Forumindex › Forums › Techniek › Cih › De zin en onzin van heatwrap (uitlaattape)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2012 om 10:19 #17249629
Ik zit al een tijd te denken om mijn uitlaatspruitstuk en voorpijp in te pakken met heatwrap. Enerzijds voor de looks en ook wel om de uitlaat wat warmer te krijgen. Even wat gegevens: 2.0s, complete groep N en een K&N inlegfilter op een Varajet 2. Waar het mij vooral omgaat is om de temperatuur in de motorruimte te laten dalen en wat mij ook leuk lijkt bij een warmere uitlaat is dat benzine sneller ontbrandt in de uitlaat, wat resulteert in geplof enzo. Ik heb dat nu ook wel maar ik vind het echt lache dus het mag wel ietsje meer, vandaar.
Maar; aanrader of niet?
16 juni 2012 om 10:32 #18037663Ik heb het ook gehad, ideaal hoor.
Ik deedt het alleen om de temp onder de kap te drukken ivbm mn carburateurtjes.Wel prettig werken aan een draaiende motor, het wordt lang niet zo warm als zonder dus je kan wat makkelijker prutsen zonder je klauwen snel te verbranden ;)
Vastzetten met vlechtdraad, gewone slangenklemmen knappen een keer door de hitte.
Er om wikkelen met handschoenen aan en lange mouwen is wel aan te raden. Als je het niet gewend bent gaat dat spul jeuken net als bij glaswol.
16 juni 2012 om 17:41 #18037664Goeie tips. De motorruimte wordt dus inderdaad koeler. Maar wordt de temperatuur in de uitlaat zelf hoger?
19 juni 2012 om 19:03 #18037665;) spruitstuk moet zo heet mogelijk zijn om een goede en snelle flow te verkrijgen
19 juni 2012 om 19:09 #18037666Jah dat wordt gezegd. maar niemand die er echt wat van merkt :jerry
19 juni 2012 om 19:12 #18037667Ach als ik meer benzine in de uitlaat verbrand is het ook leuk :thumbup
19 juni 2012 om 20:58 #18037668Ik wil dit ook nog een keer gaan doen, heb even zitten zoeken naar wat het goedkoopste is.
Deze was ongeveer het goedkoopste in nl:
http://www.speedon.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=1875&Itemid=57″ onclick=”window.open(this.href);return false;Maar bijvoorbeeld bij Biesheuvel heb je het spul ook alleen dan een stuk duurder.
Zou hier ook verschil in kwaliteit in zitten?
19 juni 2012 om 21:45 #18037669Bij biesheuvel betaal je zoiezo dik vooralles.
Wil je dit spul zul je even moeten doorzoeken.
Ik heb mijn rol van iemand van een chopperforum. Heb gelijk 50 meter gekocht. Heb er 1 16v spruitje mee gedaan en heb dus nog voldoende over voor mn toekomsite projectjes.
Er zit zeker verschil in, wit/zwart en grijs. Het is maar net wat er doorheen gevlochten is. Zoals je op die site al ziet, hoe warmer hoe duurder. Maar die duurdere, welke meer hitte kan hebben, heb je pas nodig bij een turbomotor.
De goedkopere witte, Welke ik ook heb liggen, is voorzien van glasvezeltjes. Dat jeukt dus als een gek.
Maar volstaat prima.
Regelmatig checken of alles nog vast zit. Zo kwam ik er achter dat een slangenklem bezwijkt onder de hitte. En dus een stukje vlechtdraaad beter is.20 juni 2012 om 06:19 #18037670Via Ebay kost het geen drol, zie rolletjes staan van 20 pond per 20 meter ofzo. Ik weet alleen niet wat de kwaliteit er van is, wil het zelf ook graag proberen in ieder geval.
20 juni 2012 om 06:25 #18037671@Fearless wrote:
Bij biesheuvel betaal je zoiezo dik vooralles.
Wil je dit spul zul je even moeten doorzoeken.
Ik heb mijn rol van iemand van een chopperforum. Heb gelijk 50 meter gekocht. Heb er 1 16v spruitje mee gedaan en heb dus nog voldoende over voor mn toekomsite projectjes.
Er zit zeker verschil in, wit/zwart en grijs. Het is maar net wat er doorheen gevlochten is. Zoals je op die site al ziet, hoe warmer hoe duurder. Maar die duurdere, welke meer hitte kan hebben, heb je pas nodig bij een turbomotor.
De goedkopere witte, Welke ik ook heb liggen, is voorzien van glasvezeltjes. Dat jeukt dus als een gek.
Maar volstaat prima.
Regelmatig checken of alles nog vast zit. Zo kwam ik er achter dat een slangenklem bezwijkt onder de hitte. En dus een stukje vlechtdraaad beter is.Enig idee Dennie hoeveel je voor 1 spruitstukje gebruikt hebt? Metertje of 20?
20 juni 2012 om 08:17 #18037672ik zie trouwens de ene het eerst nat maken, de ander niet..
en de ander spuit na het tapen nog siliconen hitte spray overheen..
wat is het beste eigenlijk?
21 juni 2012 om 17:25 #18037673Ik kan het op ebay niet veel goedkoper vinden omdat de verzend kosten erbij komen hoor.
