Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › opcom werkt wel bij corsa niet bij corsa c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2012 om 11:34 #17249154
Ben momenteel bezig met dat opcom aan de praat te krijgen.
Nu is dat bij de corsa gsi uit 2000 geen probleem.
alles werkt, kan foutcode’s uitlezen en alle waardes e.d. zien.Bij de andere corsa b uit 1994 met c20ne motor kom ik er niet in.
Heb er een verloopstekker bij zitten maar het werkt gewoon niet.
iemand enig idee hoe of wat.Zit met net te bedenken dat hij bij de gsi poort / pin 7 pakt.
Zou dat bij de c20ne misschien een andere poort / pin aan moeten vinken ?2 juni 2012 om 11:37 #18032346Stekker moet zijn voorzien van een + – en signaaldraad Rood Zwart of Bruin en een Bruin witte draad.
Als dit op de juiste pinbezetting zit moet het gewoon werken. Heb zelf een astra G met C18XE ecu gehad en deze was ook gewoon uit te lezen.2 juni 2012 om 14:56 #18032347nou, het niet echt het idee dat het aan de auto ligt :???:
Met de computer van het werk kunnen ze hem wel gewoon uitlezen ?
of is dat weer anders dan met de pc uitlezen ?11 juni 2012 om 20:19 #18032348Dealer leest met tech2 uit. Veel meer functies beschikbaar. Om jou blok uit te lezen;
Eventjes opcom eraan en dan hetnmodel kiezen waar jou blok uitkomt dan kan je hem waarschijnlijk wel uitlezen :)Kijk anders eventjes op http://www.corsateam.nl hebben we een flinke lijst met foutmeldingen e.d. staan :)
13 juni 2012 om 18:24 #18032349nee, dan wil het nog niet :???:
maar met die van het werk bedoel ik zo’n universele uitleeskast, geen tech 2 ;)23 juni 2012 om 23:27 #18032350C20NE heeft zijn eigen protocol, dus niet OBD of OBDII. Daarom kan OpCom deze motor niet uitlezen.
24 juni 2012 om 10:11 #18032351hoe kan ik dat oplossen ?
24 juni 2012 om 11:23 #18032352@jds wrote:
hoe kan ik dat oplossen ?
Volgens mij alleen met Tech 1 hard- en software. Alles voor 1997 draait op een specifiek eigen protocol, vanaf 1997 komt Opel met Tech 2 en die is OBD-compliant.
24 juni 2012 om 11:40 #18032353Moet op mijn eigen woorden terugkomen, zit in OpCom te neuzen, kies bouwjaar 1992 en dan de Veccie A. Bij motoren staat de c20ne gewoon, dus zou OpCom hem moeten kunnen uitlezen….
24 juni 2012 om 12:12 #18032354vond het al zo vreemd.
c20ne staat er bij mij namelijk ook gewoon in opcom.maar toch bedankt voor de moeite ;)
24 juni 2012 om 12:24 #18032355Hij hoort inderdaad gewoon te werken.
Als je je opcom aanlsuit zonder laptop eraan. brand dan wel het lampje?26 juni 2012 om 12:04 #18032356Zeker weten dat de kabelboom goed is aangesloten bij de inbouw?
M.a.w. de draden van de diagnose op de juiste pinnen… Misschien ff controleren.
(Ik ken de pinnen en kleurcode’s niet uit mijn hoofd, maar er zijn hier vast mensen die het wel weten :) )26 juni 2012 om 12:20 #18032357@PyroNiels wrote:
Zeker weten dat de kabelboom goed is aangesloten bij de inbouw?
M.a.w. de draden van de diagnose op de juiste pinnen… Misschien ff controleren.
(Ik ken de pinnen en kleurcode’s niet uit mijn hoofd, maar er zijn hier vast mensen die het wel weten :) )Bruin/Wit – Diagnostics
Bruin/Geel – DiagnosticsFF checken of die niet omgewisseld zijn!
