Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › automaat bak en stroom kabeltjes pppppfffffffffff
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2012 om 18:06 #17250563
hoi hoi
heb met hoop vloek werk de bak er op zitten .
AR25 A.37 dit staat op de automaatbak .
bak zat op een 3.0 i b senator .nu heb ik hem in een a senator .
maar weet iemand waar die stroom kabels voor zijn ???
er zitten 3 stekkers op voor grote ronde 6 polen
midden vierkant 4 polen .
achter 2 polendat heb ik alles niet op die anderere bak zitten .
wie kan mij te helpen
frank m
15 juli 2012 om 18:39 #18047699zijn er maar weinig die zo`n bak onder een senator A hangen.
zijn niet van die beste bakken.
maargoed, even monza-senator.de
misschien kun je daar ontdekken waar de draden van en voor zijn.15 juli 2012 om 21:03 #18047700Proficiat…….Je hebt een electronic aangestuurde bak die normaal door de motronic word aangestuurt in een auto hangen waarin je geen Motronic hebt…
Je zult nog veel puzzel werk krijgen.
Met andere woorden,neem het brandstof/vonk systeem van de B-Sennie mee over en sluit alles aan zoals het hoort dan zul je het werkend krijgen,
Of je die bak ook manueel aan de gang krijgt durf ik niet te zeggen…Zo goed ken ik ze niet.
16 juli 2012 om 17:30 #18047701hey boy’s
rijd en schakeld heerlijk .
zeker nu het een 4 traps is .
jammer geen kickdown .
dat zal wel dan met een van die stroom draden zijn .
maar gaat wel lukken ,thanks voor jullie toffe opmerkingen en bijde handtjes .
frank m
16 juli 2012 om 19:49 #18047702:thumb
kijk aan, goed bezig man.en straks vooral niet verklappen wanneer de kickdown ook functioneerd he ;)
ben eingelijk wel benieuwd waarom jij nu voor de AR bak bent gegaan en niet voor de AW.
16 juli 2012 om 20:43 #18047703Frankky, heb je wel enkele kabeltjes aangesloten of rijdt je nu helemaal op de mechanische afstelling van de bak?
Ik was namelijk ook in de veronderstelling dat de AR bak electrisch aangestuurd moest worden om enig schakelgedrag te bewerkstelligen.
Ik ben tamelijk verrast dat hij toch normaal schakelt maar dat is natuurlijk wel goed nieuws voor diegene die een goed aan te komen 4bak automaat zoekt. Verder mag ik aannemen dat de bak wel terugschakeld als je afremt voor een bocht en daarna weer op het gas gaat. Hopelijk heeft het ook geen negatief effect op de levensduur van de rembanden en koppelingen in de bak. Over de koppeling, komt de lockup ook in werking in de 4de versnelling?Ik lees het graag.
Succes verder met je 4bak automaat,
HOT ROD.
16 juli 2012 om 23:18 #18047704Ik ben het niet zo vaak met Joop/Hot Rod maar nu wel..
Ik kan eens ik kan je wel een paar dingen vertellen over een AR25 AR35 4L60E bak..Deze zijn in feite allemaal hetzelfde en het schakelen gebeurt door middel van electronische klepjes die worden aangestuurt om zo een een setje rembanden te bekrachtigen om zo een gedeelte van een planetair tandwiel stelsel los of vast te zetten om zo andere overbrengins verhoudingen te creeeren..
Ik vind het leuk voor je dat je op de 1 of andere manier hebt gevonden om dit zonder electronica te laten werken,maar laat ik het zo zeggen bijna iedere draad vanaf de bak bedient een electrische klep,hoe is het je gelukt om dit vlekkenloos te laten verlopen…de bak weet nl niet hoeveel toeren en welke kracht der op dat moment is dat doet de voor geprogrameerde computer die bepaald welke klepjes wel of niet bekrachtigd worden met die en die omstandigheden..
Vertel eens meer over wat je precies hebt gedaan om een AR25 aan de praat te krijgen achter een 30E dit is misschien de goude tip voor alle mensen die op een 03/71LE bak zitten te zoeken..
18 juli 2012 om 13:08 #18047705Ik denk dat de bak nu in zijn nood programma loopt. Wellicht heb je wel de kabelboom met de ecu van de bak eraan hangen.
Dat heb je nog niet verteld.Wil je langdurig kunnen genieten van deze bak en ook de kick down en lockup gebruiken dan zul je echt de motronic kabelboom met bijpassende sensoren moeten aansluiten zoals het hoort.
Andere mogelijkheid is een megasquirt computer wijzigen in een automaat computer.http://msextra.com/doc/trans/index.html
Dit wordt wel eens gedaan voor de GM 4L60E and GM 4L80E bakken.Maar dat zal een hele klus worden om te zoeken welk kabeltje waarvoor is.
18 juli 2012 om 15:22 #18047706ja nou hier is hij dan ,
doet niets meer , kapot hoop kraak en piep geluid .
kak .nou dan nog maar een x .
hhhmmmmmmm fijn zoon hobby .aub uit lachen zodat ik dat niet mee krijg .
dus nu zoek ik weer . een automaatbak voor m ijn 3.0 i .
a senator .
doe nou maar een die er zeker onder past .frank m
18 juli 2012 om 15:32 #18047707en we dragen wederom de AW 03/71L aan als vervangende bak.
jammer dat deze zo aan zijn eind is gekomen, en nog beroerder.. al het werk.
maargoed, kop op, schouders eronder, en gaan.
succes.
voor desbetreffende bak kun je contact opnemen met opel4ever.nl
die heeft complete sets liggen. voor net geld.18 juli 2012 om 16:08 #18047708hoi hoi
opel4ever.nl ligt er uit .
op de pc is dat dan . of mijn pc wil gewoon niet mee werken .
heb jij of een ander misschien een telefoon nr voor mij .groetjes frank
19 juli 2012 om 04:52 #18047709heb wel een tel nr, maar dat gaat helaas ook niet werken.
opel4ever is sind een tijdje over genomen door derden,
en daar is het helaas niet beter op geworden.je zou het kunnen proberen via de mailbox van http://www.artaparts.nl
die gaat nu zo`beetje over opel4ever.nlOf:
probeer de monzaguhru in duitsland eens, die heeft m ook wel compleet liggen.22 juli 2012 om 14:24 #18047710hmmmmmmmmmmmm jammer nergens krijg ik gehoor .
weet hier iemand nog een automaatbak uit te halen .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.