Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astralfreds Astra G GSi 1.8-16V naar Zafira A Sport 2.2-16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2012 om 21:48 #17248950
6 december 2003:
Na bijna 3 jaar trouwe dienst en 165.00 km op de teller werd het tijd om de opvolger mijn 1e auto een Vectra 1.7D uit 1991
een niet meer zo originele Corsa B GSi uit 1995 te vervangen
en in te ruilen op een Astra G Sport 1.8-16V uit 1998 met maar 53.00 km op de teller. Voor mij dus als nieuw!!!!!
Bij aankoop was de Astra op een Irmscher achterspoiler na, helemaal origineel Sport incl radio cassette die natuurlijk binnen een week werd vervangen door een Pioneer radio cd speler. Begin 2004 werd ik bestuurslid van ATC (tot 2006) en werden met de Assie en ATC de 1e meetings bezocht.
Januari 2004 kwam er een dubbele DTM einddemper onder van NL Power, die helaas al na 2 weken begon te roesten onder de auto. Nadat alles met NL Power keurig geregeld was en de uitlaat retour was, vond ik een nieuwe Remus einddemper samen met een K&N open luchtfilter. Kort daarop kwam er nog een logo-loze lamellen gril van Mattig op de neus en een korte zwarte antenne die op het Duitse Autosport festival 2004 was gekocht.
In 2004 heb ik toch nog mijn twijfels gehad of ik wel deze auto wilde blijven rijden en kwam ie even te koop te staan. Gelukkig is dit uiteindelijk toch niet doorgegaan en besloot ik om de Assie toch te houden.
Eind 2004 op de Essen Motorshow konden de volgende aankopen gedaan worden:
– Irmscher donkere achterlichten
– Inxx motorkaplifts
– 3punts Sabelt rode H-gordelsDeze werden natuurlijk zo snel mogelijk allemaal ingebouwd.
Kort daarna kwamen er GSi plaatjes in de deuren (Sport klinkt zo %$% en als Opel de Astra G GSi weigert te maken voor Nederland dan bouw je er zelf 1 ;) ) en in de deuren Irmscher deurpinnetjes. En om de sloten uit de deuren te halen werd de handgreep van de bestuurderskant voorzien van een achterdeurgreep zonder slot.
In 2005 werd het tijd voor andere velgen en natuurlijk de bijbehorende verlaging. Gekozen werd voor Apex -35mm veren en de velgen werden lekker duits Brock B2´s in de maten voor 7,5J x 16 et 35 en achter 9J x 16 et 30 met gepolijste randen en met Toyo Proxes T1S voor 195-45-16 en achter 215-40-16. Omdat ik per se op et 25 voor wilde uitkomen, kwamen er 1 cm spoorverbreders incl langere wielbouten op. Op de originele Sport velgen kwamen Vredestein Wintrac winterbanden 205-50-16 te liggen.
Jammer maar helaas werd er op een zondagochtend schade aan de achterkant gereden. De dader(s) natuurlijk niet meer te vinden. Maar ondertussen wel een paar flinke krassen op het linkerachterscherm en lakschade op de achterklep. Dit werd uiteindelijk allemaal goed gespoten door de firma Ambting uit Arnhem en de logo´s moesten gelijk van de achterklep af waardoor die er ook een stuk mooier uitzag.
Tussenstand:
Het werd tijd voor een andere gril en die vond ik bij GM-Tuningparts, een Mattig logo-loze Coupe gril kwam erop en het werd tijd om de voorkant te voorzien van een andere lip. Omdat het GSi thema al in de auto zat, werd besloten om een Corsa B GSi lip aan te passen op de Astra voorbumper. In het midden kwamen we 15 cm te kort en die werd uit een 3e bumperdeel gemaakt. Tevens werden de koplampen voorzien van zilveren bolletjes voor de knipperlichten die oranje knipperen, zodat de koplampen geheel wit werden. Het geluid was niet geheel naar mijn zin dus werd er rondgekeken voor een middendempervervanger die gevonden werd bij NL Power voor eigenlijk een spotprijs.
Aangezien de auto bij een BMW dealer was gekocht en er een BMW accu bij aflevering ingezet was en de motorkap bij meetings regelmatig openstaat heb ik een accu beschermhoes (origineel Opel) gekocht.
Op vakantie naar Zuid Frankrijk bleken de remblokken toch wat verder heen te zijn als gedacht, gelijk bij terugkomst in Nederland werden die rondom vervangen door Green Stuff remblokken die veel minder remaanslag geven op de velgen. Dit werd omdat ik samen met mijn vriendin een huis had gekocht voorlopig even de laatste wijziging tot december. Op de Essen motorshow 2006 werden alleen de aluminium pedalen gekocht (eigenlijk bestemd voor G Coupe en Cabrio maar past prima op mijn Assie).
