Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra A2 naar B204L
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2012 om 19:49 #17249110
Bij deze een nieuw topic.
Binnenkort zal de Vectra er dan toch echt aan moeten geloven.
Heb in Dec 2011 een Saab 900NG Turbo gekocht, puur voor de motor en remmerij.Foto.
Jan 2012 kwam mijn Vectra voor de deur te staan, en ben ik begonnen met het strippen van de Saab.
Heb de Vectra tot nu toe altijd gebruikt als daily, omdat ik ook nog een Nissan Skyline R32 (Japanse import) voor de deur heb staan.Foto’s.
Ook heb ik momenten gehad dat ik op het punt stond de Vectra en heel de mikmak te verkopen.
Maar omdat het toch telkens weer jeukt, zal ik hem uiteindelijk toch afmaken.
Maargoed, terugkomend op het Vectra project met wat foto’s.Hier begonnen met het strippen van de Saab.
Setje Koni geel voor de achterzijde, die ik heel goedkoop op de kop kon tikken.
Hier nog wat foto’s van het strippen.
M’n maat die ff aan het bijkomen is.
Voor de rest op het moment geen nieuws, alleen dat ik nog wat spulletjes gescoord heb.
Andere versnellingsbak met een kortere overbrenging en waar de koppelingskabel aan kan.
De versnellingsbak die origineel achter het blok zat was er namelijk een met hydr. druklager.
Ook nog een set staal klaarliggen 5×110 met platte bandjes.Moet er wel even bijzeggen, dat het in een slakkentempo afgemaakt gaat worden, omdat ik dus 2 projecten voor de deur heb staan :hmmz
Voor de rest, voel je vrij om te posten…
3 juli 2012 om 19:18 #18031641Ik kan zweren dat ik deze topic eerder gezien heb, misschien op een ander forum?
3 juli 2012 om 20:59 #18031642@GS2.6 wrote:
Ik kan zweren dat ik deze topic eerder gezien heb, misschien op een ander forum?
Klopt ik heb dit verhaal ook al een keer gelezen met de zelfde foto’s..
Denk dat topic starter zijn oude topic niet meer kan terug vinden hier.3 juli 2012 om 21:24 #18031643dat heb je dan goed gezweerd.
het topic is idd eerder geopend, maar dan in een topic waar 6 projecten door elkaar staan, waaronder Corsa’s.
dus het werd eens tijd voor een vers topic.
aangezien ik mijn corsa niet meer heb, en de meeste van de andere corsa’s (van vrienden) ook verkocht zijn…3 juli 2012 om 22:20 #18031644hoe lang ben je hier nu al mee bezig??
4 juli 2012 om 10:04 #18031645word leuk om te volgen dit topic :D
4 juli 2012 om 19:28 #18031646ik ben nu een half jaar in bezit van alles.
heb bijna alles liggen om hem in elkaar te zetten.
maar heb er niet z’n haast mee en aangezien ik ook nog een Japanse import (al eerder vermeld) voor de deur heb staan, duurt het gewoon wat langer.4 juli 2012 om 19:36 #18031647aardig project ,succes ermee
28 augustus 2012 om 13:20 #18031648hehe EINDELIJK!!!
aangezien ik deze week vakantie heb, ben ik eindelijk toch maar begonnen aan de vectra.
allereerst de rest van het interieur eruit gehaald, nadat ik vorige week al een begin had gemaakt.
vandaag begonnen aan de remmerij en vering achter.
remmen van de Saab, verlagingsveren en koni’s gemonteerd.voor
en na
2 griptangen op de remslangen gezet achter, aangezien de remleidingen die ze gemaakt hadden te kort waren.
moet ik dus van de week nog even voor terug.
morgen staat er in de planning om z’n huidige 1.6i motor eruit te lepelen, en in het weekend de Saab motor erin te hangen.29 augustus 2012 om 13:57 #1803164929 augustus 2012 om 14:43 #18031650Goed bezig, carosserie ziet er ook nog top uit :thumbup
29 augustus 2012 om 15:06 #18031651ik mag idd niet klagen over de carosserie.
alhoewel er wel een plaatje gelast moet worden.
