Forumindex › Forums › Modellen › Manta › verschil rally gr A uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2012 om 17:43 #17249807
zit ik te kijken voor een RVS rally gr A uitlaat zie ik 2 varianten 1 met een rechte pijp na het uitlaatspreidstuk, en 1 met een stuk dat overgaat in 3en na het uitlaatspreidstuk!
wat maakt de verschillen? dan heb ik het dus niet over de prijs , want de variant met de enkele rechte pijp is zo`n €200,00 duurder21 juni 2012 om 18:28 #18039443Dat is een vlamdover, als je die er onder weg haalt krijg je bij een goeie afstelling als je je gas loslaat klappen uit de uitlaat.. Ik vind het een prachtig geluid. Maar je einddemper moet het wel aankunnen / gemaakt zijn voor een open systeem, anders sloop je m.
21 juni 2012 om 18:31 #18039444Totale onzin, het is geen vlamdover.
een broodje aap verhaal wat er maar niet uit te krijgen is.
het is een resonantiebuis, aan de voorzijde van die splitsing zit een gat, en beide pijpen lopen dood, het geeft een iets ander geluid, verder doet dat ding helemaal niks.
21 juni 2012 om 18:47 #18039445Sorry henk, dan neem ik mijn woorden terug. Mij is altijd verteld dat dit een vlamdover was, weer wat geleerd!
21 juni 2012 om 19:04 #18039446AnoniemLid sinds:
1 January 1970@vluggejaapie wrote:
Sorry henk, dan neem ik mijn woorden terug. Mij is altijd verteld dat dit een vlamdover was, weer wat geleerd!
niet altijd alles geloven wat je hier leest ;)
zitten hier helaas steeds meer mensen die maar wat postten wat ze vermoedenen steeds minder die enkel postten wat ze echt weten ;)
maar wat henk hier post klopt dus wel ;) :thumb
21 juni 2012 om 19:09 #18039447Ik begin daar langzamerhand achter te komen inderdaad, en zal dus 2x nadenken voordat ik iets post. Anders ben ik straks ook zo’n vogel :(
Gelukkig zijn er ook mensen die er wél verstand van hebben.21 juni 2012 om 19:19 #18039448AnoniemLid sinds:
1 January 1970@vluggejaapie wrote:
Ik begin daar langzamerhand achter te komen inderdaad, en zal dus 2x nadenken voordat ik iets post. Anders ben ik straks ook zo’n vogel :(
Gelukkig zijn er ook mensen die er wél verstand van hebben.whahaha een vogel ben je maar zo niet
maar verder tjah t is niet anders zou eigenlijk n filtertje voor bedacht moeten worden
lijkt soms wel wikipedia :shock:anyway ik heb altijd met de groep a met enkele buis gereden
kan dus zelf niet echt t verschil aangevenwel dat ik bij m,n ascona en eventueel komende auto,s niet de overstap naar de 3 delige midden pijp zal maken ;)
21 juni 2012 om 19:25 #18039449Ik ben overigens wel benieuwd waarom ze dan voor een open pijp 200 meer vragen als voor zo’n resonantiepijp. Enig idee?
21 juni 2012 om 20:20 #18039450Het afzetgebied is denk ik wat minder (vraag), je zit tegenwoordig vaak met DB restricties en ik geloof dat de DB’s wat minder zijn van de driedubbele buis tov zijn enkele variant, daarbij zal de term “vlamdover” ook veel angsthazen over de streep halen eerder die te kopen dan de enkele uitvoering.
stel je voor dat er een vlam uit de uitlaat komt die je manta blakert aan de achterkant, heb je hem net gerestaureerd…. kun je weer!
Maar genoeg gekheid, zie het meer als een soort demper die bepaalde tonen wegfiltert, de enkele zal wat meer herrie leveren.
21 juni 2012 om 20:36 #18039451Bovenstaande is ook precies waarom ik de uitvoering met 3-dubbele pijp heb genomen.
Daar bovenop heb ik nog een uitlaatsierstuk van Laser erop gelast met een licht dempende werking.
Hoe het klinkt???
Geen idee……………hij is nog steeds niet rijklaar. :angel22 juni 2012 om 06:35 #18039452@vluggejaapie wrote:
Dat is een vlamdover, als je die er onder weg haalt krijg je bij een goeie afstelling als je je gas loslaat klappen uit de uitlaat.. Ik vind het een prachtig geluid. Maar je einddemper moet het wel aankunnen / gemaakt zijn voor een open systeem, anders sloop je m.
dat de enne met 1 pijp klappen geeft als je gas loslaat!? dat doet die met 3 ook, toen ik met de 2.4 reed deed die dat ook maar met de 24V die er nu in kigt doet hij het niet. terwijl het dezelfde uitlaat is die er onder ligt!