De verlaging was toch niet helemaal wat het moest zijn, want er zaten nog te grote gaten tussen de band en wielkast. Project 2007 werd dus de schroefset. Het werd een V-Maxx schroefset die bijna helemaal onderin staat (voor de laatste cm zouden er andere stabilisatorstangen onder moeten). Er was nog een klein begin probleempje met knoepen maar een mede Astra rijder had daarvoor de oplossing.
Zomer 2008 eindelijk de mistlamp vervangen vanwege een gat dat erin zat (2e en hoop ik laatste keer nu ;) ).
Eind 2008 bij de apk smoke knipperlichten op de voorschermen geplaatst.
Mei 2009:
– Velgranden opnieuw laten polijsten
– Depo donkere projectorkoplampen gemonteerd met Pilot Xenon 6000K
– Keerringen versnellingsbak vervangen
– Nieuwe JOM motorkaplifters aangezien de oude Inxx behoorlijk roesten (nieuwe goed ingevet)Juni en juli 2009:
– Nieuwe Brembo geperforeerde remschijven voor erop
– Nieuwe Green Stuff remblokken voor erop
– Sabelt gordels eruit (komen binnenkort ook weer goed terecht ; ))
– Interieur opgeleukt met: Irmscher alu pookknop en handremgreep, middenconsole dashboard vervangen met 1 met half alu look en chromen ringen om de draaiknoppen, irmscher mattenset en een nieuwe pookzakJanuari 2010:
Custommade kinderstoel, De Lakei in Dreumel heeft deze stoel de zitting en rugleuning met originele stof bekleed en de wangen en achterkant afgewerkt met zwart leer.
Augustus 2010:
Tijd voor nieuwe velgen DZ Exklusiv 8,5Jx17 et 30 met Toyo Proxes T1R 215/45/17 en een JOM einddemper met enkel rond 90 mm eindstuk (stond al vanaf dag 1 een enkel rond op de planning):
Helaas na een maand in Nijmegen in een parkeergarage de 2 rechtse schade aan gereden, maar de randen zijn weer helemaal mooi gemaakt door Wheelcare in het plaatsje Zeeland.
Maart 2011, nieuwe ventieldoppen:
Dankwoord naar Peter en zijn mannen van PH Performance, want zonder zijn hulp zou de GSi nu nog steeds een Sport geweest zijn en Dark Devil voor het jaarlijks poetswerk (ik hield r voorheen zelf wekelijks bij, maar tegenwoordig door gezin en andere verplichtingen helaas minder tijd voor, dus het komt regelmatig voor dat ik r met schaamrood op de kaken naar hem moet brengen en dat ik r dan helemaal op en top terug krijg).
Toekomstplannen zijn nog even onzeker aangezien ik volgend jaar misschien voor iets anders wil gaan kijken (wel Opel), maar mocht ze blijven en het geld echt een keer binnenstromen dan staan er nieuwe dakreling (ivm roest op de klepjes), andere pookknop, andere kleur lak, een V6, (half) lederen interieur, cruise controle en airco op de planning.
28 mei 2012 om 21:58 #18029913wow hele mooie astra, leuk verhaal om te lezen.
29 mei 2012 om 03:51 #18029914blijft een mooie G :wors
29 mei 2012 om 15:51 #18029915prachtig hoor vooral dat kinderzitje vind ik wel knap gedaan :D :D :D
29 mei 2012 om 20:14 #18029916dacht dat je al een topic had, als bekende in de scene.
maar je weet, DE ASTRA G GSI van NL. is strakker dan strak Alfred. ;)
31 mei 2012 om 13:46 #18029917Thanks voor de reacties. Dacht zelf dat ik dit verhaal hier ook al gepost had, maar kon hem iig niet meer vinden, dus weer gekopieerd en bijgewerkt. Ben er zelf ook nog steeds heel blij mee al zitten er wel wat puntjes aan te komen. Maar morgen eerst ^even^ trouwen en daarna zien we wel weer ;) . 9 juli wordt ze weer door Dark Devil gepoetst.
31 mei 2012 om 19:16 #18029918En wanneer gaan we weer naar een meeting,is al weer ff gelede :p
K hb nu ook andere koplampen gekocht zelfde als jou maar dan int zilverGr
31 mei 2012 om 21:05 #18029919Binnenkort Bart, 9 juli wordt ie gepoetst en straks sowieso weer Sevenum. ;). Oh ja en ben tot zaterdagmiddag even geen Astralfred :jerry .
9 juli 2012 om 20:00 #18029920En Dark Devil heeft vandaag weer mooi werk geleverd:
Nu hopen dat t weer ff mooi blijft dat ik er van kan genieten ;) .
24 augustus 2012 om 19:32 #18029921@Sevenum
En had dag van te voren nog kleine shoot gedaan, helaas moesten toen nog de plastic delen gedaan worden ;) :
24 augustus 2012 om 19:45 #18029922Binnenkort trouwens een update eraf. De motorkaplifters roesten weer en aangezien dit al de 2e set was en ze met meetings toch bijna niet meer met de kap open staat, gaan ze eraf.
