Ik had even een vraagje over de airco in mijn omega
vorig jaar heb ik door een defecte oliepomp mijn motorblok gewisseld
daarna mijn airco laten vullen en die heeft het afgelopen jaar probleem loos gewerkt
dit voorjaar merkte ik wel dat het koelende vermogen minder werd en eigenlijk bij buiten temperaturen boven de 23 graden voel je hem eigenlijk niet meer
tevens had ik na de motor wissel nog wat olie lekkage aan mijn blok , na een verse karterpan pakking had ik nog steeds lekkage aan de linkerzijde van het blok na een onderzoekje van de week bleken er olie druppels onder aan de airco pomp te hangen , nu denk ik dat de compressor aan het eind van zijn latijn is dus van de week maar eens onder de auto duiken voor een echte diagnose
de vraag luid eigenlijk mocht ik een nieuwe pomp gaan plaatsen waar moet ik eigenlijk dan op letten ?? ik wil dus zelf de pomp wisselen en dan direct hier in de buurt de boel opnieuw laten vullen , maar om te voorkomen dat hij binnen het jaar weer niet meer werkt wat moet ik nog meer wisselen voor de zekerheid ?
ik zat zelf te denken een droger/ filter en de witte pakkings ringen tussen de koppelingen op de leidingen die naar binnen gaan , die heb ik vorig jaar los gehad en niet vervangen volgens mijn garage had dat wel gemoeten maar ze hadden ze niet op voorraad en bij een lek test was hij dicht maar nu de boel toch waarschijnlijk los moet hoor ik graag van de deskundige wat wijsheid is :thumbup :thumbup