Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE ombouw + interieur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2012 om 08:34 #17248891
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort gestart met de ombouw naar een c20xe. Ik heb in groningen een donor corsa met een gereviseerde c20xe gekocht, die man was zelfs zo aardig om hem voor mijn deur af te leveren :) en wil hier toch wel ff mijn projectje showen :P Heb op dit moment alleen foto’s van het interieur wat hoogglans zwart is gespoten.
Het is de bedoeling dat alles overgaat naar de rode corsa.
Let me know what you think about it :)
25 mei 2012 om 08:51 #18029236Dat is een erg mooie corsa! Mijn veerpootbruggen/uitlaat/sportstoelen+vierpuntsgordels komen bij hem vandaan. Blok is echt niet normaal netjes! Interieur is ook heel erg netjes!
Veel plezier hiermee!
25 mei 2012 om 08:58 #18029237Hahaha, grappig ik heb de veerpoten er nog snel onder vandaan moeten halen omdat de meneer nog een andere afspraak had staan. Mocht je nog mooie kuipstoelen met vierpuntsgordels tegen komen, ik hou me bij deze aanbevolen! :)
25 mei 2012 om 09:34 #18029238wow dat dashboard is wel peppi hoor :thumbup
25 mei 2012 om 19:32 #18029239Een corsa uit bedum?
26 mei 2012 om 10:46 #18029240De paarse komt uit delfzijl, kwam hem met toeval op marktplaats tegen. Gelijk gereageerd.
28 mei 2012 om 12:43 #1802924130 mei 2012 om 21:48 #18029242Welk blok ligt er in de rooie?
Leuk project trouwens. Handig als je zoiets compleet kunt aanschaffen zodat je het “alleen maar” over hoeft te zetten.
Groeten,
Mischa31 mei 2012 om 07:00 #18029243In de rooie ligt een kapot gelopen X16XE. Distrubutie riem versprongen dat ik net de snelweg af reed :swear . Is tevens ook te koop voor onderedelen.
31 mei 2012 om 07:31 #18029244@CorsaGSI2016 wrote:
In de rooie ligt een kapot gelopen X16XE.
Is deze nog te herstellen? Of is de schade dusdanig dat dit niks brengt? Ik ben nog op zoek naar een leuk blokje om mijn TR mee voort te sleuren.
Groeten,
Mischa31 mei 2012 om 07:37 #18029245Ik denk dat deze nog wel te herstellen is, maar dan moet er wel een andere kop op.
31 mei 2012 om 08:47 #18029246Dat is minder. In elk geval succes met de ombouw. :thumb
1 juni 2014 om 11:59 #18029247Goedemiddag mensen,
Na een hele tijd afwezig zijn te geweest, ben ik eindelijk weer terug en dus ook het project weer opgepakt.
De C20XE ligt er inmiddels in (eindelijk haha) Maar nu heb ik een probleem, ik hou een stekker over bij de accubak en weet bij god niet waar die op moet. En probleem 2 is (heeft denk ik te maken met probleem 1) Ik heb dus geen spanning in de auto terwijl ik voor de rest alles aangesloten heb. Met de tekening van mtech word ik er ook niet echt wijzer van want daarin word die hele stekker niet beschreven.Stekker:
Stekker:
Alvast bedankt voor jullie hulp :D
1 juni 2014 om 13:46 #18029248Is dat niet de Motronic-stekker om hem uit te lezen?
Gr. Mischa
1 juni 2014 om 15:05 #18029249Lijkt mij niet, de uitlees stekker heb ik laten zitten op de originele plek in het zekeringkastje.
Best wel frustrerend want ik heb na een dag zoeken nog steeds geen spanning binnen in de auto op de contactslot meet ik ook niks.
Heel raar maar we geven nog niet op. :)En nog bedankt voor je reactie ;)
1 juni 2014 om 16:29 #18029250Zo hehe, 1 probleem opgelost ik heb eindelijk spanning in de auto. bleek een gebroken soldeerpuntje te wezen. nu alleen nog uitzoeken waar die stekker van is.
