Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › combo 1.3 of combo 1.7 (cdti)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2012 om 17:53 #17249319
Beste mensen,
ik ben voor mijn koeriersbedrijfje op zoek naar een zuinige bestelwagen. Nu heb ik gehoord dat dat de 1.3 cdti erg zuinig is. Op dit forum heb ik positieve berichten over de 1.7 gezien. Mijn vraag is, welke is zuiniger, de 1.3 of de 1.7 ?
mvg,
Bart6 juni 2012 om 18:13 #18033936Ik zou voor de 1.7 gaan.. 1.3 is namelijk een fiat motor.
6 juni 2012 om 18:30 #18033937@Phukett wrote:
Ik zou voor de 1.7 gaan.. 1.3 is namelijk een fiat motor.
Zeg dan niks :puke
Beide motoren zijn wel goed. De 1.3 cdti is alleen zuiniger ;)
6 juni 2012 om 18:41 #18033938Persoonlijk ben ik van mening dat de 1.3 ook pittiger is dan de 1.7 maar dat is een persoonlijke mening.
Wel is 1.3 idd zuiniger dan de 1.7
6 juni 2012 om 19:44 #18033939is alleen de 1.3 van fiat of ook de 1.7??
John
6 juni 2012 om 21:57 #180339401.3 of 1.7
Voor mij zou deze keuze heel makkelijk zijn.
De 1.7CDTi 100pk, (niet de 65 of 75pk).
Deze 1.7CDTI 100pk is oerbetrouwbaar, zuinig, en lekker vlot.
De 1.3 heeft vaker probleempjes met de EGR en indien gemonteerd, het roetfilter.
Nog een bijkomend voordeel is, dat de 1.7CDTi euro4 is Zonder roetfilter, dus mocht je een keer in een Duitse stad moeten komen waar een groene Milieuzone heerst, krijg je op deze auto gewoon een Groene sticker, Dit is een Van de HEEL weinige diesels zonder roetfilter die dit voor elkaar krijgt.
Willem
7 juni 2012 om 13:02 #18033941Beste Bart, Ik heb de 1.3 combo bedrijfsmatig gereden. Ik was werkzaam bij een groot autoverhuur bedrijf, daar kreeg ik een splinternieuwe Combo. Ik ben ermee naar Sardinïe op vakantie geweest. De auto was super. Gebruik 1:17. Deze auto had airco electrische ramen en centrale deurvergrendeling. Toen mijn contract bij deze firma was verlopen heb ik een 1.7 prive gekocht. Zelfde luxe opties. airco, centale deurvergrendeling, electrische ramen. verbruik 1: 15 / 1:16. Bij veel snelweg wordt hij nog zuiniger. Het zijn beide pittige superauto’s. Maar ook ik zou weer voor de 1.7 kiezen. oersterke motoren. Succes.
11 juni 2012 om 20:26 #18033942Iedereen bedankt voor de reacties. Een collega-koerier heeft goede ervaringen met een 1.3 gehad, totdat er een olie probleem was (waardoor er erg vaak olie in moest worden gegooid). Dat schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn, weet iemand hier iets van?
11 juni 2012 om 20:57 #18033943Zoals gezegd 20.000 km bedrijfsmatige met een 1.3 gereden en af en toe een druppeltje olie bijgevuld. Van dit probleem nog nooit iets vernomen binnen onze hele verhuurvloot. Er waren 150 Combo’s en dus met honderden verschillende bestuurders.
18 juni 2012 om 16:18 #18033944rij al zo’n 70.000 in mn 1.3 (bedrijfsmatig met bijtelling) en ben echt zeer tevreden. Superzuinig (al maakt dat voor een auto van de zaak niet veel uit) en ben van mening dat hij lekkerder rijd dan een 1.7! (die hebben we ook rondrijden op de zaak)
18 juni 2012 om 17:24 #18033945Bij ons staat bij de drukkerij een 1.7. Heb alleen geen vergelijking met de 1.3; maar de 1.7 (100pk) is echt rap! (leeg). Vind m ook prima rijden; lekkere stoelen en goede spiegels :)
11 mei 2013 om 21:00 #18033946Ik heb sinds 6 maanden een opel corsa 1.7cdti gekocht, ben er super blij mee. Alleen ik zie steeds vaker een veel hoger brandstof verbruik verschijnen dan ik gewend ben. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
11 mei 2013 om 21:20 #18033947Verstuivers, Vervuiling EGR (Rustige rijder), Vast gaan zitten van de Variabel schoepen van de turbo. etc etc..
