Forumindex › Forums › Modellen › Astra › X16SZR: stotteren,KVS verbruik en sludge = koppakking?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2012 om 08:02 #17249099
Hoi, met onze benzine astra hebben we sinds kort een vreemd fenomeen.
Hij start gewoon goed, maar het sputtert een klein beetje. Alsof hij de choke of het mengsel even moet optimaliseren.
Hij doet dan een paa keer een klein beetje toeren verhogen, kleine stootjes, en dan na een seconde of 10 loopt hij helemaal goed.
Het komt daarna ook niet meer terug, alleen bij het starten is het. Er branden verder geen lampjes ofzo.
ik zat al te denken aan een van de lambda sensoren, maar weet het niet zeker, iemand een idee?11 juni 2012 om 09:42 #18031546bij dit model merk je niks van een kapotte lambda sonde ,of die nou kapot is ,of je trekt de stekker er uit het enige wat dan gebeurt is dat het lampje gaat branden,rijden en starten doet die dan nog net zo goed.
ik gok dat je bougie’s aan vervanging toe zijn.
of de tempretuursensor ,het komt weleens voor dat deze slecht werkt en geen foutcode geeft.
11 juni 2012 om 19:13 #18031547Bedankt voor het antwoord.
Bougies kan ik sowieso wel vervangen, die zijn daar binnen kort toch aan toe.
is het mogelijk om het een of ander nog uit te sluiten?15 juni 2012 om 08:05 #18031548Bougies zijn vervangen, maar het probleem blijft.
Wat is nu wijsheid? Ook de bougiekables vervangen? Of zijn er nog andere mogelijkheden?25 juni 2012 om 14:56 #18031549Vorige week heeft de astra een kleine beurt gehad. Nieuwe olie er in, gister koelvloeistof op niveau gebracht
Ik wilde vandaag de bougies vervangen, maar tot mijn grote schrik zag ik dat de koelvloeistof al weer een flink stuk gedaald was.
En waar ik ook van schrok, enorme hoeveelheid sludge onder de dop, terwijl hij twee weken geleden schoon was na de nieuwe olie.ik ben nu heel erg bang voor een koppakking. Iemand enig idee?
26 juni 2012 om 04:20 #18031550als na het vullen de thermostaat 1 keer is open geweest dan kan het niveau iets zijn gezakt ,als je em dan nog een keer vult zou die goed op niveau moeten blijven ,zoniet dan frees ik ook het ergste.
26 juni 2012 om 04:24 #18031551Nee helaas, dit was al de derde keer vullen….
26 juni 2012 om 19:17 #18031552heb je aan de bougies gezien dat de 1 zwart was en ander meer lichter van kleur?
haal de bougies eruit en kijk naar je zuigers, als benzine motor moet alles mooi zwart zijn, als je de zuiger kan zien (de kleur) dan mag de kop eraf.
en zo’n 8 klepper heb je eraf en erop in 1 dag.
koppakking set (ook trekbouten erin) thermostaat en db kitje ben je weer helemaal klaar27 juni 2012 om 04:37 #18031553Ga ik eens doen dan.
De kop ga ik overigens niet zelf doen, net als de distri gaat me dat te ver, heb ik niet zo’n vertrouwen in.
Heb al prijsopgave bij mijn eigen garage en de dealert gedaan ;)27 juni 2012 om 06:51 #18031554vrijwel zeker de koppakking,heb exact hetzelfde gehad,ook met mn 16szr
Draai koud maar ns alle bougies eruit,zal je zien dat er eentje nat is.
Daarom loopt ie even op 3 cylinders,totdat het water verdampt is door de compressie en dan doet ie weer mee.27 juni 2012 om 08:09 #18031555@asconahobbyist wrote:
Daarom loopt ie even op 3 cylinders,totdat het water verdampt is door de compressie en dan doet ie weer mee.
En dat verklaart het natuurlijk precies. Nu snap ik het! thx!
27 juni 2012 om 22:27 #18031556alstublieft!! :thumbup :D
3 juli 2012 om 18:22 #18031557Nou even de prijsopgave gedaan. AUW!
Bij mijn eigen universeel garage waar ik al jaren kom: 600 euro incl. kop vlakken en thermostaat.
Ben hem wel twee of drie dagen kwijt, maar krijg dan wel een leenauto mee
Bij de dealert: 760 ex vlakken, ex KVS, ex olie, ex thermostaat….
Beiden wel incl btw en arbeid natuurlijk3 juli 2012 om 20:26 #18031558m’n eerste keer koppakking van een 8 klepper deed ik 1,5 dag over, en daar kwam dus nog de tijd dat hij bij de vlakker lag bij.
