Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Hoog factuur Opel Garage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2012 om 15:25 #17249994
Beste, mijn wagen(vectra B) is Deze week binnen gegaan met 3 problemen, 1 Dwarsarmkogelbussen achter, 2 oliepeilgeleiderstok vervangen, 3 band maken, Nu was de totale kost 1051€, Is dit niet veel? ze hebben er 1,5dagen aan gezeten, Kan iemand kijken hoeveel uren opel voor deze klussen opgeeft?
Vindt dit een hoog factuur,
Mvg Bart27 juni 2012 om 16:10 #18041316Je moet niet naar de Opel dealer gaan, die trekken je echt het vel over de neus. Ik zeg altijd, als je auto nieuw gekocht is en na verloop van tijd uit de garantie is dan het onderhoud bij een reguliere garage laten doen. Die zijn net zo vakbekwaam als een dealer maar stukken goedkoper..
Ik weet niet of het veel geld is of niet voor de reparatie maar puur op mijn boeren verstand afgaande zeg ik dat het veel goedkoper had gekund..
27 juni 2012 om 16:18 #18041317Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Wow €1051?? Wat een geld zeg. En 1,5 dag er aan werken is wel heel veel. Kogelbussen vervangen is wel kut werk maar ik denk dat je dat makkelijk in 5 uurtjes ofzo kan doen. En de geleiderstok en een band maken kost een uurtje. Voor de kogelbussen vervangen staat bij Opel volgens TIS 2 uurtjes.
Volgens mij klopt hier geen kloot van. Ze hebben zeker een stagaire eraan gezet die 1,5 dag heeft lopen klungelen en vol tarief gerekend. Ik zou terug gaan met de factuur, want vind dat wel zwaar asociaal als je zulke bedragen durft te vragen. Wat kost een grote beurt daar dan? €15000 euro?
27 juni 2012 om 16:41 #18041318@GTS2.2DTI wrote:
Je moet niet naar de Opel dealer gaan, die trekken je echt het vel over de neus. Ik zeg altijd, als je auto nieuw gekocht is en na verloop van tijd uit de garantie is dan het onderhoud bij een reguliere garage laten doen.
Alleen duurt het zo lang voor dat een auto tegenwoordig echt uit garantie is, waarom ?
Garantie op roesten van binnenuit (12 jaar garantie) vervalt zodra de onderhouds beurten niet bij
een erkende dealer plaats vinden, slim hé.Vindt die 1000 euro ook wel zeer hoog, ze hebben je niet ingelicht dat het zo duur zou gaan worden ?
27 juni 2012 om 16:49 #18041319als echte nederlander ga ik naar een turkse garage
was voor apk uitlijnen en remolie verversen voor 140 eu klaar :D
bij mn co werd een oogje dichtgeknepen ;)27 juni 2012 om 17:07 #18041320wat bedoel je met 3 banden maken/ 3 nieuwe banden? en van welk merk dan…
als er 3 nieuwe michelin’s onder hebben gelegd gaat het wel hard…27 juni 2012 om 17:08 #18041321Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Hij bedoelt denk ik “punt 3: een band maken
27 juni 2012 om 17:36 #18041322@Andre_Ede wrote:
@GTS2.2DTI wrote:
Je moet niet naar de Opel dealer gaan, die trekken je echt het vel over de neus. Ik zeg altijd, als je auto nieuw gekocht is en na verloop van tijd uit de garantie is dan het onderhoud bij een reguliere garage laten doen.
Alleen duurt het zo lang voor dat een auto tegenwoordig echt uit garantie is, waarom ?
Garantie op roesten van binnenuit (12 jaar garantie) vervalt zodra de onderhouds beurten niet bij
een erkende dealer plaats vinden, slim hé.Vindt die 1000 euro ook wel zeer hoog, ze hebben je niet ingelicht dat het zo duur zou gaan worden ?
Zelfs dan MOET je nog echt kunnen aantonen dat het echt roest van binneuit is. Als zij je kunnen aantonen dat het door steenslagschade komt dan nog krijg je geen coulance hoor..Inbrekers zijn het..
27 juni 2012 om 17:41 #18041323€1051 is volgens mij echt wel TE hoog hoor. Maar veel Opel-dealers vragen veel geld voor herstellingen, onderdelen etc. Laat mijn onderhoud doen door iemand dat vroeger bij Opel heeft gewerkt dus een onderhoud kost bij mij €150 incl onderdelen :D
Grtz Seth
27 juni 2012 om 17:55 #18041324Dat is inderdaad een stevige rekening ja voor die drie dingen…
Overigens het commentaar dat Opel dealers altijd duur zouden zijn, of te duur is onzin. Informeer een keer bij een Duitse Opel dealer en je zal versteld staan van de lagere prijs èn de service die ze leveren. De garage waar ik ga ben ik echt zeer over te spreken. Die melden zelfs als er iets aan vervanging toe is en hoe ik dat zelf het beste kan doen om onnodige kosten tegen te gaan. In een Nederlandse Opel garage zal je me dan ook nooit aantreffen… Punt 1 de onvriendelijkheid, punt 2 de ondeskundighed, punt 3 de prijs en punt 4: reparaties op de factuur zetten die niet zijn uitgevoerd. Zijn ze in NL erg goed in… :swear
27 juni 2012 om 18:00 #18041325Geef ik je 100% gelijk in, in België is het helemaal hetzelfde. Dan verschieten dealers ervan dat de mensen het zelf doen en zo de industrie naar beneden gaat.
