel V6 rijders jou mooie topic. Wat ontzetten jammmer en een dikke missen van Opel. Zijn zulke mooie motoren en dan deze problemen. Erg jammer. Voor jou succes en mag het gunstig aflopen.
Groet Helmer
17 juli 2012 om 09:00 #18048028Dankje Helmer
17 juli 2012 om 17:48 #18048029Sterkte met alle problemen. Ik heb tot nu toe meer geluk met deze motor. Heb de auto nu 4 jaar en ongeveer 60.000 km mee gereden. Geen problemen gehad met de motor. Alleen de ventilator van de kachel kapot maar dat is een vaker voorkomend Vectra probleem. :thumb
17 juli 2012 om 20:52 #18048030@eddie V6 CDTI wrote:
Sterkte met alle problemen. Ik heb tot nu toe meer geluk met deze motor. Heb de auto nu 4 jaar en ongeveer 60.000 km mee gereden. Geen problemen gehad met de motor. Alleen de ventilator van de kachel kapot maar dat is een vaker voorkomend Vectra probleem. :thumb
Wij doen ongeveer per maand tussen de 3000 en 5000 kilometer
Alleen woon werk is al 2200 km per maand.
Echter heb ik die van mij vorig jaar februari met 186 duizend op teller gekocht en pas 201.240 kilometer verder :-(, heb in totaal pas 2 maanden probleemloos kunnen rijden over de gehele tijd sinds ik de auto heb.17 juli 2012 om 20:55 #18048031Vanavond weer verder gegaan en de drukregelaars gedemonteerd.
De drukregelaars:
Regelaars zien er nog goed uit en is zo op het oog geen gruis te zien. Morgen gaan ze wss bij EDSL nog ff kijken voor de zekerheid en dan worden, indien er werkelijk geen gruis aanwezig is direct nieuwe meegenomen.
Ondertussen ook maar meteen de roetende delen in de week gezet met diesel:
18 juli 2012 om 16:00 #18048032Gupy heeft zojuist de nieuwe regelaars opgehaald!
EDSL kon ook geen verontreigingen vinden, dus we houden hoop!Alleen morgen nog ff een slang ophalen en nieuwe koelvloeistoftank en dan kan morgen de motor weer opgebouwd worden!
De hoop is er nog!
18 juli 2012 om 18:00 #18048033Sterkte!! Pfff, wat een project/werk!! Hoop dat je Vec snel de weg weer op ken!!
Greets Roel.
18 juli 2012 om 18:25 #18048034@opel-limbo wrote:
Sterkte!! Pfff, wat een project/werk!! Hoop dat je Vec snel de weg weer op ken!!
Greets Roel.
Zijn nu in totaal ( met een uur een tooltje maken om de schroeven van de regelaars te demonteren! 5.5 uur bezig geweest.
inbouwen en motor weer opbouwen doen we morgen en daar zullen we wss ook wel met 3 a 4 uurtjes klaar mee wezen.
Als met al zouden we dan maar circa 3 uurtjes langer werk hebben gehad dan een garage.
En dan na te gaan dat ik en mijn vriend nog nooit een motor hebben aangeraakt voor demontage!
Alles wat we hier deze avonden leren is dankzij Gupy.18 juli 2012 om 18:35 #18048035AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi he dat alles zo mooi toegankelijk is gemaakt :wtf Idd het meeste werk is het uitvinden hoe vanalles uit te bouwen om vervolgens bij het juiste uit te komen. Met gezond verstand en geduld komt met het verst bij zulke klussen :D
18 juli 2012 om 19:03 #18048036Nou das het nadeel Helmer, alles is best goed uit te bouwen, echter zit 1 schroef van de regelaar zo lastig.
je hebt 1 cm naast de schroef en bijna meteen tegen de stekker zit een uitsparing waar een schroef in zit (bij de rode helemaal rechts), dus je kan amper iets.
en bij de groene heb je het probleem met de rechtse schroef dat dat blokkie nog meteen in het midden staat :S.Dus het is allemaal goed te doen op die :swear schroefjes na.
Maar ja na een aantal imbusjes modificeren hebben we de juiste tool ervoor kunnen maken
20 juli 2012 om 05:48 #18048037Gister de drukregelaars gemonteerd, blok dicht gebouwd, brandstoffilter vernieuwd en hij startte!
Daarna heeft Frank de eer gehad de eerste testrit te doen en whohooooooo, we f*cking did it!!
We hebben weer een vec met powerrrrr! Hij liep al meteen stationair soepeler gasreactie is vele malen beter en we kunnen weer toeren trekken en power vragen..
Nu hopen dat de tijd uitwijst dat dit de oplossing is!