Je hebt voor een spruitstuk 15-20 meter nodig geloof ik.24 juni 2012 om 11:56 #18037674Dan wil ik mijn spruitstuk (4 naar 2) en mijn voorpijp (2 naar 1) gaan doen, dat zal wel een meter of 30 worden dan? En hoe zet ik alles vast?
24 juni 2012 om 12:05 #18037675@*Jurgen* wrote:
@Fearless wrote:
Bij biesheuvel betaal je zoiezo dik vooralles.
Wil je dit spul zul je even moeten doorzoeken.
Ik heb mijn rol van iemand van een chopperforum. Heb gelijk 50 meter gekocht. Heb er 1 16v spruitje mee gedaan en heb dus nog voldoende over voor mn toekomsite projectjes.
Er zit zeker verschil in, wit/zwart en grijs. Het is maar net wat er doorheen gevlochten is. Zoals je op die site al ziet, hoe warmer hoe duurder. Maar die duurdere, welke meer hitte kan hebben, heb je pas nodig bij een turbomotor.
De goedkopere witte, Welke ik ook heb liggen, is voorzien van glasvezeltjes. Dat jeukt dus als een gek.
Maar volstaat prima.
Regelmatig checken of alles nog vast zit. Zo kwam ik er achter dat een slangenklem bezwijkt onder de hitte. En dus een stukje vlechtdraaad beter is.Enig idee Dennie hoeveel je voor 1 spruitstukje gebruikt hebt? Metertje of 20?
Poeh das een goeie….
Ligt er maar net aan hoe je hem inwikkeld. Sommige doen 2 pijpen in 1 keer rollen. Ik heb alle pijpen appart gedaan.
Met een 20 meter kom je wel in de goeie richting. Maar beter neem je dan 2 rollen van 20 meter. Dan heb je iig liggen voor als het een keer loslaat. (drempels enz)
Ligt ook maar net aan de breedte van het spul, als het lekker breed is heb je hem sneller klaar met minder meters van je rol.29 juni 2012 om 20:23 #18037676Met vastzetten moet je het wat nat maken, dan kun je het er strak omheen zetten.
Bij drogen door uitlaat temp stoomt het dan wel even maar als het droog is zit het lekker strak.
Beetje het idee van vrouwen die een te strakke spijkerbroek aan willen en hem dan in de douche aandoen :D7 juli 2012 om 11:24 #18037677Nou ik heb 30 meter besteld voor mijn spruitstuk en voorpijp (en als ik over heb mijn middendemper voor de drempels). Komende week dus maar eens aan de gang!
7 juli 2012 om 15:57 #18037678Dat met je middendemper voor drempels gaat niet werken.
Heb mijne oude c20xe spruitstuk ook helemaal tot aan de flens ingewikkeld. En waar je gaat schaven gaat het doorschuren en loslaten.
En als je hem dan halverwege niet vastzet gaat ie wapperen en laat alles langzaam los.
dus niet alleen boven en onderin vast zetten, ook hier en daar wat extra draadjes er om vlechten.7 juli 2012 om 23:44 #18037679Ik had het er vroeger ook op, perfect spul wat inderdaad doet wat het doen moet, de motorruimte koel(er) houden en de hitte in de uitlaat houden.
Maarrrr…. na de derde keer dat het spul verpulverde op mijn spruitstuk en omdat het klotewerk is om dat in ingebouwde toestand te doen was ik het zat en sindsdien heb ik het er niet meer op, het kost genoeg en ik blijf niet aan de gang.
Ik zeg erbij, de omstandigheden die mijn motor door moet maken en dus ook alles wat er aan vast hangt is niet te vergelijken met een auto die normaal op de weg wordt gebruikt, ook heb ik geen simpel spruitstukje.
Ook kan ik het me nog veroorloven (stukje verlies voor lief nemen) om het weg te laten (c20xe motor) bij een CIH zou ik het wel eerder doen omdat de uitlaat aan dezelfde kant hangt als de carburateurs.
Inderdaad, wat Fearless zegt, zo ver hoeft dat spul niet gewikkeld te worden, dat heeft geen zin.
9 juli 2012 om 17:33 #18037680Henk, een tip : niet natmaken , dan verpulverd ie ook bijna niet :thumb
9 juli 2012 om 17:55 #18037681Natmaken heb ik ook nooit gedaan, mischien dat het er dan wel strakker om heen kan.
9 juli 2012 om 17:56 #18037682De een zegt natmaken en de ander niet, wat is wijsheid?
9 juli 2012 om 20:15 #18037683@mr-turbo wrote:
Henk, een tip : niet natmaken , dan verpulverd ie ook bijna niet :thumb
Dat gaat dan tegen het advies van verkopende partij, misschien dat dat een reden is (blijft hij handel houden), maar mocht ik ooit weer zin hebben me daar aan te wagen, dan zal ik dat zeker eens gaan proberen.
:thumb
13 juli 2012 om 14:40 #18037684De rol is binnen, slangenklemmen morgen even ophalen en dan zaterdagmiddag hopelijk aan de gang op de brug. Ben benieuwd.
13 juli 2012 om 15:29 #18037685slangenklemmen?
Heb dit ook gehad onder de auto, elke keer knapte ze kapot. Die kunnen de warmte niet echt aan.
Gewoon een stukje vlechtdraad gebruiken.13 juli 2012 om 15:52 #18037686Blijft dat wel zitten dan? Kan me voorstellen dat de rek er uit gaat.
Geen idee waar ze zulk dik ijzerdraad verkopen overigens.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.