Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › wie weet waar ik mijn x20xev kop kan laten uitwonen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2012 om 21:49 #17248736
De uit en inlaat poorten van een x20xev vind ik persoonlijk zeer klein.
Die motor laten die mensjes van GM bewust stikken.
En lukt dat met de in en uitlaat poorten niet dan tanken we het complete inlaat systeem vol via de carter ventilatie.
Ach misschien is dat nog niet genoeg we gooien er een ERG klep op dan verkopen we ook nog wat stappenmotors en nullastlegelaars.
En we noemen het een ECO motor.
Zonder de overdaad aan olie en geretourneerde uilaatgassen heb je dan misschien niet te bepalen verhoging in je co maar je brandstofverbruik zal minder zijn en je koppel hoger.
Vergis je niet ik rij graag in mijn Omega Caravan B1 hij rijdt geweldig maar wat minder ondehoud gevoelig mag best.
Ik heb mijn complete inlaat systeem ontdaan van alles wat er niet in hoorde en de nulastregelaar ultrasoon gereinigd en mijn stappenmotor tikt er weer op los.
Maar al het boven genoemde gaat grof gewijzigd worden !Nu wil ik vast een xev cillinderkop laten poorten, flowen en laten voorzien van grotere kleppen het liefst titanium.
Wie weet hier in Europa een goed adres voor ??Als ik na het race seizoen meer tijd heb wil ik een shortblok aanpakken.
Maar voor nu eerst de kop dus wie een adres weet deel het dan met me21 mei 2012 om 07:55 #18020174Boy Huizer Motorsport
http://www.boyhuijzermotorsports.comFreddy Cane
http://www.freddycane.com22 juni 2012 om 13:16 #18020175Heb wel een idee :angel ….topictitel gaat m.i. wel voor de originaliteitsprijs!
Freddy Cane kan ik je idd aanbevelen.
22 juni 2012 om 14:43 #18020176@Dr.Ed wrote:
Heb wel een idee :angel ….topictitel gaat m.i. wel voor de originaliteitsprijs!
Ja maar dan staat hij in de verkeerde rubriek,
had “erotec” moeten zijn………… :ass22 juni 2012 om 15:07 #18020177@HOT ROD wrote:
Ja maar dan staat hij in de verkeerde rubriek,
had “erotec” moeten zijn…………:wors
23 juni 2012 om 07:31 #18020178-offtopic
Wat is er Erotisch aan een Ecotec :hmmz
Voor dat er een beetje snelheid inzit :sleeping
Roet en olie zit niet in het uitlaat systeem en de carterpan maar in de inlaat :???: rare jongens bij G.M.23 juni 2012 om 21:15 #18020179Niet echt veel maar wie begon er over “uitwonen”???
24 juni 2012 om 17:32 #180201801: Voltanken van de Gasklep via Carterventilatie: Pijpje op inlaat net onder de gasklep tussen cilinder 2 en 3 op boren, OPGELOST
2: EGRklep: Deze zorgt bij deze X20XEV voor Zeer weinig problemen, en eigenlijk Geenszins voor vermogens verlies, Vervuiling van het inlaat is ALLEEN te verwijten aan de persoon die de auto onderhoud, laat onderhouden..
3: Roet in de Carterpan??: Dan kan je de motor wel bij het oud ijzer zetten
4: Roet in het inlaat: dit is niet ALLEEN bij GM24 juni 2012 om 18:49 #18020181revisiew bedrijf mannessen in soesterberg (utrecht-amersfoort).
dit zijn vak mensen heb ik in het verleden ook mijn x20xev heen gebracht leveren vak werk vertellen ook hun mening, ervaring en de do’s en dont’s.
en na mijn mening hele eerlijke prijzen.p.s.
als je je spul er heen brengt moet je is een rondleiding vragen aan de beste man.
je loopt met een stijve tampeloeres rond als je enig liefde voor auto en motorblokken hebt.
hij maakt zelf zuigers en noem het maar op. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.