Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › massa kabel motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2012 om 12:52 #17250252
hallo
ik heb een vectra b en wil controleren of de massa verbinding goed is en eventueel schoon maken
maar waar zit de massa verbinding op de motor?
ik heb een paar vreemde problemen temperatuurmeter loopt op en geeft te hoge temperaturen aan en de startmotor draaid af en toe niet de laatste keer dat die niet wilde draaien gooide ik de startkabel op de – pool van de accu en op een stuk metaal van het blok en toen draaide hij perfect. toeval? ik weet het niet maar wil dus toch de massa kabelverbinding schoon maken
5 juli 2012 om 13:43 #18044213gewoon een bijleggen van minimaal 2,5mm2
baat het niet dan schaadt het niet en de kosten zijn het ook niet.gewoon een extra kabel van je min-pool naar je chassis (bij veerpoot bestuurderskant) en naar de eerste beste schroef op je motor of bak die je ziet.
5 juli 2012 om 14:14 #18044214ok en welke dikte moet zo’n kabel hebben dan ?
5 juli 2012 om 18:08 #18044215@sw_reijnders wrote:
gewoon een bijleggen van minimaal 2,5mm2
.5 juli 2012 om 18:40 #18044216@yentl5552 wrote:
@sw_reijnders wrote:
gewoon een bijleggen van minimaal 2,5mm2
.zoals ik al zei idd, minimaal 2,5mm2 :vertag (zie regel 1 :jerry)
wil je het helemaal netjes doen, haal bruin bij de bouwmarkt.zo goed als alle massa’s zijn bruin in een opel.
5 juli 2012 om 19:06 #18044217Stel je aarde is weinig meer van over, dan is 2.5 kwadraat veeeeeeel te dun ( voor je start motor)
5 juli 2012 om 19:52 #18044218die heeft volgens mij eigen bekabeling.
de startmotor is ook niet afgezekerd.5 juli 2012 om 21:37 #18044219De Massa naar de motor is ook de ENIGE verbinding van massa naar de startmotor…
Willem
5 juli 2012 om 21:53 #18044220Dat heb ik ook onlangs ervaren, origeneel massa meestal brede gevlochten strip, zit bij de mijne vanaf de bak naar de (vanaf voor gezien) rechtse langsligger maar ik weet niet of dat bij de Vec ook zo is. Ik heb deze nu vervangen door een kabel van circa 8mm doorsnede, dus heeeeeeeel wat dikker dan 2.5mm2 (dat is standaard installatiedraad voor in woonhuis)
6 juli 2012 om 08:29 #18044221ik dacht al 2,5 kwadraat is wel zeer dun
6 juli 2012 om 09:08 #180442222,5 mm2 komt er wel BIJ he
het is niet de enige massa ;)zelf had ik nog een stukje 10mm2 liggen en dat ertussen gefoept naar een bout waar de EGR-klep zou kunnen zitten op een z18xe
6 juli 2012 om 13:11 #18044223je kan wel zeggen dat die er bij komt maar de andere is dus al slecht hoeveel procent die werkt weet ik dus niet af en toe dus te weinig om de startmotor te laten werken.
Maar ik zal wel wat rondneuzen naar een dikke kabel3 augustus 2012 om 16:49 #18044224ik heb een nieuwe massa kabel gelegd het lijkt nu goed te zijn er zit nu een extra kabel van 25 mm kwadraat lijkt me wel dik genoeg
Ik ga het nu een poosje aanzien.
Zoals het lijkt werkt mijn temperatuurmeter ook weer goed deze gaf soms ook rood aan terwijl de temperatuur maar ruim 80 graden was volgens een losse temperatuurmeter en volgens de opcom software. Nu worden er ook constant gewone temperaturen aangegeven op het dashboard. Ik wil het even een paar weken aanzien of het goed blijft maar het lijkt gunstig.Ik wil iedereen bedanken voor jullie inbreng van ideeën en suggesties.
4 augustus 2012 om 16:14 #18044225Meter in het rood is meestal Massakabel, Doordat er een soort van + over de motor heen gaat krijg je rare sensorwaarden, Motor gaat massa zoeken, overal waar ze het vandaan kan halen, al moet ze het DOOR de temp meter HEEN trekken, waardoor deze verkeerd gaat aangeven..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.