Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Problemen… Met mijn `nieuwe` kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2012 om 10:23 #17250408
Hoi
Na het starten hoor ik een grr voor 2 seconden k denk zelf de startmotor..?????? en was er hierom al naar op zoek; als je wat hebt pm me maar dan valt ie of uit of loopt ie niet lekker.. tot ik ergens 80 mag en dan loopt ie goed.. of hij moet warm zijn…
Iemand enig idee ??
Ojah t gaat om een 1.2 kadett
Grtzz
10 juli 2012 om 14:17 #18045945Startmotor, even accu los, twee bouten los, startmotor er af, goed schoon maken, spuitje teflon en nooit meer last….
Andere probleem klinkt als temp sensor, maar ken de 1.2 niet echt, is dat een carb of monopoint injectie?
17 juli 2012 om 13:27 #18045946topic kan dicht auto is terug bij de verkoper+ 56-rzn-5 moet je niet kopen!!!!!!!!!!! -offtopic :fy1
17 juli 2012 om 13:48 #18045947http://link.marktplaats.nl/578529656″ onclick=”window.open(this.href);return false;
deze bedoel je!wat een geld,moet je kijken hoe die achterschermen erop gemetseld zijn! :wtf
maar ja,wegenbelastingvrij he……….17 juli 2012 om 15:08 #18045948Klopt beide..
17 juli 2012 om 15:08 #18045949haha als het net even wat netter afgewerkt zal zijn lijkt het wel leuk die randen:P
17 juli 2012 om 15:31 #18045950snap dat niet,zo’n ding na 86 kost in noord holland 18 euro per maand aan wegenbelasting,een 87 of 88er brengt mischien 500 euro op,en voor zo’n frikandel 1200 euro?? :wtf
Bij een Senator of rekord en dan LPG erin,kan ik me voorstellen dat een wegenbelastingvrije wat meer kost. Ook een hele mooie is wel wel wat waard maar dáár staat een hok van 250 euro…… En LPG erin verdien je alleen terug als je flink KM’s maakt,voordat t karretje rijp voor de sloop is,en nou is een 1.2 Kadett E (heb er verscheidene gehad) nou niet een wagen waar je 25000 km per jaar mee gaat tuffen.
Maar ik zal t wel niet snappen……….. :hmmz17 juli 2012 om 16:33 #18045951Jemig wat een prutswerk die achterschermen!! En dan voor zo’n import oldtimer zo veel betalen zeg, kan je er beter zelf eentje kopen op mobile.de voor tweehonderd euro en importeren….
17 juli 2012 om 18:04 #18045952en echt rood was het ook niet te noemen die wielkast randen die ze effe gauw in de kleur hebben gemaakt :wtf :wtf
17 juli 2012 om 20:13 #180459531200 Euro voor die wielkastranden ?
In nog geen 1000 jaar !!
Inderdaad: PRUTSWERK.Jammer.
Rik :)
18 juli 2012 om 12:52 #18045954De dorpels aan beide kanten lijken me eveneens recentelijk vervangen. Dat is opzich natuurlijk niet erg, maar ze hadden wel even de moeite mogen nemen ze te (laten) spuiten. En inderdaad, die achterste wielkastranden zien er ook niet fatsoenlijk uit. Hopelijk vindt TS een andere, betere Kadett. Er staan momenteel meerdere belastingvrije E’s te koop met een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan deze.
Trouwens, het is een 1.3. Geen 1.2 ;)
18 juli 2012 om 13:06 #18045955En dan noemen ze zichzelf “kleine Budgetauto” :jerry
18 juli 2012 om 14:50 #18045956@trashmetal wrote:
En dan noemen ze zichzelf “kleine Budgetauto” :jerry
Klopt, een kleine auto voor mensen met een groot budget! :jerry :jerry
18 juli 2012 om 18:18 #18045957@D.E wrote:
De dorpels aan beide kanten lijken me eveneens recentelijk vervangen. Dat is opzich natuurlijk niet erg, maar ze hadden wel even de moeite mogen nemen ze te (laten) spuiten. En inderdaad, die achterste wielkastranden zien er ook niet fatsoenlijk uit. Hopelijk vindt TS een andere, betere Kadett. Er staan momenteel meerdere belastingvrije E’s te koop met een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan deze.
