corsa c sport 14 16v naar 14 16 twinpoort

Forumindex Forums Techniek Ecotec corsa c sport 14 16v naar 14 16 twinpoort

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250095
    CorsaPower
      Lid sinds:
      22 September 2004

      hoi wat kan ik van een twinpoort over zetten naar mijn corsa c sport 14 16 v lijk mij dat het zo kan zijn dat het zelfde blok is maar met een ding anders is ik hoop dat iemand dat weet lijk mij het beste is dan ander moter 10 pk meer bter dan niks dan ben ik al blij en heb ik twinpoort moter in mij sport 14 16v corsa c ik ben nou ook blij 90pk voor 14 16v moter zijn niet veel auto ,s 14 16v 90pk wil toch meer power wat ook voor het wijnig geld kost

      #18042788
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Joh, gebruik de enter, punt en comma toets eens ;)
        Is geen overbodige luxe, want je typt nogal een braaksel van woorden ;)

        Anyway, ik ben niet zo bekend met de Twinport modellen, maar ik verwacht dat daar hetzelfde aan verschilt als met de 1.4 16v en 1.6 16v Ecotec blokken die je terugvind in de Corsa B en Tigra.
        Die blokken zijn inclusief aanbouwdelen nagenoeg gelijk. Het enige echte verschil is het slagvolume van de zuigers/cylinders.
        Onderdelen uitwisselen heeft dus geen zin.

        Daarbij: vermogen voor weinig geld bestaat niet.
        Sowieso merk je weinig tot niets van veranderingen onder de 10%.
        Van een aantal oudere modellen is het bekend dat je met inlaatsystemen van b.v. Mantzel of Lexmaul (of kopietjes daar van) voor relatief weinig geld vermogen bij kan kweken. Dan betaal je b.v. iets van 500 euro voor 10 tot 20PK meer.
        Misschien is dat er ook wel voor jouw Corsa, maar dan nog kost het je honderden euro’s.

        Daarbij zijn er een hoop aanpassingen die vaak worden gedaan, waarvan men denkt dat het vermogen oplevert.
        Denk aan sport luchtfilters of speciale uitlaat onderdelen (spaghetti spruitstukken, sport einddempers, groep-A catback systemen, etc).
        Bij een standaard motor doet dat in de regel vrij weinig. Het verschilt wel een beetje en is wel meetbaar, maar vaak niet merkbaar.
        Je moet zulke dingen dan ook zien als een basis die je legt om het eventuele extra vermogen wat je later gaat kweken tot het maximale te kunnen benutten.
        Tot die tijd zijn zulke aanpassingen puur voor de looks en voor het geluid.

        Kortom: Motorische tuning kost geld. Populaire aanpassingen leveren meestal weinig op en komen pas echt tot hun recht als je de motor zelf echt goed aanpakt.

        #18042789
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          twinport is ook 90pk, dus gelijk que z14xe en z14xep.
          verschil zit in inlaatspruitsuk met extra wervelkleppen.
          Dit worden toerental afhankelijk door de ecu bedient.

          wil je een later type die hebben 100pk, maar dan zijn het al a14xep types (code ben ik niet zekervan).
          en die zijn qua ecu volgens mij ook anders.

          dus waarom moeilijk doen voor iets wat je niet wilt.
          SPaar liever door voor een inlaatspruitstuk van Dbilas, dat levert ongeveer 20 tot 25 pk. Kost wat krijg je ook wat!!
          En een goede uitlaat doet ook wonderen (simons, lexmaul).

          #18042790
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            De CZ14XEP is een GEHEELL andere motor.

            De Z14XE is een Riem motor ala Z16XE Z18XE.
            De Z14XEP is een kettingmotor ala Z12XE Z12XEP

            Willem

            #18042791
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Ik weet niet welke motor je nu hebt (Z14XE ?) maar ik kan je wel vertellen dat een twinport blok alles behalve een strepentrekker is.
              De twinport motoren reageren erg traag op het gas en als je wat aan het twinport systeem krijgt dan betaal je alles ook twin (dubbel).

              Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken eer ik voor die 10pk zoveel “risico” zou nemen.
              Mijn voorkeur zou eerder uitgaan naar een swap van een Z14xe naar een Z16XE / X16XEL

              (ben zelf overgestapt van een X16XEL naar een Z16XEP).

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.