Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Overstap Astra G naar Tigra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2012 om 21:49 #17250538
Heey tijgerts,
Mijn naam is sander, 20 jaar, en ik rijdt al een kleine 2 jaar in een astra G uit 99 (2e eigenaar met 183.000 op teller)
Altijd een zwak voor tigra’s gehad en ik wil eigenlijk nu toch de overstap maken, nu weet ik dat ze bekend staan als roestschuitjes, en motorisch willen ze ook nog wel eens de kop opsteken, maar ik heb mijn oog al op een auto gezet die ik toch eens binnenste buiten wil keren.. en deze blijven rijden tot deze het leven laat..
Ik heb al via meerdere onderwerpen wat informatie binnengesleept en daar een plan van aanpak op gemaakt.. Is een auto die volgens mij aardig lui is (lage kilometers bouwjaar 95′) en ik plan meteen een grote beurt in met vervanging van distributie en waterpomp, meteen de motor doorspoelen, en het tijgertje langzaam wakker maken!.. Gaat om een 1.4 16v motortje, ik rijdt nu een 1.6XEL motor… ik hoop dat de roest niet / minimaal is (heeft veel binnengestaan) en wil dit voorblijven door op het moment dat deze in mijn bezit is, alle punten aan te pakken met een flinke plak tectyl… Qua handigheid kan ik alles zelf goed af, heb alle “upgrades” aan mijn astra zelf ook uitgevoerd, en bij definitief besluit ga ik dit dus ook met de tigra te doen.
Weet iemand welk motortype dit kan zijn??
Iedere informatie / feedback is welkom! stuur ook gerust een PM! ik antwoord dezelfde dag nog!
Mocht dit bericht niet op de juiste plaats staan, mijn oprechte excuses..15 juli 2012 om 00:25 #18047327De motorcode zal x14xe zijn als het een 1.4 is
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
16 juli 2012 om 11:21 #18047328dat is een flinke omslag.
tja, roest, ze roesten bijna allemaal volgens mij. bodum goed bekijken, wielkasten achter. kokerbalken.
probleem is: komt van binnenuit, net als bij de astra f.
opel heeft echt veel roestgevoelige auto’s op de markt gebracht. de astra g is wel vrij roestvrij gebleven. corsa c gaat ook wel goed af.
kom nog al eens op de sloop, en check het regelmatig :wors17 juli 2012 om 10:52 #18047329tsja,das een lastig verhaal,de Astra G is bouwtechnisch een veeeeel betere wagen dan de tigra.
Bouwjaar van een tigra maakt niet uit,heb ze al stokverrot gezien uit 99,en dan niet een paar plekjes,nee echt verrot.
Als je een goed exemplaar hebt gevonden (zoals je al zei,veel binnengestaan) dna denk ik dat vooral dat binnenstaan een voorwaarde is dat ie MOGELIJK dan ook netjes blijft.
Ik ken jouw financiele danwel woonsituatie niet maar als je echt weg bent van het model (kan het me voorstellen,zijn leuke dingen) en je wil m lang houden dat zou ik (indien mogelijk) hem als tweede auto nemen en m zeker binnenstallen,anders is ie zo weggerot.
Heb t gezien met een maatje van mij,die kocht een 96er,en die zag er meer dan keurig uit,en na een half jaar kwamen er elke week meer roestplekjes bij,na een jaar waren het gaatjes,en na nog een jaar was ie afgekeurd omdat ie aan alle kanten doorgerot was.
Die roest heeft er natuurlijk binnenin al gezeten,maar op t moment van koop nog niet door naar buiten. EN echt elke week was ie aan het bijtippen,holle ruimtes volgespoten,noem maar op,zn tieg kreeg meer liefde dan zn vriendin,maar t was niet te stoppen.17 juli 2012 om 10:58 #18047330@robert_corsa wrote:
dat is een flinke omslag.
tja, roest, ze roesten bijna allemaal volgens mij. bodum goed bekijken, wielkasten achter. kokerbalken.
probleem is: komt van binnenuit, net als bij de astra f.
opel heeft echt veel roestgevoelige auto’s op de markt gebracht. de astra g is wel vrij roestvrij gebleven. corsa c gaat ook wel goed af.
kom nog al eens op de sloop, en check het regelmatig :worsEffen in haken op de G’s al 10tallen G’s gezien met gaten in de wielkasten. Bij mij om de hoek staat zelfs een station wat helemaal rot is.
17 juli 2012 om 11:23 #18047331bij de G roesten de wielkuipen inderdaad ook,maar daar blijft het verder eigenlijk ook wel bij.
17 juli 2012 om 11:36 #18047332dit soort dingen!
maar dit is andere koek!
nja,en dat er bij de wielkuipen vaak stukken van een CM of 10 hoog wegrotten kan iedereen wel op de weg of sloop zien
17 juli 2012 om 15:45 #18047333haha is dat een G? :shock:
Nou niet ge treurt hier rijd een s-klasse als taxi met een roest gat ;) auto van nieuwprijs een dikke ton en 10jaar heb je dit :thumbdown
17 juli 2012 om 16:27 #18047334de bovenste donkerblauwe wielrand is een G,de rest is Tigra.
Mercedes is inderdaad ook heel erg,een S420 uit 2002 met inderdaad roestende schermranden voor en achter en op de deuren rijdt hier ook rond,en geen turkentaxi maar een gewone keurige oudere heer,ding is altijd schoon maar roest als een dolle.voorportier mercedes W220 S klasse
stukje dorpel en wielrand
maar de E klasse W210 (1995-2001) is nog veel erger,die heet in Duistland de “Gammel Benz’
17 juli 2012 om 16:32 #18047335hier wat leuke W210 plaatjes
als je dit zo ziet valt een tigra wel weer mee,maar nu weer ontopic want ik dwaal af
17 juli 2012 om 19:26 #18047336NIET DOEN SANDER!!! Je hebt juist een bijzondere auto! Een Astra G Sedan die je nog mooi hebt weten te maken ook!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.