Trouwens, het is een 1.3. Geen 1.2 ;)
Ach,als ik zie hoe de achterschermen ertegenaan geplakt zijn,dan zullen de dorpels er ook wel overheen gebakken zijn.
Kijk t kenteken over een jaar of 2 nog maar ns na,goed kans dat ie dan al niet meer leeft (zoals zoveel importschroot wat nu net t land binnenkomt)
Was laatst op de sloop en daar stonden al heel wat 190’s en W124 Mercedessen met een importkenteken.
De K,L en zelfs de R serie kwam al voor.
Lekker al die smerige afgeragde stinkdiesels.
Ach,probleem lost zichzelf op want vanaf 1987 moet je gewoon (een lager tarief) wegenbelasting dokken en dan hoeft t van Hassan (toch hoofdzakelijk degene die zo’n import mercedes lor rijdt) niet meer!18 juli 2012 om 18:31 #18045958Vind dat je wel vaker erg generaliseert, maar ben het wel volmondig met je eens hoor. Ik woon hier in een wijk waar toch vrij veel allochtonen wonen en als je hier een klein rondje loopt kom je zo een stuk of vijf, zes van die import mercedessen tegen en die zijn allemaal in eigendom van allochtonen. De ene is nog rotter dan de andere, roest, deuken, blauwe rook, noem het maar op…
18 juli 2012 om 19:41 #18045959ach,hier in de regio amsterdam valt het gewoon erg op. Het is mijns inziens niet echt generaliseren (vat dat ook niet zo op) maar meer concluderen van een feit.
Je hebt hier vlakbij industrieterrein de liede,in vijfhuizen en daar barst het van die ouwe lijken,van de 10 auto’s die je daar ziet zijn er 7 een W123,W124 en 190,en allemaal in erbarmelijke staat. Zie je hier een nette belastingvrije mercedes rijden,dan is het meestal niet iemand van buitenlandse afkomst. overigens begint de Golf 2 en de Audi 100 langzaamaan ook als goedkooprijder in trek te komen.
Overigens maak ik me er ook schuldig aan,ik rij dagelijks in een witte Ascona C uit 1984 op LPG,alleen doe ik t niet voor de goedkoopte,ik wil gewoon veel KM’s doorbrengen in een Ascona,en niet af en toe met mooi weer als de pronkstukjes buiten mogen spelen,vandaar dat ik deze heb gekocht. Het geld dat je overigens uitspaart aan wegenbelasting (zo’n 800 euro per jaar) gaat voor een groot deel weer op aan onderhoud en plaat/spuitwerk om de auto in goede conditie te houden. Hij slaat op meetings dan ook geen gek figuur (ik was er in april mee in Dronten en in Mei bij het Romijn treffen)
Voor hetzelfde geld kan ik ook Astra g op gas rijden maar dat vindt ik gewoon niks.
