Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Waterpomp TC4EE1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2012 om 08:24 #17249342
hallo,
ik ben bezig met een diesel ombouw voor mijn d-kadett.
Nu wil ik de motor direct wat opfrissen, en dus ook een
nieuwe waterpomp monteren.Wat me opviel bij het demonteren van de oude pomp, is
dat er een soort van plastic dopje achter de pomp zit, die
volgens mij het koelwater wat moet begeleiden.Is het nodig dat deze erin zit? En wat voor nut heeft deze daadwerkelijk.
7 juni 2012 om 09:46 #18034112uhm… geen idee, ik heb toen ik overstapte naar de tc4ee1 de oude waterpomp gewoon laten zitten.
loopt niet via de distributie, dus zolang hij het doet, doet ie het, en als ie stuk gaat, is hij zo vervangen..heb je wel foto’s van je project? ik heb hem zelf ook in een d kadett liggen, ben wel benieuwd hoe jij de motorsteun oplost/opgelost hebt.
7 juni 2012 om 12:24 #18034113Ik heb de motorsteun van de chassisbalk van de astra geboord (alle puntlassen).
Deze ga ik nu met versteviging in de vorm van dubbele plaat weer aan mijn kadett
chassisbalk lassen (slijp de balk open en schuif er een plaat achter, vervolgens op
hoge stroom de puntlassen weer lassen, zodat het geheel aanelkaar vast komt te zitten).Zoiets dus.
Hoe heb jij dit opgelost dan?
7 juni 2012 om 15:03 #18034114echt exact hetzelfde, de astra steun zit als het ware “verdiept” in de chassis balk, dan kom je precies uit!
let niet op dat las werk bovenop, dat is enkel een strookje plaat om het dicht te maken, de steun krijgt zijn stevigheid van de verticale lasnaden, langs de gehele chassisbalk, (en heb heb boven en onder in het midden ook vast gelast.) de steun is als het ware bol, waardoor je op de hoeken gaten overhoud, die heb ik met dat plaatje dicht gezet.
die astra f steun is zeker 2x zo dik als dat plaatwerk van de d kadett. dus het valt voor de rdw/apk gewoon onder een goede reparatie. (omdat er ergens een regel zou zijn dat je niet aan de balk mag lassen, je mag er alleen aan repareren hoorde ik)heb er al zeker ruim over de 20.000 opzitten, zal eerder bij de 30.000 liggen (als ik daar niet ookal overheen ben)
14 juni 2012 om 19:06 #18034115Hoe heb jij dan de positie van de motorsteun bepaald?
19 juni 2012 om 09:13 #18034116zag je vraag pas laat…
ik heb de motor en bak gewoon gemonteerd, minus die ene steun, ik heb het deel aan het blok wel laten zitten.
toen de motor in de takel gehangen, en hem horizontaal gezet met de baksteunen gewoon vast.
dan weet je waar de motorsteun komt, hier een streepje op de chassisbalk zetten, en even kijken op welkte hoogte alles uit moet komen..
daarna is het een paar keer na meten hoe je steun dan in de chassisbalk moet komen,
dat teken je uit, en slijp je een gat in de balk waar je de steun in wil lassen.
ik heb er toen voor gekozen de steun die in de balk komt aan de motor te maken, zodat ik hem kom proefpassen.
toen het blok op zn plek hing, heb ik de steun gelijk met een paar goeie prop lassen vast gezet.daarna blok er weer uit, helemaal aflassen, en dan is het eigenlijk klaar..
geloof dat we het uitmeten en op zijn plek proplassen met 2 man in een avondje gedaan hebben.
dus opzich valt het werk wel mee. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.