K&N Luchtfilter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum K&N Luchtfilter

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249882
    despoo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2012

      Hoi,

      Ik ben aan het overwegen om mijn standaardluchtfilter te vervangen door een K&N inleg luchtfilter.
      Bij mijn vorige auto, Mini Cooper, heb ik dat ook gedaan en ik hoorde duidelijk een mooier geluid en voelde dat hij vanaf bepaalde toeren beter doortrok.

      Wat ik me afvraag is of er binnen dit forum mensen zijn die ervaring hiermee hebben bij een Vectra GTS 1.8 (of andere motor).
      En zo ja wat voor ervaringen zijn dat?

      Op internet vind je allerlei soorten ervaringen, mensen die roepen dat het weggegooid geld is tot anderen die roepen dat je er meer vermogen door krijgt en een lager brandstofverbruik.

      #18040078
      vectra gts 3.2 v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 January 2012

        Ik heb zelf een gts met een 3.2 v6 motor en k&n inlegfilter en moet eerlijk zeggen dat ik er totaal niks van merk dat ie erin zit .
        Maarja enigste voordeel wat ik heb met het filter is dat het onderhoud word uitgesteld.

        #18040079
        despoo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 April 2012

          Ja dat sowieso, was dat voor jou de reden om het te nemen?

          #18040080
          vectra gts 3.2 v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 January 2012

            ik heb iets meer vertrouwen in een k&n filter dan in het orginele papieren filter

            #18040081
            Lemmens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2005

              Je kunt het wel doen maar of het nut heeft is een 2e. Opel motoren hebben naar mijn idee vaak verre van interessante motorgeluiden (no offence). Het is vaak meer hijgen dan blazen, zeker bij 4 pitters. Voordeel van al dat gehijg is dat die blokken ook lang meegaan, nadeel is dat het niet bijzonder spectaculair klinkt… Hoeft ook niet, gaat om ‘t rijden en dat doen Opels over het algemeen heeeeeeeeeel goed. :)

              We hebben thuis nog een Audi 80 cabrio met een 2,3 liter 5 pitter. Dat klinkt, met gewoon origineel luchtfilter + behuizing, heel prima. Niet overdreven, gewoon origineel. Bij die motor is dat dan ook nog acceptabel dat het iets van geluid produceert, dat klinkt gewoon mooi en blaast lekker. Don’t worry, dat is geen pro-VAG protest. ;)

              Punt 2: de enige ervaring die ik met K&N luchtfilterspul heb is dat auto’s totaal niet meer rijden met regenachtig weer omdat er op een of andere manier vocht doordringt. Zodra ‘t een keer flink plenst, zuigt ‘t water/vocht aan en kom je niet meer vooruit, resp. sta je stil. 3e punt: auto’s die ik gezien heb met zo’n luchtfilter-fratsen gaan ook vaak meer zuipen zonder er extra vermogen voor terug te geven. Al met al denk ik niet dat het heel zinvol is. Je wint er hooguit wat extra herrie mee tenzij dat de beoogde winst is natuurlijk. ;) Dit zijn puur mijn ervaringen dus. :)

              Als je je auto een heeeeeel klein beetje wil kietelen kun je de katalysator doorkloppen en een pijpje ertussen zetten (mits geen 2e lambdasonde nà de kat). Daar heb je langer plezier van! king:

              #18040082
              teungts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                @lemmens dan mag jij je oren wel eens laten uitspuiten,wel eens een 6 pitter gehoort met k&n broodje/open lucht filter lekker geluid hoor. en dat geld ook voor veel 4 pitters behalve die 2.0xev dan krijg je een trekker geluid. zelfs onze diesel vind ik lekker klinken

                broodje kan je wel hebben van k&n alleen denk om het schoonmaken met die olie daar zijn de sensors nog wel heel gevoelig voor. heb gehoort dat pypercros beter is daar mee

                #18040083
                despoo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 April 2012

                  Het geluid is mooi mee genomen, maar niet de reden waarom ik het overweeg.
                  Met de Mini voelde ik duidelijk dat hij net iets beter doortrok vanaf 2500 / 3000 toeren en bij mijn Vectra merk ik juist ook in dat toerengebied hij net iets tekort komt.

                  Ik heb nooit problemen gehad met regenachtig weer en dat de motor dan helemaal niet meer doortrok of dat het verbruik was toegenomen.

                  #18040084
                  CALIBRA4x4TURBO
                    Lid sinds:
                    4 November 2009

                    Met een k&N inlegfilter zul je weinig merken heb het ook gehad. Nu heb ik een open luchtfilter van K&N, en kan je verzekeren dat je wel degelijk iets hoort. Vooral met een V6 dan brult ie zomaar, als ik gas geef en doortrap dan brult ie zomaar, dan horen de mensen het goed hoor. Schitterend geluid. :D

                    #18040085
                    despoo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 April 2012

                      Ok dus behalve dat ik me een paar euri’s bespaar met onderhoud heb ik er niks aan. Dat is wel jammer, had gehoopt op hetzelfde effect als met mijn Mini Cooper. Maar ja dat is natuurlijk een wat sportiever ingestelde motor.

                      #18040086
                      Gts32v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2008

                        Met een open systeem lijkt het me toch dat er erg veel warme lucht wordt aangezogen onder de motorkap,dit heeft een nadelige invloed op het motor vermogen.

                        Gr. Gts32v6

                        #18040087
                        despoo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 April 2012

                          Dat is afhankelijk van waar je het plaatst. Je kunt het ook beneden bij de bumper plaatsen en zal dan wel koude lucht aanzuigen.