20 juli 2012 om 10:48 #18048038AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie :wors Jullie klus word dus goed beloont :thumb fingers crossed voor de toekomst :D
20 juli 2012 om 16:59 #18048039dag Helmer,
er is hoop , de mijne staat op 290dkm en volgens de vorige eigenaar geen mankementen gehad
trekt nog als een beest en op z’n sloffen 210 !!!20 juli 2012 om 17:12 #18048040De ene kan eruit klappen bij 150dk de ander met een hogere stand..
In elk geval als zulke symptomen als bovenstaand voorkomen, houd er dan maar rekening mee, echter zal het eerder alleen beginnen met rustig aan inhouden en steeds meer, eerst zal standaard aan egr etc gedacht worden en dan zal je eerst wat verstuivertjes hebben die kapot gaan en dan bedenk je je dit eigenlijk bijna pas..
In elk geval, zodra er iets optreedt weten de 3L rijders de info hier te vinden voor het eventueel goedkoper repararen van deze problemen, indien men dit wenst.
21 juli 2012 om 14:38 #18048041het lijkt mij verstandiger om er een jonge motor in te zetten, ik heb een vriend (hij heeft mijn espace 2.2 diesel gesloopt)die de blokken compleet verkoopt voor 1000 tot 2000 euro
dat ben je alleen al kwijt aan nieuwe verstuivers!
en ze staan op een pallet klaar voor transport21 juli 2012 om 18:27 #18048042Neuj begin ik niet aan! En alle bouwjaren vectra 3L hebben dit probleem nog, ze zijn niet voor niks gestopt met deze blokken erin blijven leggen.
Opel heeft niet voor niet buitendienstoplossing ervan gemaakt.Zelfs denso erkent deze problemen vanwege hun hoge slijtage aan de machines indertijd die deze onderdelen maakten, waardoor de problemen ontstaan zijn, doordat ze door de slijtage van de machines kwalitatief mindere onderdelen produceerden.
22 juli 2012 om 10:49 #18048043de blokken die ze voor de espace gebruikten hadden koelingsproblemen maar geen pomp probleem
liggen daar dan andere pompen op de motor?
die blokken zijn isuzu maar pompen weet ik niet zo22 juli 2012 om 12:19 #180480442.2 is niet te vergelijken met de 3L
deze 3L zijn ook geleverd in Renault, maar kijk maar eens op gemiddeld renault forum over dit blok..
Idem zelfde probleem.Echter hij rijdt nu weer en beter dan ooit, dus vind het prima zo..
Als dit goed blijft gaan krijgt ie over half jaartje nog een fase 1 chip van EDS, hebben we nog wat power extra.7 september 2012 om 19:40 #18048045Prachtig en duidelijk topic met :kewlpics
Ik hooop met grote hopen dat ik dit probleem niet heb, en hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden.
Gezien mijn topic viewtopic.php?f=6&t=169261
heb ik na gister de volgende bevindingen: vanmorgen startte ie als vanouds en reageerde ook normaal met een goed vermogen.
Heb hem even flink op zijn lazer gegeven, niets aan de hand! Maar vanavond na het werk instappen en dan merk je het met starten al.
Na flink doorstarten (alsof het brandstoffilter leeg is) slaat ie pas aan. En met rijden lijkt het wel of er niet genoeg brandstof geleverd kan worden. Trap je dan toch door, krijg je de baco in je dashboard en loopt ie in een noodprogramma.
Als ik dan stop en het contact uit en weer aan zet, zijn alle problemen verholpen :wtf
Dus mijn vragen zijn: Als de pomp op zijn einde loopt, merk je dat dan continue of af en toe?
Had de jouwe ook de P0093 foutmelding?
Bij voorbaat dank ..7 september 2012 om 19:55 #18048046Lullige was dat de mijne geen foutmeldingen gaf.
Met starten had ik ook totaal geen problemen, echter met toeren willen maken en vermogen vragen hield die in…
Eerste conclusie daardoor was van de garage een lekkere verstuiver..
Alle verstuivers laten testen en zaten compleet vast! Nieuwe erin laten zetten, echter hebben we niet meer verder doorgedacht waarom zitten ze vast?Maar goed auto reed weer, tot ineens na een rit hij weer begon in te houden bij vermogen vragen, vervolgens bij constante snelheid ineens brandstof inspuiting weg, geen gas reactie niks meer..
Echter heeft mijn wagen nooit een foutmelding of noodloop gegeven door dit probleem.
Vervolgens samen gaan zoeken met Gupy hier en die kwam erachter dat er een buitendienstoplossing was bij Opel omdat het ondertussen op de brandstofpomp begon te lijken en toen hebben we bovenstaande stappen uitgevoerd.
7 september 2012 om 19:56 #18048047Wat je eventueel eens kan doen is je drukwaardes uitmeten.
Tussen werkelijke druk en gewenste enzo..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.