Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta 400 gesloopt plus vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2012 om 17:56 #17249070
Vandaag heb ik geholpen bij de sloop van een echte 400 deze stond al jaren buiten weg te rotten.
Hoe dan ook dit was een b1 400 en hij was van 80/81, maar deze had de gsi bumpers op achterbumper en spoiler na.
Is dit origineel op een b1 400 zo gelevert.30 mei 2012 om 18:14 #18031204AnoniemLid sinds:
1 January 1970:kewlpics Picz or it didn’t happen!!
30 mei 2012 om 18:16 #18031205ja zou kunnen , op verzoek werd er in die tijd nog wel eens wat extra,s geleverd door de dealer
kan ook op een later tijd stip gemonteerd zijn….. en ja het volk wil fotooooooooooooooos !!!
was de auto echt niet meer te redden ???
30 mei 2012 om 18:29 #18031206AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik geloof dat nooit zo dat mensen zo’n auto laten wegrotten of slopen.. :S
30 mei 2012 om 18:56 #18031207fotos jullie kunnen het al raden zeker mogen niet gemaakt worden.
Ja ik weet vrijwel zeker dat het met die bumpers origineel gelevert is heb al gekeken en er is er nog 1 exate in belgie.
Verder geloof het of niet hij is egt gesloopt wel is waar alles komt terug op een andere caresorie dus de 400 word min of meer gerestaureert.
HIJ is dus niet overleden maar het oude kas was inderdaad heel erg rot dat de heftruck de auto optilde maar da de helft tog wel liever op de grond bleef.30 mei 2012 om 20:17 #18031208:hmmz :jerry
30 mei 2012 om 22:09 #18031209Volgens mij heeft d’r hier ene verkeerde paddestoelen in de soep gehad, per ongeluk gras door z’n shag gedaan, of gewoon wat te veel goudgele rakkers genuttigd. De fantasie lijkt in ieder geval op hol te slaan :jerry
30 mei 2012 om 23:40 #18031210Welnee…
Het komt vaker voor dan je denkt, veel hedendaagse 400 zijn op een later tijdstip omgebouwde Manta / ascona’s met originele delen (waaronder het chassisnr.) van een verrot 400 chassis.
dus het is heel goed mogelijk.
Over die bumper;
de GSI/GT/GTE bumperspoiler werd pas na september 1982 geleverd, op de oude exemplaren zat of de kunststof voorbumper, je kon op verzoek een door Irmscher geleverd exemplaar erop krijgen, maar die bumper zeker niet.Als hij er al op zat, dan moet de auto later verkocht zijn dan de productiedatum en opgefrist zijn door de verkopende dealer, dus hetkan een showroom exemplaar geweest zijn.
31 mei 2012 om 06:19 #18031211Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
31 mei 2012 om 08:34 #18031212@manta11 wrote:
fotos jullie kunnen het al raden zeker mogen niet gemaakt worden.
Wat een bull shit ! wat kan er nou zo speciaal zijn aan een rotte caresorie :hmmz
31 mei 2012 om 14:41 #18031213eigenaar zal wel bang zijn dat de auto bekend wordt als een omgekatte 400 , ik heb daar zelf niet zo,n moeite mee
het blijft gewoon blik met een nummer , waar toevallig een 400 kenteken bij zit king: king:31 mei 2012 om 15:10 #18031214Dat omkatten wat verboden is, gebeurde regelmatig in de rally scene.
;)31 mei 2012 om 16:19 #18031215;) ik ken de eigenaar van die 400, voor de liefhebbers is het nmr 015. Tevens heeft hij nog een rally 400 van een bekende uit de rally wereld staan en ook nog een i 240, i2800 en nog div gave manta’s, ascona’s enz
Hij wilt idd dat er geen foto’s gemaakt worden en ook niet waar de auto’s staan enz.
De gesloopte is dacht ik een ’81er pfase 1 en de rally is een phase 331 mei 2012 om 16:26 #18031216Lijkt mij ook niet heel vreemd dat ie geen fotos op het internet hoeft van zn autos en plek ;)
31 mei 2012 om 16:28 #18031217Inderdaad, zijn beslissing en dat moet je respecteren.
31 mei 2012 om 18:21 #18031218ik ken hier in belgie ook nog een echte 400 met de gsi bumpers erop wel te verstaan smal model dan :)
zit hier ook op het forum noem ook geen namen hierbij :)
maar het is dus wel origineel geleverd omdat ik het met deze beste man er ook al over gehad heb :)31 mei 2012 om 19:59 #18031219Niet op het 1e type, wel op het 2e type
lezen!!! gvd..
en dat is Herman, auto is bekend.
dit is het 1e type:
31 mei 2012 om 20:29 #18031220Aangezien iedereen bekend is met m’n wagen:
Zo was hij origineel, foto heb ik gekregen van de eerste eigenaar.
Dus eerste type, B1 en meer foto’s te zien op Raymond z’n site.
@opel-motorsport: merciekes voor de discretie maar het forum kent me ondertussen wel.1 juni 2012 om 14:30 #18031221voila hier is de beste man met het bewijs :D
1 juni 2012 om 14:46 #18031222AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumbup @henk 400rr wrote:
Inderdaad, zijn beslissing en dat moet je respecteren.
helemaal mee eens
maar dan had ik dit topic helemaal niet aangemaakthooguit de vraag gesteld of het 1e type wel of niet met die bumpers geleverd is
nu komen er al weer spookverhalen
over gesloopte /omgekatte 400,s :(maar gebeurt wel veel vaker dat mensen iets postten zonder te denken
andersom zou beter zijniets denken zonder te postten :jerry :jerry :jerry
anyway
de 400 in dit topic wordt dus gered :thumbup
gelijk mooie kans om hem wel weer als origineel op te bouwen :thumb :thumb1 juni 2012 om 15:41 #18031223Nee hij wordt niet gered omgekat ;)
1 juni 2012 om 16:05 #18031224Gaaf ding zo’n B1 400, jammer dat ‘ie gesloopt is. Zijn daar nog veel van over?
1 juni 2012 om 16:19 #18031225In Parijs weet ik een brede B1 staan, en in de Duitse 400 club is er ook een brede B1 (ex fabriekswagen)
met 285pk. De meeste zijn direct ingezet in de rally, een 400 is zowiezo zeldzaam dus een B1 (23 stuks
gemaakt van een totaal van 245 400’ers) is naar mijn weten moeilijk te vinden. De rallywagens zijn
uitgerust met zo’n lampenbak vooraan met vervanginzetstuk dus moet je kijken naar de paravaanplaat voor
de voorruit, een B1 heeft twee grilles. Als het natuurlijk geen omgekatte is, in die tijd werd een geplooide
rallywagen snel omgekat met een gewone kast.1 juni 2012 om 17:06 #18031226hier een B1 400 group B auto is nog steeds in nederland
maar vraag voor de topic starter , welke group B manta heeft die eigenaar staan ?? of van welke rally rijder is die auto afkomstig ? mag via PB of via mijn prive mail , ben wel nieuwsgierig ,
voor mail adres zie website adres
1 juni 2012 om 18:24 #18031227;) je hebt pb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.