Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › calibra x25xe bouwd veel druk op in karter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2012 om 08:23 #17249580
Hallo allemaal
Ik heb een calibra dtm x25xe van 1997
de laatste tijd loopt hij niet lekker valt stationair uit en bouwd druk op in het carter.
van de week zelfs zo erg dat de motor in houd en olie staat te verbranden.
na het uit nemen van de olie pijlstok liep de motor in een keer strak en was het bouw walmen weg.
heeft iemand een idee.
km is 19800014 juni 2012 om 11:18 #18036915heey Dikcos
Gewoon bij mij een goede motor kopen :Dgr b
17 juni 2012 om 07:59 #18036916waarscheinlijk zat me karterventilatie verstopt motor loopt nu wel goed.
kijk het nog even aan anders inderdaaat toch een ander blok gaan kopen denk ik :(
30 juni 2012 om 09:55 #18036917helaas motor doet weer raar stationair uitvallen en zo :evil:
wie o wie heeft nog een oplossing of een tip1 juli 2012 om 20:20 #18036918Tja, Kan zijn dat het Carterventilatiehuis overleden is, maar kan inderdaad ook een Gare motor zijn.
Rot stationair lopen kan ook komen door valse lucht in het inlaat traject, of een vervuilde of kapotte stappenmotor..
Willem
2 juli 2012 om 16:40 #18036919Willem, is zo’n carterventilatiehuis ook nieuw te verkrijgen?
4 juli 2012 om 21:35 #18036920Zou het niet weten, k heb ze wel gesloot (Door een kats verrotte v6 proberen zijn laatste adem uit te laten blazen)..
ik heb tot op heden nog geen V6 motor gedemonteerd die niet meer gestart kon worden haha, Zelfs Tikkie (drijftanglagers er GOED uit, en gewoon stukjes blijven rijden zonder oliedruk) en de Heetloper van laatst, Bij starten met Water in koelpotje sloeg ie vast (waterslag), even vast houden, kwam het water omhoog in het otje ging de motor weer rond, maar draaien deed ie..)
heb ze wel vaker kapot gezien de huisjes, de regel flapjes compleet verteerd enzo..
Willem
8 juli 2012 om 08:53 #18036921zijn nieuw te krijgen
ben pas voor pakking geweest bij de dealer en hadden de pakking niet meer
en met een nieuwe kreeg je er vloeibaar bij
dus zijn ze er nog wel
evt heb ik er nog wel liggen
8 juli 2012 om 08:58 #18036922Klopt, zit geen pakking tussen..
bij goed onderhoud gaat deze Carterventilatie klep een levenlang mee..
Willem
16 juli 2012 om 05:26 #18036923oke dus als ik het goed begrijp gaan die dingen dus ook stuk.
bij de mijne zat er allemaal olie in het vacuum slangetje wat nar het inlaat spruitstuk gaat.
ik heb inmiddels een anderblok op de kop getikt. voor onderdelen want de sok van de stationair stappen motor was ook verteerd. ( valse lucht )
Ik ga kijken of het lukt en hou jullie op de hoogte.
wat kost een nieuw karterventilatiehuisje?18 juli 2012 om 21:07 #18036924Heb jij dan toevallig me blok overgekocht?
21 juli 2012 om 15:02 #18036925jip dat was ik
ben er inmiddels uit het was een kombie van lekke brandstofleiding bij de wartel benzine reel op het blok en krukas sensor die stuk is.
heb wel een nieuw karter ventilatiehuisje besteld en nieuwe brandstofleidingen en nu is hij weer in redelijke staat.
de compressie was van 1,3,5 rond de 16 bar van 2 en 6 ook alleen de 4e kwam niet verder dan 12 bar dus niet top maar loopt verder wel goed.
we gaan het weer ervaren21 juli 2012 om 15:04 #18036926en van jou blok was de pakking van de lfr klep nog goed dus die heb ik over gezet en de vacuumleiding van de rembekrachtiger voor de rest ga ik het blok strippen en dingen reviseren voor als de mijne stuk gaat :D
21 juli 2012 om 17:05 #18036927Aha ok gelukkig loopt je blok dus weer goed
24 juli 2012 om 12:45 #18036928Hallo, meteen een vraagje. Wat ga je met het oude blok doen, ik zoek namelijk nog een carterpak voor een V6.
Ik heb een Vectra A2 V6. bj.93Mvg.Vincent
30 juli 2012 om 08:26 #18036929@Gupy wrote:
Willem, is zo’n carterventilatiehuis ook nieuw te verkrijgen?
Opgevraagd bij dealer: 135 incl BTW
30 juli 2012 om 20:18 #18036930Bij mij zat er een carterventilatiehuis op van mijn wijlen c25xe welke kapot gelopen was, en in no time overal sludge in zat.
De motorwissel had ik niet zelf gedaan, en ik wist dus niet dat het carterventilatiehuis nog vol bende zat.Na verloop van de kilometers, en daarna veelal stilstaan als project is het huis gaan verstoppen.
Nadat er olie uit alle hoeken en gaten kwam zetten door de druk, heb ik dit carterventilatiehuis losgehaald, en schoongemaakt.Kun je gerust zelf doen, had er een goedje voor, werkte fantastisch! Heb er ook mijn inlaat ingelegd en ook de gas en TC-klep.
Het spul deed het werk…Scheelde me €135,- :jerry
Gr.
Pastra14 augustus 2012 om 15:51 #18036931Heb inmiddels alles onderkontrole wat de motor betreft.
staionair loopt hij niet helemaal stil (kleine trilling ) maar dat zal voor het compressie druk verschil komen denk ik want verder trekt de motor als een beest.
heb het blok weer aangeboden voor verkoop want ga hier verder niks mee doen.allemaal bedankt voor de reactie’s en mee denken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.