24 augustus 2012 om 22:06 #18029923hoe lang heb jij het met beide sets uitgehouden, en hoelang per set?
maarja, als de kap dichtblijft, zijn ze toch niet nodig. :P
24 augustus 2012 om 22:18 #18029924Mei 2009 is de laatste set erop gekomen en ik denk dat die oude ervoor 2 a 3 jaar erop hebben gezeten.
30 augustus 2012 om 18:50 #18029925Denk aan een duitse auto…..
Denk aan een auto met xenon verlichting….. met een krachtige 1.8 16 klepper…..
Denk aan een auto met een adembenemend design….. 17 inch multispaaks velgen en een top die de teller uitloopt…..
Denk nu aan de auto waar u niet aan dacht…..
Opel Astra G GSi:
De beste auto die we nooit gebouwd hebben en waarvan je duitse stijl achterover slaat!!!
25 september 2012 om 20:51 #18029926Lekker weekendje weg geweest naar Texel, waarbij Assie thuis is gebleven. Allemaal verder goed gegaan, tot ik dus vanochtend naar de auto liep om naar mijn werk te gaan en dus dit zag……. :fy1 :fy1
Waarschijnlijk iemand dus gisteren met de harde wind de deur niet goed vastgehouden. Een klein deukje kan gebeuren en heeft ze helaas ook al her en der, maar dit is gewoon echt een _&% put die je elke keer ziet in je buitenspiegel!!!
En natuurlijk weer geen briefje onder de wisser of in de brievenbus, dus voor de 3e keer in bijna 9 jaar weer een schade buiten mijn schuld en voor de 2e keer ook op dit achterscherm. Dus voor degene die dit gedaan heeft bedankt voor dit voortijdige einde van seizoen 2012!!!!!!! :fy1
Morgen verzekering bellen en als het goed is ook kijken wanneer schadehersteller tijd heeft en hopen dat me dit niet te veel gaat kosten via de premie. Hierom gooi ik ´r dus ook nooit uit de Allrisk.
Gezien de plek waar het gebeurd is (6 parkeervakken en stond in de 3e van links af), de plaats van de schade en de vorm van de schade en het weer van gisteren is 1 en 1 3, dus wie weet kunnen we het nog op waarborgfonds gooien, maar dat zal ik morgen met de verzekering overleggen. Enige rotte is dat ik niet weet wanneer het gebeurd is, alleen tussen vrijdag 09:00 aangezien ik toen nog bij de auto ben geweest net voor we weggingen en vanochtend 08:00.
Moet wel zeggen dat ik mijn vorige schade met de bumper eerlijk gezegd ook niet in de portomonee heb gevoeld, dus ik heb nog goeie hoop voor deze. En ik ga weer naar Ambting in Arnhem aangezien ik echt superveel vertrouwen in hun heb gezien de afwikkeling van vorige schades.
Komende weken ergens gelijk de wielenwissel en dan hopen dat ze ´r snel kunnen maken.
Hierdoor is dus wel helaas mijn Astra niet aanwezig in Amersfoort………., maar als ik kom dan rij ik wel met iemand mee.
Wordt vervolgd…..
27 september 2012 om 19:07 #18029927Zaterdagochtend kijken bij de spuiter en dan afspraak maken. Vervangend vervoer zit er gelukkig bij en het valt me mee wat ik komende 2 jaar hierdoor extra aan premie moet gaan betalen. Maar het blijft wel ruk als het door een ander wordt veroorzaakt……
23 maart 2013 om 02:26 #18029928wauw ziet er goed uit !
8 april 2013 om 21:39 #18029929Thanks! :thumbup
26 mei 2013 om 20:39 #18029930Project Astra is ten einde (voor mij in ieder geval en mocht iemand r willen, ze staat nog bij Vermeulen in Molenschot te koop ;) ). Vorige maand is de Astra ingeruild op een Zafira A 2.2-16v Sport:
En na een weekje stond ze er zo bij:
Verlaging dmv veren staat nog op de planning en als de banden aan vervanging toe zijn komt er een maatje hoger op.
De verdere plannen:
Dakdragers en zwarte skibox, worden deze maand besteld
Facelift achterlichten
OPC pedalen
Nieuwe antennevoet aangezien de huidige gedeeltelijk verpulverd is
1 lamel in de middelste blazer in het dashboard vervangen aangezien hier de verf/rubberlaag vanaf is
Einddemper zonder teveel herrie
26 mei 2013 om 21:11 #18029931netje hoor de zafira
27 mei 2013 om 09:56 #18029932Hele mooi zafira heb je daar.
11 juni 2013 om 18:04 #18029933hmmm alfred wat maak je nu..
dat is wel een extreem gevalletje van gezinsbak hahahahhahahahMaar goed, ook hiermee dus alweer plannen.
Altijd lekker bezig..:agent
26 november 2013 om 22:10 #18029934Met 2 kleintjes heb je ook wel zo´n gezinsbak nodig Marcel haha. Maar ideaal die ruimte. Plannen gaan op de schop trouwens. Zaf gaat niet veel meer aan gebeuren….. Alleen andere achterlichten nog.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.