Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Astra H OPC chippen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2012 om 10:03 #17248743
Hallo,
Ik ben van plan om mijn astra opc te laten chippen.
Ik heb wat info gevonden via Tunex automotive bv.
Ik kan bij hun me astra stage 1 en stage 2 laten chippen incl 3 test runs op de rollerbank.Heeft er iemand ervaring met het chippen bij tunex?
Ik heb ervoor gekozen omdat het redelijk goedkoop is incl. 3 testruns vergeleken met anderen.
En ze hadden het er ook over om stage 1 normaal te chippen en stage 2 onder de sportknop dus het klonk mij wel goed.Ben ook van plan om downpipe en luchtinlaat te veranderen maar wil dat eigenlijk na de chiptuning doen alleen weet niet of dit verstandig is met het afstellen enz.
Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen .
greetz
21 mei 2012 om 10:06 #18020232Ik zou eerst het mechanische deel zoveel mogelijk aanpassen aan je wensen voordat je software gaat laten schrijven. Bij een goede chiptuner wordt de software namelijk afgestemd op jouw specifieke motor en als je er daarna dingen aan gaat veranderen, haal je er dus niet het maximale eruit.
Tunex Automotive zegt me verder niets. Als je verder wilt kijken, een bekende chiptuner voor Opel is EDS Motorsport.
21 mei 2012 om 10:19 #18020233bedankt voor je reactie.
Dan laat ik denk ik eerst maar is de luchtinlaat en de downpipe monteren voor het chippen.
Dan maar even langs M-tech voor de air intake en downpipe.
Alleen dan heb ik nog een keuze van 60 of 70mm , die begrijp ik ook niet helemaal welke ik nou moet nemen?
Ik heb al vaker van EDS gehoord maar hoop dat de chip van tunex hetzelfde biedt als die van hun.Groeten
21 mei 2012 om 10:40 #1802023460mm schiet je volgens mij niet veel mee op, standaart diameter is zo rond de 52mm.
groter is beter :P
21 mei 2012 om 10:46 #18020235nieuwe luchtinlaat is meer voor de looks dan dat het vermogen oplevert. lucht moet namelijk in een zo rond mogelijke flow verplaatst worden. Zelfde idee als bij een uitlaat. de originele doet dit meer dan genoeg, maar goed soms wil het oog ook wat.
1e kat vervanger is een betere uitgave en heeft ook daadwerkelijk nut voor je vermogen.eds
VDB workszijn goede tuners, en bekend op dit forum. goedkoop is niet altijd duurkoop.
maak inderdaad je auto eerst klaar qua onderhoud,kat vervangers ed voordat je hem laat aanpassen.21 mei 2012 om 10:48 #18020236@Dikkeminne wrote:
nieuwe luchtinlaat is meer voor de looks dan dat het vermogen oplevert. lucht moet namelijk in een zo rond mogelijke flow verplaatst worden. Zelfde idee als bij een uitlaat. de originele doet dit meer dan genoeg, maar goed soms wil het oog ook wat.
1e kat vervanger is een betere uitgave en heeft ook daadwerkelijk nut voor je vermogen.eds
VDB workszijn goede tuners, en bekend op dit forum. goedkoop is niet altijd duurkoop.
maak inderdaad je auto eerst klaar qua onderhoud,kat vervangers ed voordat je hem laat aanpassen.weinig kans dat je met een directe luchtinlaat niks behaald, zie maar eens een 80mm of een 100mm LMM te plaatsen in de standaard buis, en die crossoverpijp is ook een begrenzer opzich.
21 mei 2012 om 11:01 #18020237Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik zie al dat ik eerst het overige ga monteren voordat ik met het chippen ga beginnen :thumb
Alleen van M-tech raden ze me de 60mm katalysatorvervanger aan dus weet nou niet of ik de 70mm of de 60 mm moet nemen.
Ook op de site van m-tech staat dat je meer pk krijgt met een air intake. omdat dan de luchtbuis niet over de carter / kop gaat.
Ze zeggen + 10 pk met de airintake en + 10 pk met de katalysatorvervanger.Laat dit eerst maar is doen voordat ik met het chippen ga beginnen.
Hoop alleen dat ze het er ook op kunnen zetten want ben er zelf niet zo handig mee.Iniedergeval bedankt voor jullie reacties TOP :thumb
21 mei 2012 om 11:09 #18020238ik zou eerst ff gaan kijken hoeveel je wilt gaan bereiken met chippen.
ik wil voor de 300pk’s gaan, dus ben bezig me blok eerst helemaal klaar te hebben.. en dan naar de Tjoener toe :P
21 mei 2012 om 11:32 #18020239ze hebben mij verteld dat met alleen chippen ik al 285 pk krijg + 10 pk air intake en + 10 pk katalysatorvervanger.
