Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Helaas… afgekeurd!! :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2012 om 08:22 #17249962
Gisteren moest mijn B’tje (1994) voor de APK. Ieder jaar zie ik er tegenop maar kwam hij er steeds “fluitend” door maar gisteren dus niet… :cry De chassisbalk aan de bestuurderskant achter is door dus daar moet aan gelast worden. Kan iemand mij uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? Ik heb daar geen verstand van. De man van de garage waar ik hem heb laten keuren vraagt er €100 voor. Is dat veel of niet? Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
26 juni 2012 om 08:25 #18040785Ligt er maar net aan hoeveel er gelast moet worden, maar ik vind €100 niet zo veel.
26 juni 2012 om 08:28 #18040786Oké… dank je wel. De man kon niet precies kijken omdat het wiel en schokbreker er ook af moeten dus misschien is het wel groter als ik denk. Ik baal er wel van dat ik de auto moet komen brengen want ik vind het altijd wel interessant om bij te zijn. Maar ja, het is niet anders. ;)
26 juni 2012 om 08:33 #18040787Als dat alles is kan je in je handjes klappen!
Die B’tjes uit 1994 roesten weg waar je bij staat…Had zelf aan mijn B GSi uit 1994 bakken met laswerk aan de bodem!
26 juni 2012 om 08:37 #18040788De balk rechtsvoor op de bodem is ook al wel bezig maar die is nog hard geloof ik. Maar dat zal ook wel een keer komen. De rechterachterkant is nog wel goed maar ja, voor hoe lang??
@DarkNL08 wrote:
Als dat alles is kan je in je handjes klappen!
Die B’tjes uit 1994 roesten weg waar je bij staat…Had zelf aan mijn B GSi uit 1994 bakken met laswerk aan de bodem!
26 juni 2012 om 08:42 #18040789@Jojo76 wrote:
De balk rechtsvoor op de bodem is ook al wel bezig maar die is nog hard geloof ik. Maar dat zal ook wel een keer komen. De rechterachterkant is nog wel goed maar ja, voor hoe lang??
@DarkNL08 wrote:
Als dat alles is kan je in je handjes klappen!
Die B’tjes uit 1994 roesten weg waar je bij staat…Had zelf aan mijn B GSi uit 1994 bakken met laswerk aan de bodem!
Goed opschuren, schoonmaken en goed in de tectyl, dan stel je het in elk geval uit…
26 juni 2012 om 09:25 #18040790Bij mij bij de apk zeide ze ook al dat hij begon te roeste, hij zou het een keer opschuren en er tectyl op doen, hij vertelde mij dat het vrij snel kon gaan dat roesten daar…..
snel met de droge dagen een keer een afspraak maken26 juni 2012 om 13:07 #18040791€100,- klinkt vrij aannemelijk maar je geeft aan dat hij dit heeft bekeken zonder dat het wiel eraf is en er een echte goede specificatie is gedaan.
Hou dit natuurlijk wel in de gaten want anders zouden die €100,- ook wel eens in 1 keer een stuk meer kunnen worden.Helaas heb ik zelf ook een slechte ervaring gehad het laswerk van een garage.
(auto om half 9 smorgens daar neergezet)
Eerst heel hard roepen binnen een uur klaar en maximaal €150,-
Vervolgens tussen de middag (12:30) even langs om te kijken of die al klaar was…. (had namelijk nog niks gehoord)
Toen was die bijna bijna bijna bijna bijna bijna klaar….
en vervolgens werd ik om 18:00 gebelt dat mijn auto dan eindelijk klaar was want het duurde toch ietsjes langer als dat ze van te voren dachten.Kom je aan bij de garage, meneer u rekening: €415,-
Uit eindelijk zo uit de hand gelopen dat ik niks betaald heb, de auto mee heb genomen (natuurlijk ging dat niet zonder slag of stoot) en ben gegaan.
Dit houd natuurlijk niet in dat elke garage op deze manier werkt, maar hou rekening met prijsopgave’s (zeker bij dit soort dingen) die van te voren gemaakt worden.
Laat het duidelijk op papier gezet worden wat er word afgesproken voordat ze je auto aanraken!!26 juni 2012 om 16:11 #18040792As je het zelf niet kan, is 100 euro een prima prijs om even wat te laten lassen en te keuren.
Verzin gewoon een goede smoes waarom je er bij moet blijven. Ik blijf er sowieso altijd bij. Simpelweg omdat ik geen enkele garage helemaal vertrouw en ook geen ander vervoer naar huis heb :P
Maar ook omdat ik dan precies weet hoeveel uur ze wat gedaan hebben met wat ;)26 juni 2012 om 17:03 #18040793Och och och de bekde plekken weer.
Ik durf te wedden dat als ie hier en daar goed gaat controleren dat ie ook rechts achter bij de vulhals wel rot is.
En de chassibalken net zo. Het lijkt mischien zo wel redelijk, maar geef er maar eens een klop op (zoals hoort bij een apk) Dan ga je er echt wel door heen.Heb me al iets te veel corsatjes weer klaar gemaakt. Laswerk aan chassisbalken en achter de schokdempers/vulhals. Dorpels.