achter in de kofferruimte waar de contra-platen van de trekhaak zitten.
net naast 1 van de 2 contraplaten zit een gaatje en is wat krokant.
maar met een plaatje van ongeveer 5 bij 5 cm is dit verholpen :)29 augustus 2012 om 15:52 #18031652Ik wou net zeggen carrosserie ziet er nog tip top uit :thumb
Ik ga je topic zeker volgen succes ermee :thumb
29 augustus 2012 om 20:03 #18031653@Rens_Corsa wrote:
ik mag idd niet klagen over de carosserie.
alhoewel er wel een plaatje gelast moet worden.
achter in de kofferruimte waar de contra-platen van de trekhaak zitten.
net naast 1 van de 2 contraplaten zit een gaatje en is wat krokant.
maar met een plaatje van ongeveer 5 bij 5 cm is dit verholpen :)Wauw, dat is dan waarschijnlijk meer een roestplek door een onzorgvuldig geplaatste trekhaak, verder nergens op de bekende plaatsen trammelant?
29 augustus 2012 om 21:26 #18031654nou vooruit.
linker veerschotel achter een klein beetje opervlakkige roest, maar dat wordt verholpen.
en een plekje achter de vulpijp van de tank (te zien op foto).
nou als dat alles is voor een 17 jaar oude vectra ;)30 augustus 2012 om 05:11 #18031655Veerschotels horen er bij anders is het geen echte Opel :jerry
bij mn astra zijn ze ook iets aangetast maar een borstel en menie doet wonderen
leuk om te zien dat je een goede basis hebt gekozen voor een ombouw
niet iedereen snapt dat :D30 augustus 2012 om 16:15 #18031656idd.
maar het is niet alleen een goede basis, maar ook een leuke basis.
tenminste dat vind ik als Vectra A liefhebber.
dit is m’n derde inmiddels.
heb voor deze nog een ’91er en een ’93er gehad.
weleens foto’s van gepost toch hier??31 augustus 2012 om 06:45 #18031657ja, klopt maar je bent vrij ze nogmaals te posten hoor :kewlpics
heb zelf een ’92 2.0 GT Sedan gehad
alleen was ik 6 jaar geleden nog niet zo bevriend met meneer lasapparaat :(
wilde hem ombouwen naar 4×4 en de c20ne voorzien van turbo
maar helaas was het chassis gatenkaas :(nog plannen met het uiterlijk, of wordt het een sleeper look? :D
4 september 2012 om 21:41 #180316605 september 2012 om 03:32 #18031661Ziet er dik uit :thumb
5 september 2012 om 05:40 #18031659mooi werk, als je klaar ben met de ombouw moet je voor de gein eens een lijstje maken met de kosten van een b204 tov een c20let, dan ben ik wel benieuwd wat het scheeld,
5 september 2012 om 05:43 #18031662leuk project.
lekker bezig :thumb5 september 2012 om 08:39 #18031663Zeker goed bezig!!
Hoe werkt dat dan met de assen? Welke gebruik je?5 september 2012 om 10:26 #18031664@ Trashmetal
Auto krijgt gewoon een sleeper-look, en blijf gewoon op steelies staan, en waarschijnlijk weer met Astra G wieldoppen (net als m’n ex corsa).@ Marcel
Tot nu toe heeft het me (met ruime schatting) nog maar net 1500 euro gekost (incl de auto’s).@ Kaneelschep
Ik ga gewoon met de Saab assen rijden, want ook komen er de poten van de Saab (incl remmerij) onder.
Daar ga ik dadelijk aan beginnen, zal hiervan ook foto’s maken.Voor de rest zal het weer wat langer gaan duren, aangezien ik morgen weer moet gaan werken.
Dus heb ik alleen in de avonduren en in de weekenden tijd.
In de avonduren zal er niet veel gedaan worden, omdat als ik van half 8 tot 6 uur gewerkt heb iedere dag, ik blij ben dat ik in de bank kan gaan hangen :)Hou jullie op de hoogte…
5 september 2012 om 10:29 #18031665Ziet er goed uit!
En foto’s van je R32 mogen hier ook hoor ;)Heb je zelf motorsteunen gemaakt of waren er motorsteunen die pasten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.