Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta b gt/e ”goldie” Kachel troubels ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2012 om 10:21 #17250230
Ere herstel van deze manta.
Moeten nog diverse kleine dingen aangepast worden en afgemaakt cq vervangen worden.
Hier onder enkele foto’s van de linkerkant welke nu ook in kleur is ipv zon mooie witte deur :puke
Gezocht 8 witte klipjes om de sierlijst op de deuren mee te bevestiggen.
En gezocht spatlappen voor achter :angel
:afro
9 juli 2012 om 15:57 #18043878Ook nog gezocht zie onderste 2 foto’s graag ook in de beige kleur.
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOit geheeft er alarm op gezeten :wtf
Verder auto verder afgebouwd vandaag intrieur ff gereinigd.
Linker zijruit is aan de kant flink beschadigd.
De veloursgelijder in de raamgelijder zat er niet meer in meteen maar ff een andere in gekit.
Ruit laat ik denk ik tzt een keer polijsten.Wat ze bij opel al jaren nalaten … zie hier onder RVS king:
grtz GTI bedoel gt/e
9 juli 2012 om 16:46 #18043879:thumb prachtige wagen heb je daar!
veel plezier ermee.
mogelijk kan mantaparts.nl je verder helpen met je gezochte delen,
of onze vriend in hemrik. Egbertdeboer.nl9 juli 2012 om 18:21 #18043880pas op met rvs schroeven, zoek maar eens op galvanische corrosie!
9 juli 2012 om 18:39 #18043881heb zo ook met ml in gespoten na montage ;) voor en achter dus denk dat de roestduivel daar wel wegbrijft :)
9 juli 2012 om 20:04 #18043882:thumbup
mooi bak zo!
spatlappen achter heb ik ook met rvs schroeven gemonteerd en ook met antiroest middel (owatrol bij mij) ingesmeerd.
ik heb universele gehaald bij biesheuvel, van die rally lappen die je zelf op maat moet maken. Heb ze met een beugeltje vastgezet(als je wat bredere wielen hebt hangen ze achter je hele wiel, die originele zijn natuurlijk op de originele breedte berekend)
Denk dat bij jou originele wel mooier zullen staan
9 juli 2012 om 20:40 #18043883Ja orginele spatlappen komen er ook onder alles wat non opel is gaat er geleidelijk uit !!!
Orginaliteit op en tot king:
Trouwens zit er ook nog een licht herinering af fabriek op bij een b-manta ??
Dus een pieeeeeeeeeeeeeeep als je de verlichting aan laat staan, :hmmz
9 juli 2012 om 21:00 #18043884volgens mij was die licht herrinering niet standaard bij manta b nee.
zo`n relais is vlot gemonteerd :D
wat betreft de opmerking van @maarten,
intressante opmerking, kende het nog niet bij naam.maar geld het verhaal van de corrosie niet in geval bij onbewerkte metalen?
dus wanneer je met een rvs bout, een stukje kaal ijzer vastzet, kan er de genoemde corrosie
optreden.wanneer je het dus zult toepassen in en aan je auto, motor, of weet ik wat, is de kans van de
(in principe, versneld roestproces) toch aanmerkelijk minder aanwezig?of lees ik het nu verkeerd?
9 juli 2012 om 21:21 #18043885Het is eigenlijk redelijk simpel:
Als je twee verschillende metalen combineert, zal het minst edele metaal gaan corroderen.
Dan kun je ook nog een heel verhaal op gaan hangen met potentialen en potentiaal-verschillen, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.
1 ding staat vast: RVS bouten of schroeven gebruiken in stalen onderdelen, is vragen om problemen.
Laat in ieder geval het RVS geen contact maken met het staal. Bij gebruik van kunststof bussen en ringen, zal het probleem ondervangen worden.Het is makkelijker om een bout te vervangen, dan de body van de auto. ;)
10 juli 2012 om 11:06 #18043886Vraag met betreking stickers op de rijdersdeur en voorscherm.
zitten deze er in spiegelbeeld op of ?aan de bijrijderskant zit de sticker “manta” op de deur en “gt/e” op het rechter voorscherm.
komt er dan aan de rijderskant op de deur “gte” en voorscherm “manta” of is het andersom ??
dus beide kanten “manta” op de deur en “gt/e” op de voorschermen ??? :hmmz10 juli 2012 om 19:29 #1804388710 juli 2012 om 22:21 #18043888duidelijk kon zelf vanmiddag op mn telefoon geen afbeeldingen laden zodoende,anders was ik dr wel achter gekomen ;) .
