Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Opel Manta teveel benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2012 om 12:10 #17250531
Ik wil graag een Manta GSI van iemand overnemen, maar volgens de eigenaar krijgt hij tot de 3000 toeren te veel benzine (rook uit de uitlaat en je ruikt het). Terwijl hij boven de 3000 toeren goed loopt,
Wat kan dit zijn :hmmz
MvG,
MantaGSI
14 juli 2012 om 14:39 #18047192Dat kan heel veel oorzaken hebben:
Een defecte koelvloeistof-temperatuursensor. (of een draadbreuk)
Een koudstart-injector die open blijft staan.
Een verstopte retourslang, waardoor de brandstofdruk te hoog is.
Een defecte brandstofdrukregelaar.
Een verkeerde aansturing van het ontstekingssignaal naar de computer.
Een defecte computer.
Een defecte luchthoeveelheidsmeter.
Gewoon een slecht contact.Maar……………alles is op te lossen :D
14 juli 2012 om 17:22 #18047193een blauwe ?
15 juli 2012 om 15:20 #18047194Een defecte koelvloeistof-temperatuursensor. (of een draadbreuk) – deze vervangen maar doet nog steeds hetzelfde
Een koudstart-injector die open blijft staan. – dachten wij ook, maar deze is goed
Een verstopte retourslang, waardoor de brandstofdruk te hoog is. – brandstofdruk is goed
Een defecte brandstofdrukregelaar. – Die is goed, levert 3.1 bar
Een verkeerde aansturing van het ontstekingssignaal naar de computer. – is ook gecheckt, en goed
Een defecte computer. – is het niet
Een defecte luchthoeveelheidsmeter. – gecheckt, valt ook af
Gewoon een slecht contact. – nee lijkt ons sterk, je klikt 1x het contact om en hij start meteen, alleen hij krijgt teveel benzine,, we gaan in ieder geval achter een vervangings brandstofrail aan, maar als iemand weet waarom hij zo vreemd loopt, HELP!15 juli 2012 om 20:29 #18047195De brandstofdruk bij een GSI is max. 2,5bar.
Volgens mij zit er een drukregelaar van het oude injectietype in.(l-jectronic)15 juli 2012 om 21:29 #18047196vervangen van de brandstofrail.. :hmmz
als dat inhoud dat de injectoren en dergelijke worden vervangen, geef ik je weinig kans.
bedrading van koelvloeistof sensor al doorgemeten?
de draadbreuk in een kabelboom is een vaker voorkomend iets.misschien helpt een andere draadboom van het injectiegedeelte al wel.
15 juli 2012 om 21:40 #18047197Even de weerstand meten van je temperatuursensor (direct op je sensor).
Even op het schema zoeken welke contacten van de computerstekker de temperatuursensor zijn.
Stekker van de temperatuursensor weer erop klikken.
Stekker van de computer afnemen en meten op de betreffende contacten volgens schema.15 juli 2012 om 22:28 #18047198Heb ik ook gehad. Alles (maar dan ook echt alles) uitgewisseld, en niks gevonden. :shock:
16 juli 2012 om 17:27 #18047199Ik heb net weer de eigenaar gesproken. Als hij de retourslang afklemt met een kunstof slangklem (zo’n knijper zeg maar)dan stijgt de druk gelijk… ook als de benzine druk daalt naar de 1 bar dan loopt de auto hartstikke goed..(doet hij express, hoe ben ik ff vergeten :P) Wat is nu dan eigenlijk de minimum druk van een GSI? ik heb zo het vermoeden dat het in de regelaar zit..
Alvast bedankt voor jullie hulp! Zou het in de regelaar zitten?
MvG
19 juli 2012 om 15:27 #18047200Het is de brandstofpomp relais! Het probleem is verholpen en ik kan hem binnen 2 weken overnemen!
Harstikke bedankt voor de hulp
19 juli 2012 om 16:58 #18047201Das goed nieuws ging het om die blauwe
19 juli 2012 om 17:01 #18047202Ik zie de relatie tussen brandstof relais en te rijk lopen echt niet.
19 juli 2012 om 17:59 #18047203Ja, het ging om de blauwe!
Het zijn de meest gekke dingen he ;)
19 juli 2012 om 21:29 #18047204Mja brandstof relais kan ik ook niet plaatsen maar goed als ie het weer goed doet ist mooi ja
20 juli 2012 om 19:24 #18047205Het was alleen stationair, hij verzoop net niet en gas geven was bijna niet mogelijk, na het erin drukken van een C kadett relais was het euvel verholpen. Nu is er een relais bij de Opel Dealer besteld!
27 juli 2012 om 16:19 #18047206Het relais is het ook niet. Zodra de motor gestart wordt, krijgt hij weer teveel benzine, maar als je het relais vast pakt (of goed luistert) tikt hij razend snel achter elkaar, terwijl op een 6 polige relais (1993 E kadett) de manta wél goed stationair loopt.. Waar zou dit dan aan liggen? :wtf :hmmz
27 juli 2012 om 19:10 #18047207Hebben dat ook een keer gehad met een omega 2.4. Lopend weg gezet, en daarna niet meer lopen. Gelijk relais erin, en niets.
