Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Help vectra c2 cdti 150pk Noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2012 om 17:47 #17250556
Goedendag iedereen
Sinds een paar weken springt mijn Vectra constant in nood loop. :swear
Ik ben 14 dagen geleden daar voor naar de dealer gegaan die zijn dat mijn roetfilter te vol zat. Ik zei tegen hun hoe kan dat dan ik heb namelijk net een weekendje Duitsland achter de rug (1000KM). Ze hebben me roetfilter schoon gemaakt Reinig-middel in de tank gegooid zodat me brandstofsysteem schoon gemaakt werd. De dealer zei hij produceert teveel roet. Ik zei tegen hun hoe kan dat dan hij verbruikt namelijk geen druppel olie hij kan van alles zijn we hebben nu de goedkoopste manier geprobeerd. Sinds het weekend heeft hij probleem weer terug springt hij weer in noodloop. Contact uit contact weer aan storing weg. Ik merk nu dat hij steeds slechter gaat lopen schakelde beroerd de automaat. Wie weet wat er loos kan zijn.Alvast bedankt
Harold
15 juli 2012 om 18:19 #18047652Het beste is uitlezen kan van alles zijn EGR, roetfilter, motor
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
15 juli 2012 om 18:25 #18047653Je hebt een vrij nieuwe auto. De nieuwe motoren zouden automatisch een proces moeten starten om de filter schoon te branden. Ben even vergeten hoe het ook al weer precies heet maar dat is standaard bij deze nieuwe diesel blokken. Als ik me niet vergis kun
je dit met een op-com ook laten doen en zelfs nakijken hoelang geleden dit proces voor het laatst is uitgevoerd.Dit is te herkennen als je toerental opeens een stuk hoger gaat draaien het proces regeneren kan wel 20min duren als ik me niet vergis.
Succer ermee.
15 juli 2012 om 19:12 #18047654hij is toen uit gelezen en gaf geen foutcodes aan
15 juli 2012 om 19:19 #18047655En de filter regenereert om de 1000km. Als het niet wil schoonbranden en het schiet daardoor in de noodloop, dan handmatig doen. Let wel op dat het goed warm gereden moet zijn.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
16 juli 2012 om 06:11 #18047656Maar als er geen foutcodes uitkwamen , waarom begint de garage dan over het roetfilter??
Wanneer gaat ie in noodloop?? Dat is het belangrijkste om te weten.
Is het als je aan het optrekken bent ?? Of zo maar als je constant rijdt !?16 juli 2012 om 06:43 #18047657Hij springt gewoon onder het rijden in noodloop Peter ik hoop dat je er wat aan hebt zodat het voor mij wat duidelijkheid.
16 juli 2012 om 07:07 #18047658Bij constant rijden dus!
Er kunnen veel dingen zijn die je motor in noodloop kunnen zetten. oa EGR , div. sensoren, etc. Maar die geven altijd wel een foutcode.
Het enige waar ik aan denk is een vacuumprobleem , omdat deze meestal geen foutcode geeft.En omdat je geen foutcodes hebt……. denk ik dus daar aan.
Ik heb bij de mijne ook een probleempje gehad daarmee. Bij mij was het slangetje wat rechts-onder de afdekplaat zit ( dan moet je die plaat er ff af trekken ).
Dan zie je aan de zijkant van je motor , onder de olievuldop , een slangetje van nog geen 10mm doorsnee en 10cm lang , die in een bochtje loopt.
Bij mij was ie een beetje gesleten door de afdekplaat. waardoor ie soms in noodloop ging.Mss heb je er wat aan… :hmmz
16 juli 2012 om 08:33 #18047659Bedant Peter voor het antwoord ga vanavond gelijk kijken als ik thuis ben ik hou je op de hoogte
Komt dit probleem vaker voor peter16 juli 2012 om 10:46 #18047660ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.
Het roetfilter zat constant dicht waardoor de auto in noodloop ginghet
Roetfilter schoon gemaakt, 150 km gereden en weer dicht.
De auto roete zo erg doordat de intercooler lek was. DIt is een veelvoorkomende probleem bij de 150 pk cdti.het heeft mij een roetfilter, intercooler, turbo gekost (turbo ging kapot door het regeneren, bout is afgebroken).
CONTROLEER DUS EERST JE INTERCOOLER. DOORDAT ER ONDERWEG LUCHT VERLOREN GAAT IS DE VERBRANDING NIET GOED EN ROET DE AUTO ENORM. BIJ MIJ WERD DIT PAS DUIDELIJK TOEN HET ROETFILTER ONDER DE AUTO UIT WAS.
Veel succes ermee.
Gr. Joris
16 juli 2012 om 11:53 #18047661@jorisor wrote:
ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.
Het roetfilter zat constant dicht waardoor de auto in noodloop ginghet
Roetfilter schoon gemaakt, 150 km gereden en weer dicht.
De auto roete zo erg doordat de intercooler lek was. DIt is een veelvoorkomende probleem bij de 150 pk cdti.het heeft mij een roetfilter, intercooler, turbo gekost (turbo ging kapot door het regeneren, bout is afgebroken).