Tis een drama. Maar als het 1 goed keer gelast is dan heb je er voorlopig geen omkijken meer naar. Vooral als de chassisbalkjes voor goed gedaan worden (uitslijpen en een DIKKE!!! u-profiel terug er in)Als ie je voor 100 euro weer een jaar apk geeft en hij last hem achter de schokdemper La dan vind ik dat je gematst wordt.
Als ie dan ook de boel netjes afkit en in de tectyl zet dan is het dikke prima.Maar ik heb er mijn twijfels over, als ie straks bezig is zal je zien dat die plek rotter is als dat ie dacht. En dat het toch duurder uitvalt. Heb het al zo veel gezien bij die dingen. Het gat zit achter de schokdemper vaak, maar als je het materiaal kaal wil halen om vers plaatwerk in te lassen zul je zien dat het toch een stuk erger is als gedacht.
Reken er maar wel op dat er volgend jaar weer wat laswerk aan zit te komen.
26 juni 2012 om 17:52 #18040794Dat gelas aan een auto kun je beter helemaal niet aan beginnen. Beter een andere Corsa na ’97 terugkopen die hebben die roestproblemen niet meer.
29 juni 2012 om 08:43 #18040795Gisteravond de Corsa weg gebracht. Vond het maar niks om hem achter te laten maar het is niet anders. Ik vertrouw die man wel en ik heb hem na die tijd nog een paar keer gesproken aan de telefoon en heb hem nadrukkelijk gevraagd dat het bedrag ècht € 100 blijft en hij bleef ja zeggen dus ga er van uit dat het wel goed is. Ook ververst hij de olie even met een nieuw filter en dan ben ik in totaal € 140 kwijt voor alles. Kan niet wachten om hem weer op te halen. :oops:
Geld voor een andere Corsa hebben we helaas niet en zou ik ook niet willen. Heb nogal mooie herinneringen aan dit Corsaatje. De BMW van mijn vriend moet van de week ook gekeurd worden maar die gaat het ook niet redden. Dat weten we nu al en die zal dan naar de sloop moeten denk ik en moet ik mijn Corsa afstaan aan vriendlief om naar zijn werk te kunnen. :(
2 juli 2012 om 08:29 #18040796De Corsa staat ondertussen weer voor de deur en voor zover ik kan zien is het netjes gedaan. Er zit ook tectyl op. Het bedrag is niet hoger geworden en was dus zoals afgesproken. De volgende keer als er weer wat gelast moet worden (hopelijk duurt dat nog lang ;) ) mag deze man het weer doen van mij.
2 juli 2012 om 08:32 #18040797Dat is netjes dan, bij welk autobedrijf was dat?
2 juli 2012 om 08:37 #18040798Ik woon in Apeldoorn en ga altijd naar Henk Reints. Hij heeft ook mee gedaan met autocross vroeger.
@RISL wrote:
Dat is netjes dan, bij welk autobedrijf was dat?
19 februari 2014 om 13:41 #18040799@HansCorsa15td wrote:
Dat gelas aan een auto kun je beter helemaal niet aan beginnen. Beter een andere Corsa na ’97 terugkopen die hebben die roestproblemen niet meer.
Mijn corsa B van 1999 is velen malen meer verroest dan de slechtste corsa A die ik heb gehad :puke
19 februari 2014 om 13:58 #18040800Tip, laat de gehele auto maar gelijk nakijken. Onze B van 97 heeft ook al een hoop laswerk gehad. Van de achteras tot de veerschotels. Alles is gelijk goed afgekit / gecoat etc. Niet om je bang te maken, maar reken er maar op dat de andere kant er ook aan zit te komen. Afgelopen week de uitlaatrubbers vervangen, en er begonnen vooraan ook al wat stukken minder mooi te worden. Als het binnenkort droger weer is gaat hij mooi de brug op om alles kaal te maken en te fixen.
19 februari 2014 om 14:47 #18040801Denk dat freek dat al heeft gedaan, zal ie niet snel laten doen als hij het zelf kan :D
19 februari 2014 om 16:57 #18040802Zoals hier boven al staat vermeld, van het een komt vaak het ander. Mijn Corsa is een van de allerlaatste B’tjes, maar ook die roest aan de onderkant als een malle ;). Ik probeer elk jaar iets aan te pakken, maar als je middelen er voor hebt, doe dan meteen alles in een keer :thumb
19 februari 2014 om 18:00 #18040803Eeuhm, dit is een topic uit juli 2012? :???:
24 februari 2014 om 20:38 #18040804Zat die van mij vandaag is beetje te bekijken ff snel tijdens het uitlaten van de hond. Echt roest lijkt er niet te zitten. Maar de lancia van me pa. Een bekende intiliaanse roest bak. Lijkt toch wel iets zilverder. Of het moet tecyl zijn wat er onder zit. Zal wel is over een maand of 2a3 de auto brengen voor een zomer beurtje. Bij de baas van me kennis. Dan kan ik er ook is rustig onder kijken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.