Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › wie weet vacuum reservoir functie?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2012 om 20:49 #17248932
is er iemand die mij de functie van het vacuum reservoir is, heb het ding laten vervangen omdat er een lekkage zou zijn.
wat is de functie van de regelklep op het vacuum reservoir?heb het ding net laten vervangen omdat deze lek zou zijn volgens vmax.
verder had ik later geen druk, bleek een slangtje los te liggen.
maar zonder werkt ook alles als je de tank bypassed, vandaar de vraag wat doet het ding?alvast dank voor reactie
29 mei 2012 om 20:06 #18029605Je moet het zien als een buffer van lucht zodat deze dus in alle gevallen de leidingen van lucht voorzien
kan onder alle omstandigheden soms is er weinig vacuum soms wat meer het reservoir houd dit stabieler
dan zonder wat kan maar ook in aparte gevallen moglijk voor storingen kan zorgen.
Ik had hem in mijn OPC ook geelimineerd zonder verdere problemen.29 mei 2012 om 21:33 #18029606oke dankje voor de uitleg,
weet je dan ook wat de regelklep of mogelijk type sensor op het reservoir doet?29 mei 2012 om 22:57 #18029607@JDB astra g coupé wrote:
oke dankje voor de uitleg,
weet je dan ook wat de regelklep of mogelijk type sensor op het reservoir doet?das een bcs ( boost control sensor ) laat hem lekken in 1st en 2de verselling dacht ik :???:
30 mei 2012 om 16:15 #18029608oke aparte werking dan
heb nu eindelijk meters gestoken en druk staat stationair op -0,7 vacuum dus hopelijk is het systeem lek vrij :D30 mei 2012 om 18:19 #18029609Dat je druk op -0,7 staat is geen garantie dat je systeem lekvrij is. Wat wil dat -0,7 eigenlijk zeggen?? Bar, PSI ?? Absoluut of relatief (aan de omgevingsluchtdruk). Wat is de tolerantie klasse van je meetinstrument of mag het beestje de naam “instrument” eigenlijk niet dragen? Als je de motor af zet blijft de druk dan gehandhaaft, zit er dus een klepje tussen. Hoeveel geeft hij aan als je op de motor afremt of stilstaand even het gaspedaal intrapt? Hoeveel kan de meter maximaal en minimaal meten, een mechanische meter (dmv een Bourdonse buis) heeft altijd een bepaald meetbereik bv van 25% tot 75% van de schaal, waar de meting nauwkeurig is. Daarbuiten is de afwijking meestal veel groter.
Stel je maakt een gaatje in de vacuumslang van 1mm ofzo, dan zul je nog steeds een negatieve drukwaarde meten maar dan waarschijnlijk geen -0,7 maar bijvoorbeeld -0,4 is dat dan ook goed?
Als je dan toch gaat meten moet je wel weten wat je meet en, belangrijker, wat je zou moeten meten.
Bedenk verder dat als er een vacuum reservoir in de auto zit dat dat echt wel een functie zal hebben want anders zou het er niet in zitten, die ingenieurs zijn echt niet gek.
5 juni 2012 om 21:57 #18029610@HOT ROD wrote:
Dat je druk op -0,7 staat is geen garantie dat je systeem lekvrij is. Wat wil dat -0,7 eigenlijk zeggen?? Bar, PSI ?? Absoluut of relatief (aan de omgevingsluchtdruk). Wat is de tolerantie klasse van je meetinstrument of mag het beestje de naam “instrument” eigenlijk niet dragen? Als je de motor af zet blijft de druk dan gehandhaaft, zit er dus een klepje tussen. Hoeveel geeft hij aan als je op de motor afremt of stilstaand even het gaspedaal intrapt? Hoeveel kan de meter maximaal en minimaal meten, een mechanische meter (dmv een Bourdonse buis) heeft altijd een bepaald meetbereik bv van 25% tot 75% van de schaal, waar de meting nauwkeurig is. Daarbuiten is de afwijking meestal veel groter.
Stel je maakt een gaatje in de vacuumslang van 1mm ofzo, dan zul je nog steeds een negatieve drukwaarde meten maar dan waarschijnlijk geen -0,7 maar bijvoorbeeld -0,4 is dat dan ook goed?
Als je dan toch gaat meten moet je wel weten wat je meet en, belangrijker, wat je zou moeten meten.
Bedenk verder dat als er een vacuum reservoir in de auto zit dat dat echt wel een functie zal hebben want anders zou het er niet in zitten, die ingenieurs zijn echt niet gek.
veel kritiek weinig info
drukken zijn in bar en als je niet bekend ben met meter kan ik idd de vraag van absoluut of relatief begrijpen, standaart meters staan op 0 bij 1 bar (omgevings druk)over het ontwerp zijn de meningen verschillend, de ingenieur hebben hun prio op eco staan en tuners denken er iets anders over het vacuum reservoir
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.