Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Niet meer starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2012 om 20:56 #17250023
Probleempje, kon net (waar ik al bang voor was) niet meer naar huis omdat hij niet wilde starten dus moest opgehaald worden, gelukkig niet ver maar oke…
Ik denk dat het de accu is aangezien de motor wel goed rond draait en de koplampen tijdens het starten minder fel branden, betekent dit inderdaad dat de accu leeg is??
3 juli 2012 om 22:01 #18041755Je zegt dat hij niet start maar wel goed rond draait?? Je kan hem dus wel met de hand op de krukas draaien maar de startmotor doet niets begrijp ik?
Hoor je wel het startrelais tikken als je de sleutel omdraait? Probeer is met een hamer of iets dergelijks op de de startmotor meppen (met beleid). Grote kans dat die dan wel wil starten.
Als je de startmotor aanspreekt is het niet zo gek dat je koplampen minder gaan branden. Dat doet de mijne ook. Koplampen zet ik normaliter pas aan op het moment dat de motor loopt.4 juli 2012 om 05:18 #18041756Ik denk dat hij bedoelt dat hij wel rondrait met starten alleen niet aanslaat
Als dat zo is is het iig nidt je accu
Want dan zou hij niet rondstarten4 juli 2012 om 08:55 #18041757wat ed zegt inderdaad, accu sluit ik uit, want heb al met een andere accu geprobeerd, zelfde probleem, hij slaat niet aan…
Daarstraks sloeg hij even zwakjes aan toen ik zegmaar stoptte met starten, maar na een aantal seconden stationair draaien ging hij weer uit…4 juli 2012 om 09:33 #18041758Even benzine aanvoer slang in fles doen en ander effe starten lijkt zo te horen brandstof probleem
Wel genoeg benz in de tank ?
4 juli 2012 om 10:07 #18041759tank stond nog op 40 procent ofzo dus dat zit wel goed.
4 juli 2012 om 12:46 #18041760@joelvereycken wrote:
tank stond nog op 40 procent ofzo dus dat zit wel goed.
Wat Ed zegt is ook wel ff de moeite waard om te checken :thumbup
4 juli 2012 om 15:51 #18041761Voor de zekerheid benzine bijgevult, dat is het probleem niet…De slang van de injectie naar de remkrachtverdeler zit goed, bougies zijn droog en worden met doorstarten enigzins nat dus benzine krijgt hij wel….
Dus weet het nog steeds niet
4 juli 2012 om 16:08 #18041762Even een paar dingetjes:
Als de systeemspanning te laag is start hij ook niet. (kan een dynamo probleem zijn)
Als de brandstofdruk te laag is, start hij ook niet. (brandstofpomp of overdrukventiel)kijk even of hij vonkt (losse bougie op de motor) en of er inderdaad wel brandstof uitkomt en wat voor druk deze heeft, dat enigszins nat, lijkt erop te duiden dat de pomp niet echt fris meer is.
4 juli 2012 om 16:47 #18041763Vonk moet ik inderdaad nog nakijken, bougie is wel goed nat zegmaar, niet te nat, niet te droog, dus dat is denk ik niet het probleem, might be wrong
4 juli 2012 om 19:44 #18041764Idd effe vonk controleren andees effe bypas slangetje van lmm slang af trekken hier start piloot inspuiten kijken of hij dan aan slaat start
5 juli 2012 om 10:23 #18041765Net de vonk gecontroleerd, geen vonk,, hier worden we al wat wijzer van denk ik.
Kapotte bobine?5 juli 2012 om 10:39 #18041766Controleer de massa even, van je blok, en van de accu
Als die erg geroest is kan het zijn dat hij ook niet meer goed wil starten.(Ik zag vanmorgen onderweg naar mijn werk hem trouwens staan op de carpoolplek bij die rotonde in etten-leur, moet je daar sleutelen nu?
5 juli 2012 om 14:33 #18041767JA daar stond hij haha! Nee we hebben hem vanochtend naar huis gesleept dus hij staat weer lekker binnen.
6 juli 2012 om 14:47 #18041768Maar iemand een idee waar ik het probleem moet gaan zoeken? Geen vonk dus..
Bobine moet ik nog even doormeten, verder nog ideeen?
6 juli 2012 om 14:49 #18041769Bobine, bougiekabels, bougies zelf, zekeringen, massakabels, alle kabels van bobine naar bougie, verdelerkap (als je die hebt), rotor, contactpuntje.
6 juli 2012 om 21:30 #18041770Ik heb zojuist even de bobine doorgemeten van + naar massa, en deze geeft 12 volt aan. En geen vonk dus dan neem ik aan dat mijn bobine defect is…
Ik ga gewoon lekker een frisse nieuwe aanschaffen denk ik, alles past toch neem ik aan? (met evt aanpassingen van aansluiting/stekker)7 juli 2012 om 06:44 #18041771Kan ook de module onder de bobine zijn
Hoe is je verdelerkap icm je rotor?7 juli 2012 om 08:40 #18041772Zijn allebei nog maar een aantal maanden oud, en heb ze gechecked en ik zie geen gekke dingen
7 juli 2012 om 10:25 #18041773ik had vandaag ook geen vonk meer.
verschilende bobines geprobeerd helemaal niks.
ook verschilende moduules geprobeer ook niks.
andere bedrading ook niks.en als laatste heb ik de ontsteking zelf verwisseld. de compleete staaf zegmaar.
toen had ik weer een vonkmischien heb je er wat aan
7 juli 2012 om 11:45 #18041774Hmm, ik heb pas geleden nog de hele ontsteking geregeld samen met Johnny (The_Undertaker), toen is die er wel uit geweest, maar ik neem aan dat dat wel goed zal zitten
10 juli 2012 om 11:19 #18041775Loopt hij immidels alweer
12 juli 2012 om 10:47 #18041776Nee nog niet, ik heb een nieuwe bobine liggen, zaterdag komt er iemand even een vrouwelijke aansluiting brengen en dan kan ik de nieuwe bobine plaatsen, hopelijk is dat het probleem uiteindelijk…
12 juli 2012 om 12:25 #18041777Uploaded with ImageShack.us
Zo, de bobine staat er in, heb de houder ook weer een beetje netjes gemaakt, ziet er wel netjes uit nu vind ik, nu alleen nog even de ronde aansluiting die je los ziet hangen vervangen voor een vrouwtjes klemmetje, en dan maar hopen dat hij weer start…
12 juli 2012 om 18:32 #18041778zorg dat die geen kale soldeer meer laat zien, ff fixen met tape of krimpkousje (tussen die ronde stekker en de groene draad)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.