Elke moderne diesel moet af en eens Flink op zijn kloten krijgen om roetafzetting weg te krijgen / houden.
Ik lees 1 op 15 tot 1 op 17 voor een 1.3CDti, dat vind ik niet erg zuinig.
tussen de 1 op 17 en 1 op 21 ligt het verbruik van de 1.7CDti’s alhier.
ook heeft deze 1.7CDti meer trekkracht bij lage toerentallen, alleen is deze 1.7CDTi een stuk minder geraffineerd dan de 1.3diesel, deze 1.7CDti is een echte rammeldoos..Willem
11 mei 2013 om 21:26 #18033948Wim-v6: je zegt dus eigenlijk dat ik hem even flink op zijn staart moet trappen?
11 mei 2013 om 22:12 #18033949@wim-v6 wrote:
1.3 of 1.7
Voor mij zou deze keuze heel makkelijk zijn.
De 1.7CDTi 100pk, (niet de 65 of 75pk).
Deze 1.7CDTI 100pk is oerbetrouwbaar, zuinig, en lekker vlot.
De 1.3 heeft vaker probleempjes met de EGR en indien gemonteerd, het roetfilter.
Nog een bijkomend voordeel is, dat de 1.7CDTi euro4 is Zonder roetfilter, dus mocht je een keer in een Duitse stad moeten komen waar een groene Milieuzone heerst, krijg je op deze auto gewoon een Groene sticker, Dit is een Van de HEEL weinige diesels zonder roetfilter die dit voor elkaar krijgt.
Willem
1300 wil de ketting nog weleens herrie gaan maken , en de verstuiverringen willen ook nog weleens lekken
11 mei 2013 om 22:30 #18033950Ja die van ons krijgen Regelmatig op hun kloten, en daar is eigenlijk nog niks mis mee.
De meeste problemen met Welke moderne diesel dan ook zijn te wijten aan ”netjes” rijden.
Door de efficientie en hoog rendement van de diesels die nu niet meer hard hoeven te werken om mee te komen, en ook voorzien zijn van velen mileu apparaten, is de door het niet goed warm worden van de motor (een motor met de temp meter in het midden is nog niet warm!!), tenminste niet warm genoeg om de Koolafzetting in het inlaat, de EGR, en in de turbo weg te kunnen werken!!
Wat dat betreft zou ik liever een Combo kopen waar altijd een dikke aanhanger achter heeft gehangen dan een die altijd rustig is bereden..
Willem
12 mei 2013 om 07:12 #18033951Ok, dit is inderdaad duidelijk. Maar ik heb voor de duidelijkheid een corsa 1.7 cdti met 125pk. Wat is het toerental die ik moet aanhouden de komende periode om die koolafzetting in de turbo op gang te krijgen?
12 mei 2013 om 07:15 #18033952Toerental is niet boeiend, de boel moet werken!!! ongeacht het toerental.
een Geblazen diesel motor wordt zowiezo niet warm van Constant rijden, wel werken..je zou eens een stuk op de Autobahn kunnen overwegen.
Bij de weg: laat eens het Roetfilter controleren met uitleesapparatuur, als dicht aan gaan is, heb je een groter probleem..
Willem
12 mei 2013 om 07:20 #18033953Wim bedankt. Even als worst case scenario, wat zou het grotere probleem kunnen zijn dan?
12 mei 2013 om 07:24 #18033954voordat je hier aan gaat denken, een hoger verbruik kan ook worden veroorzaakt door een Defect of onjuist werkende sensor, zoals bijvoorbeeld de Luchtmassameter.
Vervangen / Reinigen EGR klep
Reinigen inlaat traject
Vervangen of Reviseren Roetfilter.Willem
12 mei 2013 om 07:37 #18033955Wim,
Bedankt! Zal er komende week direct achteraan gaan!19 mei 2013 om 19:21 #18033956Ik heb de 1.3 met extra opties en er zit nu 105000 op.
Ik rij zeer zuinig, als ik mijn best doet haal ik gemiddeld 1:22 maar met normaal gebruik 20/21.
Enigste probleem die ik heb is dat me ruitenwissers raar doen met interval of eenmalig.28 juli 2013 om 19:05 #18033957Ik heb een combo 1.3 cdti, rijd super alleen reed ik laatst op zn top en toen viel de turbo uit en ging het service lampje branden. Een halve km verder was het lampje uit en reed de auto normaal.
Waar kan dat dan aan liggen?Ohja en hier hebben jullie het over verbruik van rond de 1 op 20, terwijl ik hooguit op 1 op 14 uitkom!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.