24 juni 2012 om 21:11 #18039453kheb er ook die onder zitten met de 3 pijpen
maar toen ik hem hier kreeg (nieuw besteld)
kon ik er nog doorkijken door de buis
en bij kameraad zei ook altijd dat het een vlammendover was en toen vroeg ik hem
waarom die 2 extra buizen er maar voor de sier opzitten aangezien ze alleen aan de buitenkant ertegen gelast zijn
dat wou hij niet geloven toen gaan kijken en inderdaad bij mijn “vlammendover” zijn de buitenste 2 buizen er voor jan-piet-lul tegen gelast
want binnenin zit geen enkel gat naar de 2 buitenste buizen dus eigenlijk is het evenzeer gewoon een rechte buis24 juni 2012 om 21:29 #18039454Bij mij zitten er toch echt wel gaten richting de zij-pijpen.
Echter alleen aan de achterkant (als ik het goed heb onthouden).
De gaten zijn ongeveer 12mm.De zij-pijpen worden dus enkel gebruikt als expansie-kamers.
24 juni 2012 om 21:33 #18039455Op ‘t OHF hadden ze zo’n ding in 2 stukken gezaagd, er zit wel degelijk een gat voorin, achterin niet.
24 juni 2012 om 22:36 #18039456AnoniemLid sinds:
1 January 1970@henk 400rr wrote:
Op ‘t OHF hadden ze zo’n ding in 2 stukken gezaagd, er zit wel degelijk een gat voorin, achterin niet.
heeft postbusmanta hem der mischien wel verkeerd om onder hangen ;)
24 juni 2012 om 22:58 #18039457Het is al lang geleden dat ik het gezien heb, maar stromingstechnisch kan ik me niet voorstellen dat de opening aan de achterzijde zal zitten.
het geluid komt van de voorzijde erin en kaatst dan naar achteren voor een soort van tegengeluid, dat wordt moeilijk als de gaatjes aan de achterzijde zitten en dat hij van voren dicht is.
25 juni 2012 om 08:28 #18039458heb hier nog een nieuwe liggen daar zitten de gaten achter in
25 juni 2012 om 09:54 #18039459Ik heb ook nog een nieuwe, maar nog niet bekeken, die pijpen gaan daar nog af.
Ik heb ook even op internet gekeken (is op zich niet zo moeilijk om te doen) en daar wordt hier en daar ook nog wel deze pijpen besproken, de meningen zijn vooral dat het niet eens om een resonantiedemper o.i.d. te gaan maar meer dat deze bedoeld is voor warmteafvoer van de uitlaatgassen voor de types met injectiemotoren.
Ook zouden dus de 1e types van dit soort constructies niet eens een gaatje hebben (voor of achterin) maar dat verhaal over warmteafvoer zou wel weer kloppen met het punt dat het gaatje achterin zou zitten, dan kan het geen resonantiedemper zijn.Maar goed, verder dan extra gewicht doet dat ding dus niet zoveel.
25 juni 2012 om 16:55 #18039460ja daar zit waarheid in mijn uitlaat heeft namelijk geen gaatjes erin zitten die 2 buitenste hangen er gewoon tegen voor de gein :D
25 juni 2012 om 17:30 #18039461Dan nog een vraag / hersenspinsel nu we het toch over uitlaten hebben, komt het klapperen in de uitlaat ook niet door de warmte van de uitlaat? met name de voorpijp?
Mijne klappert niet als het blok/uitlaat nog koud is, maar wel als alles lekker op temperatuur is. Of heeft dat niets met de temperatuur te maken?25 juni 2012 om 21:32 #18039462Klappen in de uitlaat heeft met je ontsteking/mengsel te maken denk ik zo
27 juni 2012 om 15:29 #18039463Ik zit zelf ook al tijd naar de Grupe a anlages te kijken en vind toch die van friedrich motorsport het mooist.
Nu staan op hun site 2 opties namelijk deze:
1. http://www.fms-tuning.de/product_info.php/info/p499_Gr-A-Anlage.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
2. http://www.fms-tuning.de/product_info.php/info/p7637_Gr-A-Rennsportanlage.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Verschil de Rennsportanlage is niet TUV gekeurd en nummer 1 heeft een EG Betriebserlaubnis. Waarom is nummer
2 200 euro goedkoper als nummer 1 ( filters? ) en welke levert dit geluid op.http://www.youtube.com/watch?v=CpGnRjycpo0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ben namelijk minder van dit geluid:
http://youtu.be/jRLSxp4oHIY” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 juni 2012 om 15:43 #18039464Is het klappen niet onverbrande benzine die.door de uitlaat.temperatuur ontbrand
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
27 juni 2012 om 17:00 #18039465Ik heb een groep A uitlaat van voor naar achter. ik heb de behoorlijke herrie nooit een probleem gevonden, maar sinds de 16v erin zit is het aanzienlijk erger geworden, ik denk dat ik er een 3e (kleine) demper tussen zet, is dat te verkrijgen, en zo ja: waar?
27 juni 2012 om 17:39 #18039466Je kan zo’n “cherrymbomb” kopen, scheelt iets in herrie en het “schreeuwerige geluid” van de 16V is dan wat weg.
Dat is vaak hetgene wat irriteert en dit is een oplossing.
Sok erin kan ook, is een stuk goedkoper. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.