verschil rally gr A uitlaat

Forumindex Forums Modellen Manta verschil rally gr A uitlaat

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249807
    mar10manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      zit ik te kijken voor een RVS rally gr A uitlaat zie ik 2 varianten 1 met een rechte pijp na het uitlaatspreidstuk, en 1 met een stuk dat overgaat in 3en na het uitlaatspreidstuk!
      wat maakt de verschillen? dan heb ik het dus niet over de prijs , want de variant met de enkele rechte pijp is zo`n €200,00 duurder

      #18039443
      vluggejaapie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 June 2010

        Dat is een vlamdover, als je die er onder weg haalt krijg je bij een goeie afstelling als je je gas loslaat klappen uit de uitlaat.. Ik vind het een prachtig geluid. Maar je einddemper moet het wel aankunnen / gemaakt zijn voor een open systeem, anders sloop je m.

        #18039444
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Totale onzin, het is geen vlamdover.

          een broodje aap verhaal wat er maar niet uit te krijgen is.

          het is een resonantiebuis, aan de voorzijde van die splitsing zit een gat, en beide pijpen lopen dood, het geeft een iets ander geluid, verder doet dat ding helemaal niks.

          #18039445
          vluggejaapie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 June 2010

            Sorry henk, dan neem ik mijn woorden terug. Mij is altijd verteld dat dit een vlamdover was, weer wat geleerd!

            #18039446
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              @vluggejaapie wrote:

              Sorry henk, dan neem ik mijn woorden terug. Mij is altijd verteld dat dit een vlamdover was, weer wat geleerd!

              niet altijd alles geloven wat je hier leest ;)
              zitten hier helaas steeds meer mensen die maar wat postten wat ze vermoeden

              en steeds minder die enkel postten wat ze echt weten ;)

              maar wat henk hier post klopt dus wel ;) :thumb

              #18039447
              vluggejaapie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 June 2010

                Ik begin daar langzamerhand achter te komen inderdaad, en zal dus 2x nadenken voordat ik iets post. Anders ben ik straks ook zo’n vogel :(
                Gelukkig zijn er ook mensen die er wél verstand van hebben.

                #18039448
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @vluggejaapie wrote:

                  Ik begin daar langzamerhand achter te komen inderdaad, en zal dus 2x nadenken voordat ik iets post. Anders ben ik straks ook zo’n vogel :(
                  Gelukkig zijn er ook mensen die er wél verstand van hebben.

                  whahaha een vogel ben je maar zo niet

                  maar verder tjah t is niet anders zou eigenlijk n filtertje voor bedacht moeten worden
                  lijkt soms wel wikipedia :shock:

                  anyway ik heb altijd met de groep a met enkele buis gereden
                  kan dus zelf niet echt t verschil aangeven

                  wel dat ik bij m,n ascona en eventueel komende auto,s niet de overstap naar de 3 delige midden pijp zal maken ;)

                  #18039449
                  vluggejaapie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 June 2010

                    Ik ben overigens wel benieuwd waarom ze dan voor een open pijp 200 meer vragen als voor zo’n resonantiepijp. Enig idee?

                    #18039450
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Het afzetgebied is denk ik wat minder (vraag), je zit tegenwoordig vaak met DB restricties en ik geloof dat de DB’s wat minder zijn van de driedubbele buis tov zijn enkele variant, daarbij zal de term “vlamdover” ook veel angsthazen over de streep halen eerder die te kopen dan de enkele uitvoering.

                      stel je voor dat er een vlam uit de uitlaat komt die je manta blakert aan de achterkant, heb je hem net gerestaureerd…. kun je weer!

                      Maar genoeg gekheid, zie het meer als een soort demper die bepaalde tonen wegfiltert, de enkele zal wat meer herrie leveren.

                      #18039451
                      postbusmanta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2004

                        Bovenstaande is ook precies waarom ik de uitvoering met 3-dubbele pijp heb genomen.

                        Daar bovenop heb ik nog een uitlaatsierstuk van Laser erop gelast met een licht dempende werking.

                        Hoe het klinkt???
                        Geen idee……………hij is nog steeds niet rijklaar. :angel

                        #18039452
                        mar10manta
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 July 2004

                          @vluggejaapie wrote:

                          Dat is een vlamdover, als je die er onder weg haalt krijg je bij een goeie afstelling als je je gas loslaat klappen uit de uitlaat.. Ik vind het een prachtig geluid. Maar je einddemper moet het wel aankunnen / gemaakt zijn voor een open systeem, anders sloop je m.

                          dat de enne met 1 pijp klappen geeft als je gas loslaat!? dat doet die met 3 ook, toen ik met de 2.4 reed deed die dat ook maar met de 24V die er nu in kigt doet hij het niet. terwijl het dezelfde uitlaat is die er onder ligt!