Ed
26 juni 2012 om 13:28 #18032358Buiten Bruin/Wit
Bruin GeelMoeten tevens
De Continu + en – en schakelstroom aan de diagnose stekker zijn verbonden om hem te kunnen uitlezen.27 juni 2012 om 15:25 #18032359Nou,
Bij de X20XEV in de ’94 Corsa B pakt hij hem ook niet. Al ff een andere usb kabel gebruikt, maar verdenk ergens het verloopstekkertje naar de 10-polige plug. Communicatie tot aan de interface werkt verder wel prima. Foutmelding die ik krijg: ECU antwoord niet…
28 juni 2012 om 18:51 #18032360hey, die foutmelding kreeg ik ook volgens mij………………………………
Maar ben er nog steeds niet aan toe gekomen om te kijken, auto staat op mn werk…10 juli 2012 om 18:39 #1803236110 pins connector past dus wel degelijk op 2 manieren :wtf . Als je denkt datíe klikt en vastzit….Draai hem dan maar eens een halve slag om! Was hier de oplossing, pasvorm van de china verloopkabeltjes zal wel niet optimaal zijn.
10 juli 2012 om 18:55 #18032362accu ff ontkoppele voor 10 min en daarna weer aansluiten.
daarna uitlezen met opcom.
kan zijn dat je ecu van slag is.
had ik met mijn cali uit 94
opcom had geen toegang meer tot ecu als er een ander apparaat aangehangen had.11 juli 2012 om 06:36 #18032363Maak eens een foto van de draden aan de diagnose stekker in de auto?
14 juli 2012 om 14:20 #18032364:swear nu ben ik vandaag bij de auto geweest en heb de laptop meegenomen.
en vergeten de computer aan de auto te hangen :hmmz
stom!!! :angel
14 juli 2012 om 15:03 #18032365Ik heb ongeveer het zelfde probleem bij mn astra
heb de x16sz gewisseld met een (c)(x)16xe
bedrading zit 100% goed, en toch krijg ik de opcom niet aan de praat :swear
best irritant als je ieders opel kan uitlezen, behalve die van jezelf :jerry14 juli 2012 om 21:23 #18032366toch maar weer teruggereden naar het werk net.
Stekker proberen om te draaien maar t helpt geen reed.
kwam nu ineens code 10 door mn beeld heen :???:Maandag maar eens proberen om de astra uit te lezen daar zit zo’n 14nz motor in.
zou natuurlijk ook nog kunnen dat die verloopstekker niet goed is.
power lampje op de obd stekker brand wel, net zoal het tx lampje.
power lampje brand ook als de usb uit de pc is.Draden van de auto zouden goed moeten zijn, gezien hij wel uitgelezen kan worden met zo’n universele snap-on computer
14 juli 2012 om 23:06 #18032367Op-Com connector kan door zijn gewicht de kabel uit de 10-pins obd trekken. Dus die stress ff van de kabel afhalen. Controleer ook of de usb connector(goed) in de Op-Com connector zit!
Dit krijg ik gewoon binnen:
ECU Hardwarenummer: 2515F
ECU softwarenummer: 21e21h21g
ECU software versienummer: 0738
Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S96004
Systeem naam of Motorcode X20XEV
Werkplaatscode of Tester serienummer: S001000591
Programmeerdatum: 19980311Identiteit: 0202
Calibratiedatum: 565SC000
Calibratie Software Nr: B3C00100Totaal aantal foutcodes: 4
P0110 – Inlaatluchttemperatuur spanning hoog
(01) – AanwezigP0120 – Gaskleppositiesensor, spanning hoog
(01) – AanwezigP0410 – Relais secundaire luchtinblaas- pomp, spanning laag
(02) – RegelmatigP1110 – Inlaatspruitstuk klep 1, spanning laag
(02) – Regelmatig15 juli 2012 om 09:43 #18032368nee, de stekker zit er goed in :hmmz
15 juli 2012 om 15:04 #18032369op de astra c14nz werkt hij wel :wtf
verloopstekker is dus goed :???:van de week nog eens op de corsa proberen maar dan een ander bouwjaar aanvinken :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.