CONTROLEER DUS EERST JE INTERCOOLER. DOORDAT ER ONDERWEG LUCHT VERLOREN GAAT IS DE VERBRANDING NIET GOED EN ROET DE AUTO ENORM. BIJ MIJ WERD DIT PAS DUIDELIJK TOEN HET ROETFILTER ONDER DE AUTO UIT WAS.
Veel succes ermee.
Gr. Joris
Bedoel je dan dat er een slang kapot kan zijn ofzo.
16 juli 2012 om 13:28 #18047662nee geen slang, maar de intercooler zelf.
dit is een soort van radiateur die tussen de turbo en de inlaat zit. Ik heb wel een afbeeldingen gezien van intercooler die geheel doorhangen (soort van zwanger lijken). Ik heb er zelfs op dit forum nog plaatjes van gezien.
hier is nog wel een plaatje. Ik denk dat andere forum gebruikers je hetzelfde verhaal kunnen vertellen.
viewtopic.php?f=6&t=128497&start=25
Gr. joris16 juli 2012 om 16:31 #18047663Ik weet niet of het helpt. Maar ik heb een volkswagenbus die ook onder het rijden in de noodloop springt. Altijd als ik onder een bepaald toeren tal kom. Maar om wel normaal thuis te kunnen komen draai ik de sleutel onder het rijden even in de accessoires stand zodat hij niet op stuurslot kan springen en dan weer terug in de normale stand. Zonder koppeling intrappen en dergelijk. Dan wordt de computer gereset, en als ik dan de juiste toeren draai is er niets aan de hand.Werkt al meer dan 100000km zo en ben er ondertussen aan gewend. Garage kan het probleem niet vinden en ik vind het best zo. Vw LT bus heeft al meer dan 300000km gedraaid.
16 juli 2012 om 18:01 #18047664Hoe kan ik het beste bij de interkoeler komen?
17 juli 2012 om 06:57 #18047665Bumper en grill verwijderen
17 juli 2012 om 09:13 #18047666Bedankt Kim
17 juli 2012 om 09:16 #18047667Als die weg zijn zie je je radiator en daarvoor zit je intercooler.
Als ik me ff niet vergis uit mijn hoofd.
17 juli 2012 om 10:21 #18047668Waar kan ik het beste een andere intercooler bestellen bij de opel zijn ze best prijzig.
17 juli 2012 om 10:29 #18047669@shrek83 wrote:
Waar kan ik het beste een andere intercooler bestellen bij de opel zijn ze best prijzig.
Bij de onderdelenboer is een valeo rond de 180 euro ex btw.
17 juli 2012 om 11:19 #18047670Winparts.nl
20 juli 2012 om 10:50 #18047671Hallo iedereen
Bedankt voor de tips de intercooler was namelijk over leden.
De garage is best wel lang bezig geweest om de roetfilter weer open tekrijgen maarja als het goed is heb ik dinsdag weer een vectra ivp Astra22 juli 2012 om 15:45 #18047672Mooi, ik ben blij dat we je hebben kunnen helpen.
En gelukkig niet zoveel dingen kapot als bij mij het geval was.
Gr. Joris
23 juli 2012 om 06:23 #18047673@jorisor wrote:
Mooi, ik ben blij dat we je hebben kunnen helpen.
En gelukkig niet zoveel dingen kapot als bij mij het geval was.
Gr. Joris
Ja ik ben jullie ook dankbaar daarvoor.
Als het goed is morgen de vec weer klaar.
De roetfilter zat goed dicht ze hebben weer open gekregen.
Maar heb wel ruzie met de garage want ze beleven vol houden dat de intercooler niet zo gauw kapot ging van de diesel. Ik ga hem morgen halen en Natalee doen we wel als ik zin en tijd heb.3 augustus 2012 om 16:50 #18047674ik heb een signum met 150 pk die ook in de noodloop ging om de 10 minuten
nu was mijn roetfilter ook helemaal vol en kregen hem ook niet meer leeg dus nieuwe er op
er is ook een nieuw spruitstuk op gezet om dat de wervelkleppen er ook uit lagen zat ook vol roetnu ben ik naar kroatie geweest met vakantie en bij muchen weer noodloop
dus naar dealer gereden konden niks vinden ja p1901
klote code
dus hebben hem geregeneert en we konden weer verder
1000 km geen probleem maar vertrouwde hem toch nietdus voor vertrek naar huis nog even bij dealer langs en weer even gegeneert
nu 1500 km gereden zonder noodloop
maar weet niet of hij nu wel zelf genereerd
dus zal ik van de week even uitlezen want dat moet je kunnen zien tochmaar zou bij ook nog het probleem kunnen liggen bij de intercooler dan
graag even een reactie
3 augustus 2012 om 18:07 #18047675Een lekke intercooler zorgt voor een slechte verbranding met veel roet.
Het roet bouwt dan sneller op in je roetfilter dan met regenereatie afgebroken kan worden.Lekker intercooler is oorzaak #1 voor roetfilter problemen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.