Dus 305 pk totaal en dat was air intake katalysatorvervanger en stage 1 chip dus ben benieuwd wat het met stage 2 chip wordt.
Zit nu alleen te bedenken hoeveel mm me katalysatorvervanger moet worden. toch de aanbevolen door M-tech 60mm of toch de 70mm wat hier gezegd wordt.gr
21 mei 2012 om 11:37 #18020240hoezo alleen een cat vervanger dan? en niet gewoon een hele uitlaat?
21 mei 2012 om 11:48 #18020241heb geen zin in problemen met apk. dus denk dit is een goeie oplossing.
21 mei 2012 om 17:42 #18020243@Gianluca wrote:
ze hebben mij verteld dat met alleen chippen ik al 285 pk krijg + 10 pk air intake en + 10 pk katalysatorvervanger.
Dus 305 pk totaal en dat was air intake katalysatorvervanger en stage 1 chip dus ben benieuwd wat het met stage 2 chip wordt.
Zit nu alleen te bedenken hoeveel mm me katalysatorvervanger moet worden. toch de aanbevolen door M-tech 60mm of toch de 70mm wat hier gezegd wordt.gr
die peekaas kun je niet zo optellen hoor :D
was het maar zo, de intake en kat vervanger zullen bij stage 1 alleen de respons ten goede doen.ik zou zelf eerder naar een opel specialist gaan ipv tunex.
21 mei 2012 om 20:15 #18020244AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een 60mm katvervanger is goed hoor want je uitlaat heeft toch een kleinere diameter. Zou je een 70mm nemen heb je er toch geen drol aan omdat je een vernauwing hebt na je katvervanger. Tenzij je je complete uitlaatvervangt voor een 70mm systeem ;)
21 mei 2012 om 20:46 #18020245305 pk ga je niet halen met een standaard intercooler en 63 mm uitlaatsysteem. 285 pk is stage 1 en goed te doen met originele setup. Wil je verder gaan dan zal je zoiezo 76 mm uitlaatsysteem nodig hebben, front mount intercooler en de direct airflow box van de CDTI. Het verkorte inlaattraject is niet alleen voor de looks want de inlaattemperatuur voor de turbo is koeler omdat deze niet meer over het blok heen hoeft. Met originele inlaat stotterde de auto bij vol gas. Na het plaatsen van korte route was dit over. Een aanrader voor meer informatie is Courtenay Sport in Engeland.
Dit is mijn uitlaatsysteem. APK proof :)
22 mei 2012 om 05:16 #18020246Dus als ik alleen een kataltsatorvervanger van 60mm en een direct flow air intake erop zet heeft het weinig nut als ik hem daarna alleen nog laat chippen?
ik dacht dan alleen die dingen ook al extra pk gaven. dat gaven ze op op de site van M tech.
Dan ga ik nog is nadenken of ik me auto dan alleen maar laat chippen aangezien de rest weinig nut heeft.Bedankt voor de reacties
22 mei 2012 om 06:41 #18020247@Gianluca wrote:
Dus als ik alleen een kataltsatorvervanger van 60mm en een direct flow air intake erop zet heeft het weinig nut als ik hem daarna alleen nog laat chippen?
ik dacht dan alleen die dingen ook al extra pk gaven. dat gaven ze op op de site van M tech.
Dan ga ik nog is nadenken of ik me auto dan alleen maar laat chippen aangezien de rest weinig nut heeft.Bedankt voor de reacties
nee het is andersom, je kan vanalles aan je blok veranderen, maar het heeft pas nut als je hem laat chippen.
ik rij ondertussen met vrijwel alles anders behalve een chip, maar heb daarom nog steeds rond de 200pk.
22 mei 2012 om 06:47 #18020248@kelderbier wrote:
305 pk ga je niet halen met een standaard intercooler en 63 mm uitlaatsysteem. 285 pk is stage 1 en goed te doen met originele setup. Wil je verder gaan dan zal je zoiezo 76 mm uitlaatsysteem nodig hebben, front mount intercooler en de direct airflow box van de CDTI. Het verkorte inlaattraject is niet alleen voor de looks want de inlaattemperatuur voor de turbo is koeler omdat deze niet meer over het blok heen hoeft. Met originele inlaat stotterde de auto bij vol gas. Na het plaatsen van korte route was dit over. Een aanrader voor meer informatie is Courtenay Sport in Engeland.
