Koelvloeistof vervangen senator 3.0e

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Koelvloeistof vervangen senator 3.0e

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249338
    infineonz
      Lid sinds:
      21 November 2007

      Is dit systeem zelf ontluchtend of zitten er ontluchtingsnippels op deze motor?

      #18034091
      commodoreboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2008

        op het termostaathuis zit ergens een nippel met imbus 8. kan wel vaker goed vast zitten vanwege corosie en vloeibare pakking tussen de schroefdraad.

        #18034092
        infineonz
          Lid sinds:
          21 November 2007

          Als ik hem goed hoog opkrik aan de expansievat zijde. dan hoef ik in wezen niet aan de inbus te komen? Omdat lucht omhoog kruipt wil het bij het expansievat erweer uit?! (zet uiteraard wel de auto aan, kachel op warm, ventilatie op 1)

          #18034093
          rinus de boer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            In principe kun je die inbusbout in het thermostaat huis met rust laten. Het systeem gewoon vullen, motor laten draaien met verwarming aan en de dop van het expensievaatje af, dan ontlucht tie vanzelf. Je ziet de luchtbellen vanzelf komen. Na verloop van tijd. als de motor op bedrijfstemperatuur is, even niveau kontroleren in het vaatje (want dat zakt), eventueel weer wat bijvullen. En na een goede rit het niveau weer even controleren en eventueel bnijvullen. Dat is alles.

            Zo heb ik het al verschillende malen gedaan. Ik vervang de koelvloeistof om de 3 a 4 jaar.

            #18034094
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              A1 is klote te ontluchten,ik ontlucht altijd,door een gaatje in de thermostaat te boren en dan de koelslang los te halen en aan de thermostaat deksel en dan de slang vol te laten lopen todat der water uit de thermostaat komt,dan slang half derop drukken en boven een naadje laten gapen waar ik dan water inschut todat der geen lucht meer inzit.

              A2 is gewoon vullen en laten lopen op een gegeven moment zakt het water niet meer en en dan is het gewoon de zaak op peil zetten en dan moet het goed zijn.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.