We hebben ook een 2005 Zafira maar daar rijdt mn meisje altijd in,alleen in het weekend als we veel spullen mee hebben naar de camping rij ik in de Zafira,maar meer als een lelijk vervoermiddel is het voor mij niet.18 juli 2012 om 21:30 #18045960Ja, dat generaliseren bedoel ik alleen mee dat het vanuit jouw positie het constateren van het feit is, en niet persé heel Nederland, maar hier in Hilversum is het dus niet anders, en als je de snelweg pakt zie je ze ook vaak zat. Ben ook wel in landen geweest waar veel van onze allochtonen van oorsprong vandaan komen en daar rijden ze ook heel van die oude Mercedessen, alleen daar gaan ze oneindig lang mee omdat ze geen regen, vrieskou en pekel te verteren krijgen. Zal een hoop van die eigenaren nog vies tegen vallen hoe kort ze er eigenlijk maar plezier van zullen hebben hier. Nou denk ik dat een hoop het gewoon de sport van het belasting ‘ontduiken’ vinden, het psychologische idee dat je ‘voor niks’ rijdt…
Keerzijde is dat we ook wel een heel krom systeem hebben, mega belasting al in de vorm van accijns betalen, BTW en dan daar boven op nog wegenbelasting. Ik geef alle oldtimer rijders die het om die reden doen ook zeker geen ongelijk. Het is alleen wat jij zegt de desillusie van de onderhoudskosten, ben laatst van mijn Kadettje eens met de rekenmachine en een telefoonboek dikke stapel aan bonnen gaan zitten en ben halverwege maar gestopt omdat ik het eigenlijk niet wil weten wat er al aan uitgegeven is, en dan heb ik nog steeds eigenlijk niks… :???: Een schroefje hier, een filtertje daar en voor je het weet heb je vanalles al weer twee drie keer vervangen en dan loopt de motor weer ruk, dan ontdek je weer doorgerotte zooi. Je blijft er mee bezig. En dan denk ik nog dat ik er geen half werk van maak ook… Nou zou een ander er in blijven rijden en geen moer aan doen misschien, en ik blijf maar proberen er een nieuwe auto van te maken wat het toch ook nooit echt zal worden heh… :hmmz
Ach, heb er nog steeds lol aan, en das het belangrijkste.
Wat ik wel nog even aan het verhaal wil toevoegen is dat mensen zich er vaak op verkijken. Hoe vaak je niet leest dat mensen een oldtimertje zoeken en dan met vragen komen waaruit al blijkt dat ze de kennis, het budget en de middelen niet hebben om zo’n ding rijdende te houden en uiteindelijk als wrak moeten verkopen. Daar wil ik dat soort mensen wel voor waarschuwen, er komt veel meer bij kijken dan een nieuw karretje die je lekker bij de dealer neer zet.
19 juli 2012 om 07:09 #18045961@Vinci wrote:
Ben ook wel in landen geweest waar veel van onze allochtonen van oorsprong vandaan komen en daar rijden ze ook heel van die oude Mercedessen, alleen daar gaan ze oneindig lang mee omdat ze geen regen, vrieskou en pekel te verteren krijgen.
En ze hebben daar geen APK ;) Ik heb al aardig wat van die geimporteerde Benzen op de Mercedes-gespecialiseerde sloperij naast vliegveld Hilversum zien staan. Naar mijn idee gaat het ‘probleem’ zich vanzelf oplossen doordat deze categorie auto’s over het algemeen niet goed onderhouden wordt, en dan toch vroeg of laat verdwijnt. Hopelijk normaliseren zich de prijzen voor oudere Mercedessen zich daarna wat, momenteel worden er vaak absurde bedragen gevraagd voor toch matige exemplaren.
19 juli 2012 om 11:04 #18045962Ook de witte hollander houd van de w123 zie er hier genoeg of ouwe benz… Was en ben nog steeds en een w123 serie liefhebber alleen dan t duurdere sigment :puke en die zijn 8+ dus daar moet ik voor sparen vandaar de kadett… Nadat ik dit topic had gestart en de auto nog niet terug was heb ik t eea uhm verneukt voor zover dat nog niet gebeurt was bij t plaatwerk. maar k heb t vacuumstelschroef gesloopt en t veertje van de benzinestelbout…. Ook is de koppeling naar de klote en de uitlaat lekt verder lekt er een schokdemper brand t chokelampje niet en zo kan ik nog wel effe doorgaan..
Deze auto hoort thuis op de sloop ipv verkocht te worden als een wegenbelastingvrije zuinige auto die t doet. ojah ben een mocro :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.