Moet het nu wel sneller kunnen.
3 juli 2012 om 21:24 #18031559is wel aardig geld.
Als je een beetje handig bent redt je dat ook zelf wel,vraagbaak erbij en hier een beetje vragen kom je een heel eind.
Weet niet waar je woont maar als je in de buurt van de haarlemmermeer woont wil ik je wel helpen,is een mooi klusje!4 juli 2012 om 05:14 #18031560Ha bedankt! Nee helaas niet in de buurt. En een beetje handig ben ik wel, met de nadruk op beetje.
Dit is een klus waar ik me echt niet aan durf te wagen. Het is niet anders…..4 juli 2012 om 11:28 #18031561Heb je al gevraagd wat het kost als je zelf onderdelen mee neemt?
Kan af en toe nog wat schelen.Ik heb eventueel nog zo goed als nieuwe onderdelen liggen voor een X16SZR, heeft maar een paar minuten gedraaid om erachter te komen dat het probleem in het onderblok de boosdoener was.
-Complete distriset incl waterpomp en spanrol
-Complete multiriem set (voor airo versie) met spanrol
De pakkingen en bouten moet je dan nog zelf regelen die zou ik niet opnieuw gebruiken. Mag voor een zacht prijsje weg wegens aanschaf andere auto ;)4 juli 2012 om 13:03 #18031562Bedankt voor het aanbod.
Van de onderdelen heb ik niet gevraagd. Distri en pomp zijn zo goed als nieuw, dus die gaan weer terug. De multiriem (zonder airco overigens) ook.
Thermostaat ook, maar die wil hij sowieso vervangen (kost 15 euro, dus valt ook wel mee)4 juli 2012 om 15:47 #18031563@xladage wrote:
Nou even de prijsopgave gedaan. AUW!
Bij mijn eigen universeel garage waar ik al jaren kom: 600 euro incl. kop vlakken en thermostaat.
Ben hem wel twee of drie dagen kwijt, maar krijg dan wel een leenauto mee
Bij de dealert: 760 ex vlakken, ex KVS, ex thermostaat….
Beiden wel incl btw en arbeid natuurlijkIk was ook 600 kwijt voor deze klus dus zo raar vind ik de prijs niet.
De prijs bij de VOD vind ik belachelijk :shock:Rik :)
6 juli 2012 om 14:16 #18031564@xladage wrote:
Bedankt voor het aanbod.
Van de onderdelen heb ik niet gevraagd. Distri en pomp zijn zo goed als nieuw, dus die gaan weer terug. De multiriem (zonder airco overigens) ook.
Thermostaat ook, maar die wil hij sowieso vervangen (kost 15 euro, dus valt ook wel mee)db riem zo goed als nieuw: of niet, kop eraf nieuwe riem!!!!
waterpomp blijft zitten en thermostaat vervangen is altijd een erg goed idee bij een 8v,en als de kop eraf is een klusje van een minuut.
koppakingset+ bouten en vlakken zijn de kosten. kop erop en eraf halen is een dag werk, maar zonder vlakken.
met vlakken is het meestal een dag langer.tja 600 euro, ik doe het er voor hahaha
6 juli 2012 om 14:35 #18031565@miral astra wrote:
db riem zo goed als nieuw: of niet, kop eraf nieuwe riem!!!!
Ook als hij er nog geen 10k op zit?
Wat kost de riem los ongeveer (incl BTW?) want anders ga ik dat alsnog aangeven. Uurloon weet ik zeker dat hij niet gat rekenen, hij doet dit soort dingen altijd heel netjes (ook al 600 euro misschien ene hoop geld)6 juli 2012 om 15:37 #18031566setje van skf 50 euro.
24 juli 2012 om 17:14 #18031567Zoooo… 650 euro armer, maar onze astra is weer helemaal perfect!
Pfieeeeeeuuuuwwww nu even geen gekkigheid meer hoor!
Ik krijg er zelf een vlakke kop van…..25 juli 2012 om 19:00 #18031568maar hij doet het weer, en dat is het belangrijkste.
ik begrijp dat je hem niet zelf heb gedaan “650”euro :cry kijk ff of de thermostaat ook nieuw is.25 juli 2012 om 19:53 #18031569650 is een gangbare prijs.
Ik heb 2x mn koppakking lek gehad a 600 Euro.Inderdaad, de thermostaat, distri, waterpomp moeten allemaal nieuw zijn. Dat zit bij de prijs in.
Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.