27 juni 2012 om 18:01 #18041326en dan nog iets.. opels ouder dan 10 jaar krijgen zo al 20% korting op reparatie kosten, ik betaalde bij de opel 327 euro om die bussen te vervangen..
en ja ik kan naar een turkse garage gaan waar het veeel goedkoper is en een oogje toeknijpen.. maar doen ze dat vaker en met meer dingen?? ik zit liever veilig op de weg en mn auto moet gewoon goed zijn, dan ga ik liever naar een vakgarage.. ;)
gr. arjan
27 juni 2012 om 18:10 #18041327Korting omdat je opel ouder als 10 jaar is? Heeft nog geen enkele peut bij mij gedaan. Ik krijg enkel korting als ik het personeelskaartje van mijn grootvader laat zien (EN DAN NOG ZEKER NIET ALTIJD !!!)
Ik voel mij veilig op de weg hoor, vertrouw mijn kennis. Heeft mij ook nog nooit in de steek gelaten. (geluk met zo’n vriend waarschijnlijk:D)
Grtz Seth
27 juni 2012 om 18:15 #18041328Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970In Nederland is inderdaad een korting voor Opels ouder dan 10 jaar hoor Seth ;)
27 juni 2012 om 18:18 #18041329Weer een reden om België te verachten… :swear
27 juni 2012 om 18:29 #18041330@usbstick wrote:
en dan nog iets.. opels ouder dan 10 jaar krijgen zo al 20% korting op reparatie kosten, ik betaalde bij de opel 327 euro om die bussen te vervangen..
en ja ik kan naar een turkse garage gaan waar het veeel goedkoper is en een oogje toeknijpen.. maar doen ze dat vaker en met meer dingen?? ik zit liever veilig op de weg en mn auto moet gewoon goed zijn, dan ga ik liever naar een vakgarage.. ;)
gr. arjan
Nee, met de veiligheid nemen ze geen loopje
heb het afgelopen half jaar alles vervangen wat maar lichtelijk versleten was
dus er was niets aan te merken
alleen mn nieuwe blokje wilt nog niet helemaal lopen zoals ik wil
en is dus de co waarde eigenlijk te hoog
ze kennen me al langer als vandaag en ze weten dat dit bij de volgende apk wel is opgelost
bij de opeldealer waren ze al lukraak dingen aan het vervangen gegaan
omdat hij niet uit te lezen is, met dikke rekening er bij27 juni 2012 om 19:01 #18041331de opel garage waar ik ga doen ze niks zonder mijn toestemming,ze bellen netjes op als ze toevallig nog iets tegenkomen,maar bieden zelfs een alternatief aan als het te duur wordt.. tot nu toe hebben ze me goed geholpen,maar het ligt er ook wel aan wie er achter de balie staat,dat heb ik ook wel gemerkt..
voor de rest van simpele dingen doe ik zelf.. wordt het wat moeilijker bellen we wim :jerry
maar ff on-topic.. ik zou echt terug gaan met die rekening.. dit hadden ze bij mij niet klaar gemaakt zo,dan heel het zooitje er maar afof een hele vette korting van 50%
gr. arjan
27 juni 2012 om 19:10 #18041332aah niet goed gelezen op mn tel. Maar idd erg hoge rekening dan.
De dealer is ook erg duur, alleen in duiven zit garage vos, niet echt een dealer maar wel volledige licentie.
En heeft voor vaste klanten een korting, maar een goede garage met een erg goede monteur en geen rare
rekeningen27 juni 2012 om 19:18 #18041333benieuwd hoe ze dat gespecificeerd hebben dan,is belachelijk veel
27 juni 2012 om 19:18 #18041334@Basgsi wrote:
aah niet goed gelezen op mn tel. Maar idd erg hoge rekening dan.
De dealer is ook erg duur, alleen in duiven zit garage vos, niet echt een dealer maar wel volledige licentie.
En heeft voor vaste klanten een korting, maar een goede garage met een erg goede monteur en geen rare
rekeningenKlopt goeie garage, en niet te beroerd om wat voor je uit te zoekken.
Maar goeie dag zeg, ik weet dat die bussen vast kunnen zitten.
in het ergste geval moet de hele arm eraf. dat is hooguit 30 min perkant extra.27 juni 2012 om 19:52 #18041335Daar is gewoon speciaal gereedschap voor te krijgen, dan heb je de bus er zo uit.
Dan ben je binnen een uur klaar per kant.Heb ook wel eens meegemaakt dat het niet zo gangbaar was, maar met flink wat deblock oil gaat ie wel los.
27 juni 2012 om 19:59 #18041336665€ aan werkuren! Echt veel, Ook is kleppendeksel pakking vernieuwt, Tevens is ook mijn oliepeil van servo 1cm te hoog gevuld, Kan ik tegen deze kost ingaan? Vind dit wel erg duur!
27 juni 2012 om 20:04 #18041337Wat een geld voor dat beetje :shock: Had je een 2e vectra voor gehad voor onderdelen!!
Gelukkig heb ik een kennis wat al 30jaar ervaring heeft met auto’s vooral diesels.
Heeft laats gratis samen met mij de v-snaar vervangen.. kosten 8,- alleen voor het riempje.27 juni 2012 om 20:06 #18041338
Hierbij 2foto’s;)27 juni 2012 om 20:09 #18041339Ja zie, ze hebben 4 stuks gedaan. Dat is wel even wat werk ja.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.