Ik heb ook ergens gelezen dat de geschakelde + (komt uit het schutbord naast het koelwater reservoir) op zwart moet van de ECU, klopt dat? zo ja dan kan ik morgen waarschijnlijk het blok voor het eerst weer het leven in blazen :D1 juni 2014 om 16:35 #18029251Even een fotoupdate van hoe het er nu uitziet :)
1 juni 2014 om 18:11 #18029252als het een orginele stekker is uit een corsa b kan ik hem in ieder geval niet thuisbrengen…en heb alles toch al meerdere keren in me hand gehad :wtf
1 juni 2014 om 18:15 #18029253Waar zit ie aan vast? Aan de motorkabelboom of aan de autoboom ?
1 juni 2014 om 18:20 #18029254Ja geschakeld plus uit je schutbord bij bekrachtiger, die moet op de zwarte van je motorboom.
Maar over blok…waarom niet netjes 1 kleur gegeven? Lag er toch uit.
Sorry dat ik het zeg, maar lijkt wel een pipowagen zo.
Rode auto, zwart schutbord, rood blok en gele steunen.
De stekker is volgens mij wel de OBD stekker.
Was een kabelboom waarbij die bij de veerpoot lag, weet effe niet meer van welke auto, meen Calibra.2 juni 2014 om 13:05 #18029255@mischa wrote:
Waar zit ie aan vast? Aan de motorkabelboom of aan de autoboom ?
Deze zit aan de motorboom vast, ik heb zojuist de contra stekker ervan gevonden waarvan er in totaal maar 4 draden gebruikt worden, maar de kleuren komen niet overeen?
Kan evt een foto posten. de motor draait wel rond maar wil nog niet aanslaan misschien omdat ik die stekker nog niet aangesloten heb?2 juni 2014 om 13:07 #18029256@sjoerdie wrote:
Ja geschakeld plus uit je schutbord bij bekrachtiger, die moet op de zwarte van je motorboom.
Maar over blok…waarom niet netjes 1 kleur gegeven? Lag er toch uit.
Sorry dat ik het zeg, maar lijkt wel een pipowagen zo.
Rode auto, zwart schutbord, rood blok en gele steunen.
De stekker is volgens mij wel de OBD stekker.
Was een kabelboom waarbij die bij de veerpoot lag, weet effe niet meer van welke auto, meen Calibra.De auto word op een later moment overgespoten dus dat rooie zie je straks niks meer van ;)
En als ik het goed heb komt het blok en de motorboom uit een Astra F GSI.2 juni 2014 om 13:13 #18029257Welke kleuren zitten er aan de andere kant van de stekker?
Zeg maar de achterkant, hebt nu een foto van de “voorkant” gemaakt.En hoe zit de aansluiting binnen bij je corsa? Die zwarte vierkante stekker, rechtsvoor waar de kabelboom ook naar binnen komt.
Maar je kunt zowiezo toch kijken bij je donor? Hoe het daar gezeten heeft?
2 juni 2014 om 13:23 #18029258Foto van de contra.
Kan helaas niet meer kijken bij de donor want die ligt al op de sloop, het project heeft namelijk een tijd stilgestaan.
En de vierkante stekker is aangesloten want die zorgt voor spanning naar het contact slot en enzovoorts.2 juni 2014 om 13:33 #18029259Pfoe, gehobby aan de kabelboom zo te zien.
Verschrikkelijk altijd als een ander het eerst heeft gedaan, en dan meestal op een omslachtige manier.
Als ik het bouw, zitten alle aansluitingen in de vierkante stekker rechtsvoor binnen.
Op de geschakelde plus na bij sommige modellen.
Ik kan je er zo niet bij helpen, zou ik erbij moeten staan.
Ik zie ook nu pas dat je er in 2012!!!! Aan begonnen bent. Idd ‘even’ geduurd :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.