                          #18040088
                          CALIBRA4x4TURBO
                            Lid sinds:
                            4 November 2009

                            Tsja daar zijn de meningen altijd over verdeeld! Als je een open lucht filter plaats zegt men weer dat je dan meer vermogen er uit haalt. T gaat mij puur om het geluid. Hij wordt nog wel steeds door dat originele slurfje aangezogen, dus daar krijgt hij koude lucht door. een inlegfilter wordt inderdaad niet zo snel warm door dat hij ingebouwd ligt..

                            #18040089
                            GTS Vectra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2011

                              Ik heb een luchtfilter van dbilas. :thumb

                              Gr Jurgen,

                              #18040090
                              yentl5552
                                Lid sinds:
                                23 September 2011

                                sinds ik een open luchtfilter gezet heb in mijn Opel Corsa gsi uit 1994
                                ben ik er helemaal van genezen

                                klinkt leuk hoor zoon K&N set. maar de auto trok slomer op en top was 30km/u lager en na 5 maanden kreeg ik motorfout .. LMM kapot
                                die vervangen gelijk een K&N inleg filter erin gedaan .. echt wat een verademing? als de brandweer :D

                                sinds dien laat ik het gewoon origineel .. + eventueel met een inleg filter van K&N

                                http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI&hd=1

                                leuk filmpje waarbij ze een auto uittesten met en zonder een “POD” filter en origineel ..

                                #18040091
                                despoo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 April 2012

                                  Ik was van plan alleen maar om het inleg filter te doen zoals ik bij mijn Mini Cooper had gedaan.

                                  #18040092
                                  bladluis
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 February 2014

                                    Ik zat zelf ook te denken om een open luchtfilter te pakken

                                    Ik zat te denken om dblias flowmaster te pakken
                                    Heeft iemand dit nog meer en wat moet ik er van verwachten?

                                    Vectra c 2003

                                    #18040093
                                    bart-gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2012

                                      dbilas is sowieso beter dan een open luchtfilter…
                                      een dbilas is een gesloten lucht aanvoer… een open luchtfilter zuigt warme lucht aan van de motor… dan gaat je auto er niet lekker op werken

                                      #18040094
                                      bladluis
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 February 2014

                                        Dus een dblias is dan een goede keus?
                                        en daar loopt me motor gewoon normaal van dan
                                        Of hoe moet ik dat zien

                                        #18040095
                                        bart-gsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2012

                                          @bladluis wrote:

                                          Dus een dblias is dan een goede keus?
                                          en daar loopt me motor gewoon normaal van dan
                                          Of hoe moet ik dat zien

                                          dbilas heeft eenbeter luchtdoorstroming.. dus lucht komt makkelijker je motor in..
                                          koude lucht is ook compacter… dus meer koude lucht.. wordt dan wat meer benzine bij berekend door de ECU is iets meer vermogen en koppel..
                                          een open lucht filter ( vaak zonder hitteschild) zuigt warme lucht aan en die warmte komt van de motor en het uitlaatspruitstuk en de isolatie onder je motorkap…
                                          warme lucht is dikke ( moleculen verhaal) lucht en dat gaat minder makkelijk door de filter je motor in.. minder lucht is minder vermogen en koppel

                                          dat is de basics eigenlijk

                                          #18040096
                                          bladluis
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 February 2014

                                            Bedankt voor de uitleg dus het beste is dan gewoon een dblias flowmaster aanschaffen?

                                            En wat bedoel je met meer bezinne gaat de verbruik dan ook omhoog of wordt hij hier zuiniger van?

                                            #18040097
                                            bart-gsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 July 2012

                                              als je vol gas geeft en de gasklep vol open zet komt er meer lucht binnen.. gaat er meer lucht door de luchtmassameter dus moet er meer benzine bij berekend worden om de verbranding optimaal te maken.. dus meer lucht + meer benzine = meer vermogen
                                              als je gewoon normaal rijdt zul je weinig verschil merken… hoe meer vermogen je hebt, hoe minder je nodig hebt om het koetswerk van je auto vooruit te trekken

                                              #18040098
                                              bladluis
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 February 2014

                                                Ik rij gewoon normaal ik geef niet continue volle gas
                                                Ik had het gezien bij gm Parts daar las ik dat je bezinne vebruik zuiniger werd en dat je auto wat meer Pk kreeg maar ik kon er niet veel wijs uit had hier nog nooit van gehoord

                                                #18040099
                                                bart-gsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 July 2012

                                                  @bladluis wrote:

                                                  Ik rij gewoon normaal ik geef niet continue volle gas
                                                  Ik had het gezien bij gm Parts daar las ik dat je bezinne vebruik zuiniger werd en dat je auto wat meer Pk kreeg maar ik kon er niet veel wijs uit had hier nog nooit van gehoord

                                                  zelfde bereik je met chip tuning..
                                                  zijn mensen hier die een chip tuning laten uitvoeren en dat de auto beter loopt en zuiniger is…. en meer vermogen heeft
                                                  dus je kan het daarmee vergelijken qua effect

                                                  #18040100
                                                  jraaf
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 January 2008

                                                    Ik heb de volgende setjes geprobeert;

                                                    K&N, idd slap vermogen bij regenachtig weer.
                                                    Courtenay motorsport inleg filter, ruk pasvorm waardoor er veel smurrie langs kwam, niet goed :cry
                                                    DBilas, leuk geluid maar een ruk pasvorm en uitendelijk veel extra geluid waardoor ik ‘m er uit heb gehaald.
                                                    Papier (origineel) Gewoon 2 x per jaar wisselen en heeft mijn voorkeur :angel

                                                    Kost bijna niks en doet wat het moet doen.

                                                    Groet jraaf

                                                    #18040101
                                                    bladluis
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 February 2014

                                                      Chiptuning had ik ook gelezen maar wou eerst voor een goede filter gaan
                                                      En dan voor die dblias flowmaster

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.