                          #18039453
                          opel-motorsport
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 April 2009

                            kheb er ook die onder zitten met de 3 pijpen
                            maar toen ik hem hier kreeg (nieuw besteld)
                            kon ik er nog doorkijken door de buis
                            en bij kameraad zei ook altijd dat het een vlammendover was en toen vroeg ik hem
                            waarom die 2 extra buizen er maar voor de sier opzitten aangezien ze alleen aan de buitenkant ertegen gelast zijn
                            dat wou hij niet geloven toen gaan kijken en inderdaad bij mijn “vlammendover” zijn de buitenste 2 buizen er voor jan-piet-lul tegen gelast
                            want binnenin zit geen enkel gat naar de 2 buitenste buizen dus eigenlijk is het evenzeer gewoon een rechte buis

                            #18039454
                            postbusmanta
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 July 2004

                              Bij mij zitten er toch echt wel gaten richting de zij-pijpen.

                              Echter alleen aan de achterkant (als ik het goed heb onthouden).
                              De gaten zijn ongeveer 12mm.

                              De zij-pijpen worden dus enkel gebruikt als expansie-kamers.

                              #18039455
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Op ‘t OHF hadden ze zo’n ding in 2 stukken gezaagd, er zit wel degelijk een gat voorin, achterin niet.

                                #18039456
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @henk 400rr wrote:

                                  Op ‘t OHF hadden ze zo’n ding in 2 stukken gezaagd, er zit wel degelijk een gat voorin, achterin niet.

                                  heeft postbusmanta hem der mischien wel verkeerd om onder hangen ;)

                                  #18039457
                                  henk 400rr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Het is al lang geleden dat ik het gezien heb, maar stromingstechnisch kan ik me niet voorstellen dat de opening aan de achterzijde zal zitten.

                                    het geluid komt van de voorzijde erin en kaatst dan naar achteren voor een soort van tegengeluid, dat wordt moeilijk als de gaatjes aan de achterzijde zitten en dat hij van voren dicht is.

                                    #18039458
                                    mantallica
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 December 2005

                                      heb hier nog een nieuwe liggen daar zitten de gaten achter in

                                      #18039459
                                      henk 400rr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        Ik heb ook nog een nieuwe, maar nog niet bekeken, die pijpen gaan daar nog af.

                                        Ik heb ook even op internet gekeken (is op zich niet zo moeilijk om te doen) en daar wordt hier en daar ook nog wel deze pijpen besproken, de meningen zijn vooral dat het niet eens om een resonantiedemper o.i.d. te gaan maar meer dat deze bedoeld is voor warmteafvoer van de uitlaatgassen voor de types met injectiemotoren.
                                        Ook zouden dus de 1e types van dit soort constructies niet eens een gaatje hebben (voor of achterin) maar dat verhaal over warmteafvoer zou wel weer kloppen met het punt dat het gaatje achterin zou zitten, dan kan het geen resonantiedemper zijn.

                                        Maar goed, verder dan extra gewicht doet dat ding dus niet zoveel.

                                        #18039460
                                        opel-motorsport
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 April 2009

                                          ja daar zit waarheid in mijn uitlaat heeft namelijk geen gaatjes erin zitten die 2 buitenste hangen er gewoon tegen voor de gein :D

                                          #18039461
                                          vluggejaapie
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 June 2010

                                            Dan nog een vraag / hersenspinsel nu we het toch over uitlaten hebben, komt het klapperen in de uitlaat ook niet door de warmte van de uitlaat? met name de voorpijp?
                                            Mijne klappert niet als het blok/uitlaat nog koud is, maar wel als alles lekker op temperatuur is. Of heeft dat niets met de temperatuur te maken?

                                            #18039462
                                            opel-motorsport
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 April 2009

                                              Klappen in de uitlaat heeft met je ontsteking/mengsel te maken denk ik zo

                                              #18039463
                                              manta-gsi
                                                Lid sinds:
                                                1 November 2010

                                                Ik zit zelf ook al tijd naar de Grupe a anlages te kijken en vind toch die van friedrich motorsport het mooist.

                                                Nu staan op hun site 2 opties namelijk deze:

                                                1. http://www.fms-tuning.de/product_info.php/info/p499_Gr-A-Anlage.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                                2. http://www.fms-tuning.de/product_info.php/info/p7637_Gr-A-Rennsportanlage.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                Verschil de Rennsportanlage is niet TUV gekeurd en nummer 1 heeft een EG Betriebserlaubnis. Waarom is nummer
                                                2 200 euro goedkoper als nummer 1 ( filters? ) en welke levert dit geluid op.

                                                http://www.youtube.com/watch?v=CpGnRjycpo0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                ben namelijk minder van dit geluid:

                                                http://youtu.be/jRLSxp4oHIY” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                #18039464
                                                kiyamizio
                                                  Lid sinds:
                                                  5 February 2010

                                                  Is het klappen niet onverbrande benzine die.door de uitlaat.temperatuur ontbrand

                                                  Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

                                                  #18039465
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Ik heb een groep A uitlaat van voor naar achter. ik heb de behoorlijke herrie nooit een probleem gevonden, maar sinds de 16v erin zit is het aanzienlijk erger geworden, ik denk dat ik er een 3e (kleine) demper tussen zet, is dat te verkrijgen, en zo ja: waar?

                                                    #18039466
                                                    henk 400rr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      Je kan zo’n “cherrymbomb” kopen, scheelt iets in herrie en het “schreeuwerige geluid” van de 16V is dan wat weg.

                                                      Dat is vaak hetgene wat irriteert en dit is een oplossing.

                                                      Sok erin kan ook, is een stuk goedkoper. ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.