Dit is mijn uitlaatsysteem. APK proof :)
jij kwam toch laatst bij mij die mistlampen ophalen met een maat van je?
toen klonk die uitlaat opzekers goed, wil er vanavond ook een gaan bestelle
22 mei 2012 om 07:38 #18020249Mistlampen? nee dat was ik niet.
Dus als ik het goed begrijp ik heb nu standaart 240 pk en met die katalysatorvervanger van 60mm en direct flow intake zal er weinig veranderen totdat ik hem chip?
Dus als ik hem laat chippen zeggen ze dat ik 285 pk krijg stage 1, en dan krijg ik nog wat extra pk’s van de katvervanger en direct flow intake als ik het goed begrijp. dus zal 295pk zijn ong. En ze hadden het ook over stage 2 chippen onder de sportknop maar wat dat dan weer is heb ik egt geen idee van.
22 mei 2012 om 07:44 #18020250Maar goed dat je je eerst ff inleest hier dan ;)
Met die katvervanger en DFI zul je van 240 misschien naar 250 pk gaan. En dan met chippen maak je een grote stap, inderdaad misschien naar 290 ofzo.
Stage 2 onder de sportknop, lijkt me dat dat vermogen pas vrijkomt nadat je je wagen in de sportstand zet. Beetje zoals bij de vorige BMW M5: normaal 400 pk, zet ‘m in M-modus (sportstand) en je hebt 507 ongeduldige paardjes onder de kap ;)22 mei 2012 om 07:50 #18020251Ik heb die van mij ook laten chippen en de 60mm downpipe. (op de sportknop)
Maar kwam op de testbank maar op 275pk met 430N/m, terwijl ze 285pk met 430N/m opgaven, ze hadden het iets over dat ik waarschijnlijk niet de perfecte benzine erin had zitten. (volgens hun was RON98 van Gulp niet goed :hmmz )Inmiddels ook een 200cells sportkat. eronder gezet en een andere luchtinlaat staat nog op de planning zodra ik z’n cdti luchtfilterbak voor een mooi prijsje aan kan komen.
Een tip als je naar EDS gaat en je hebt niet z’n haast, wacht even tot december dat bespaart weer 100 euro ;)
22 mei 2012 om 07:56 #1802025222 mei 2012 om 09:53 #18020253heb nu maar de Direct-flow air-intake system besteld van Mtech om mee te beginnen. Ze zeggen op de site + 12PK.
Zat ook te zoeken naar een powerpipe maar die hebben ze niet bij Mtech voor de Z20LEH.
Iemand een idee waar deze te vinden is? Ik zoek ook nog een goede dumpvalve zonder foutmeldingen.
Ook zag ik een Grote luchtinlaatkit (Onderdeel nr : 180008) bij M-tech staan alleen weet niet of dit nut heeft aangezien ik er verder niet heel veel aan ga tunen op een kat vervanger 60mm en chippen na.http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=189&mid=189&l=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoor graag ideen en ervaringen :angel
22 mei 2012 om 10:04 #18020254M-Pech is wel erg prijzig. Met wat zoekwerk vind je bij andere bedrijven of op Ebay dezelfde (of betere) kwaliteit spullen voor een lagere prijs.
22 mei 2012 om 10:18 #18020255ja bijv.
http://www.courtenay-motorsports.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.regal-auto.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.txautosport.co.uk/index.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;het is in elk geval goedkoper dan mtech
22 mei 2012 om 10:19 #18020256@Gianluca wrote:
heb nu maar de Direct-flow air-intake system besteld van Mtech om mee te beginnen. Ze zeggen op de site + 12PK.
Zat ook te zoeken naar een powerpipe maar die hebben ze niet bij Mtech voor de Z20LEH.
Iemand een idee waar deze te vinden is? Ik zoek ook nog een goede dumpvalve zonder foutmeldingen.
Ook zag ik een Grote luchtinlaatkit (Onderdeel nr : 180008) bij M-tech staan alleen weet niet of dit nut heeft aangezien ik er verder niet heel veel aan ga tunen op een kat vervanger 60mm en chippen na.http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=189&mid=189&l=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoor graag ideen en ervaringen :angel
er zijn 3 dumpvalves waar mensen vooral meer rijden.
de forge, baileys en nog een die via andre botter komt.. kan me ff neit de naam herrineren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.