Meer polig relais uit calibra erin, en hij liep.Geen idee waarom. Maar als het andere relais werkt, andere relais erin zetten en rijden.
Standaard regel met opel rijden:
Als het niet gaat zoals het moet. Dan moet het maar, zoals het gaat.27 juli 2012 om 19:50 #18047208dat is dus het probleem, met het andere relais reageert hij slecht op het gas. Maar ik las dat als je de brandstofleiding afklemt en de auto opeens goed loopt en goed reageert ligt het aan de ECU, is dit zo? Want bij de Manta is het dus het volgende, klem je de leiding af, loopt hij perfect.. haal je de klem los is het bagger, hij verzuipt nét niet.
Bedankt voor de reactie overigens!
27 juli 2012 om 22:50 #18047209De logica ontgaat me ff. Misschien handig om te vermelden welk injectiesysteem je hebt.
Verder lijkt me dat dit probleem veroorzaakt wordt door afregeling van de inspuitdruk en dan het vacuumdeel dat dus voor de verlaging van de brandstofdruk zorgt. Je brandstofdruk moet namelijk 2,5 of 3 bar ten opzichte van de inlaatdruk zijn. Is de vacuumslang lek, zit hij er niet op, eventueel verstopt of het membraam kapot, dan werkt dit niet naar behoren zodat de inspuitdruk tijdens stationair of deellast te hoog is. Dit is allemaal makkelijk te testen. Een ander type reais dan wat er in hoort kan natuurlijk nooit de oplossing zijn.Maar goed dat is mijn mening.
28 juli 2012 om 14:59 #18047210Het is een LE-Jetronic,, gele injectors :)
alle slangen zijn schoon, hij heeft 3 jaar lang stilgestaan en van het een op het andere moment was het slecht lopen, je ruikt dat hij benzine teveel krijgt en hij valt net niet uit. We hebben al zoveel dingen uitgesloten dat het enige wat het nog zou kunnen zijn is de ECU. injectors gaan open en dicht, blijven niet open staan, koudstart injector werkt naar behoren, alle sensoren zijn gecheckt, gedubbelcheckt en goed, brandstofpomp en filter zijn goed & schoon, brandstofdrukregelaar is goed, levert genoeg druk. Relais is nieuw en goed.
Zoals ik al zei, als je de leiding afklemt dan loopt hij echt perfect, haal je de klem weg dan is het gewoon slecht lopen. Ergens las ik dat het dan aan de ECU ligt,, heeft iemand een leen ecu? of een die ik over kan nemen?
28 juli 2012 om 15:30 #18047211Ik zou de injectors eerst eens omwisselen voor een set die zeker te weten 100% goed en schoon is. Open en dicht gaan is geen garantie voor een goede werking.
Heb ook wel eens zo’n geintje meegemaakt. Na alles omgewisseld en gemeten te hebben waren het toch echt de injectors die niet goed inspoten.
De motor bleef toen gerust een kwartier perfect stationair draaien ZONDER brandstofpomp aangesloten, zodra die weer aanging, was het gelijk over……..Eerst dit even proberen, ecu geloof ik nog niet zo.
29 juli 2012 om 07:18 #18047212Waar kom je vandaan dan
Heb wel ecu s liggen29 juli 2012 om 07:35 #18047213@1988MantaGSI wrote:
brandstofdrukregelaar is goed, levert genoeg druk.
Zoals ik al zei, als je de leiding afklemt dan loopt hij echt perfect, haal je de klem weg dan is het gewoon slecht lopen.
Levert genoeg druk, ja dat zal wel maar het lijkt er meer op dat hij juist te veel druk levert, en dus teveel flow.
In mijn vorige post vroeg ik: “Is de vacuumslang lek, zit hij er niet op, eventueel verstopt of het membraam kapot, dan werkt dit niet naar behoren zodat de inspuitdruk tijdens stationair of deellast te hoog is. Dit is allemaal makkelijk te testen.”
Heb je daar al naar gekeken?
Verder ben ik benieuwt op welke slang je de klem zet, is dat de slang die aan de drukregelaar zit of de slang die naar het T-stuk gaat?29 juli 2012 om 11:03 #18047214Ik kom zelf uit Amerongen, de Manta staat in Ottoland (Z-H)
@HOT ROD
hij levert 3,1 bar. Ik zal morgen even met de eigenaar overleggen, en jou verhaal aan het licht brengen, zoals je al zei is hier vrij makkelijk naar te kijken.
Ik heb van geen idee, hij had gezegd de slang afgeklemd,, welke slang weet ik niet. Ik zal dit ook ff navragen!
De injectors waren schoon en gaven een mooi inspuitbeeld, maar ik zal ook dit aan het licht brengen, en ff een ander setje injectors proberen
Harstikke Bedankt voor jullie reacties heren!
29 juli 2012 om 19:54 #18047215Staat nog steeds bij oude eigenaar dus
Das beetje ver van mij anders had je effe ecu kunnen lenen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.