Diverse delen onderweg uit Ijmuiden :) king:
En ook nog wat clipjes voor bevestiging van de zwarte strip op de deur zodat deze dr nie steeds afvalt :wtf .
Zaterdag weer een update morgen nog eerst na zuid duitsland voor de baas :P
11 juli 2012 om 05:08 #18043889:thumb
12 juli 2012 om 06:03 #18043891Mooie manta hoor! Ik kom gauw weer een keer langs om die onderdelen op te halen, dan wil ik gelijk even kijken naar je manta en de corsa uiteraard ;)
14 juli 2012 om 07:35 #18043892De Manta is echt mooi met deze wielen :thumb
14 juli 2012 om 18:20 #18043890At hendri : ja da klopt alleen nog 16 inch bbs :) heb er alleen nog geen bbs geld voor over.
Zoals belooft enkele foto;s . zijskirts ook gemonteert !
Als het DROOOOOOG :???: is een keer wassen :)Gt/e sticker word morgen aan de rijderskant gemonteert als het DROOG is :hmmz :hmmz
Ook nog n andere hobby :P
1 van de 3 a 4 corsa’s b wie gebouwd worden voor de auto cross dit jaar
In de zon de volgende foto;s
:jerry
5 augustus 2012 om 18:47 #18043893Stickers dr op :P
Laatste is op werk genomnen … zit sticker op van grolsche manta club :D nostalgie !!
Binnenbekleding ff na laten maken door pa :) rechterkant is iets moeilijker met de hoeken :hmmz
6 augustus 2012 om 08:01 #18043894naast wit vind ik dit de mooiste kleur voor een b gte gsi.
zeker in combi met dit interieur! :wub
prachtig7 september 2012 om 21:43 #18043895motor is vandaag vanaf werk naar huis overleden er lekte veeeeel olie aan de voorkant en lampje brand ook ineens vel
:wtfDus toch maar x keer een c20xe ombouw doen in een manta.
Tips welkom !!!!
Ombouwdelen heb ik allemaal al op pijlstok en houder 1.8 na ….
R25 bak van n omega komt er onder dus ff de 5 bak as pas lassen op de hardyschijf of met schuifstuk ?!,!…Moet ook nog een lager voor in/aan de krukas hebben voor (d)ohc ombouw ?
Foto’s worden geplaatst hoop de auto over n maandje met 16v lopend te hebben.
Word een dis ombouw omdat ik hier alles voor heb liggen ook nog catcams nokenassen 272 graden. :wubMorgen blok en bak demonteren :jerry
8 september 2012 om 20:06 #18043896was die krukaskeerring nog altijd niet vervangen :shock:
Die was al ver heen toen ik hem bijna 2 jaar geleden verkocht heb
8 september 2012 om 20:30 #18043897ooh die kering ligt er dan denk ik idd nu helemaal uit :P:P :jerry
Had al zo’n vermoeden …
Weet nie wie vorige eigenaar was ma zo her en der is die best aan de beun geweest in en om de auto … :wtf
9 september 2012 om 06:47 #18043898Wel zonde van de motor, was een van de beste 2.0 motoren die ik ooit gehad heb (haalde er 1:12 mee)
De dingen die ik eraan gedaan heb: verlaagd met rode 6 cm veren en dikke koni geel, gruppe A gemonteerd, spruitstuk en klepdekselpakking, en trekhaak.
Keerring had ik toen een poging voor gedaan, maar kreeg de pouliebout toen met geen mogelijkheid los.Iets wat ooit een keer een alarm geweest is, zat toen ook al weg gemoffeld int koffer. Ben toen gewoon te lui geweest om hem eruit te halen :jerry
9 september 2012 om 10:20 #18043899oké dus :)
De motor is tekoop hoor haha king:
Denk alleen wel dat ik de gehele koni set alle 4 er onderweg haal ding stuitert werkelijk over de straat hier in het dorp.
Maar dat zien we nog wel als de c20xe erin ligt deze lijkt me zwaarder de de motor wie er nu in ligt zodoende.Heb ook wel eens gelezen dat je de koni’s aan de voorkant qwa hardheid in kunt stellen maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
9 september 2012 om 11:55 #18043900Ff vraag zie bovenstaande foto … Dit is het aftappunt van de bak neem ik aan ?
En neem aan dat op bovenstaande punt het vultpunt van de bak is :) En hoeveel liter moet er in de bak en welke olie ?!? :wub
9 september 2012 om 15:55 #18043901Gele koni’s kun je in hardheid stellen.
kwestie van demonteren. helemaal indrukken en dan draaien (geloof dat links om zachter was, en rechtsom stugger)
vwb de R25 vragen, geen idee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.