Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Een senator rijder rijker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2012 om 12:31 #17248716
1.5 week geleden een Senator A2 3.0E. 03-1986 geimporteerd uit DLD.
Jullie zullen de aankomende tijd wel wat vragen van mij voorbij zien komen, gezien er altijd wel wat valt te doen aan een oldtimer. (en heb NOG niet veel kennis van senators)
Foto’s:
20 mei 2012 om 12:58 #18019733Mooie klassieker :thumbup
20 mei 2012 om 13:11 #18019734it’s a beauty!!!!!! Draag er zorg voor! Heerlijke wagen!
20 mei 2012 om 13:24 #18019735mooie Senator… :thumb
succes…en gefeliciteerd…! :thumbup20 mei 2012 om 14:34 #18019736Ziet er mooi uit. :thumbup
Welk merk is die veerpootbrug??20 mei 2012 om 15:16 #18019737Wiecher is de maker van die brug,en die passen niet goed klep gaat niet goed dicht en licht wat hoger aan de bestuurderskant..
Mantzel bruggen passen beter.
20 mei 2012 om 15:52 #18019738@GSE wrote:
Wiecher is de maker van die brug,en die passen niet goed klep gaat niet goed dicht en licht wat hoger aan de bestuurderskant..
Mantzel bruggen passen beter.
Dank je,
Zal eens op zoek gaan.
Ik moet hem toch aanpassen, het is voor een rekord E, met ingekorte 3.0 liter buis, die is al iets hoger als de 2.2 inlaat. Wordt dus wel krap onder de kap.20 mei 2012 om 17:20 #18019739nice ride, lijkt verdacht veel op de mijnes
Zelfs de velgen lijken :wors
20 mei 2012 om 22:08 #18019740l-jetronic op een 86’er?
Of zijn dat geen voorweerstanden?Het is in ieder geval nog een knappe auto.
20 mei 2012 om 22:30 #18019741Volgens mij ken ik die auto,het is een zwitzer van oorsprong gekocht voor 500€ door een duitser:
100% roest vrij is die,was ooit een topic over op het ohf…Ik vermoed dat die auto het is.
20 mei 2012 om 22:31 #18019742In zwitserland is geen LE maar altijd L-jetronic gebruikt door Opel…waarom weet ik niet….Deze is wel origineel.
21 mei 2012 om 01:45 #18019743AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie auto :wors En ook nog van het goede bouwjaar met overdrive :thumb En ook een mooie digitale dashbord :wub Veel plezier ervan :jerry :kewlpics :kewlpics :kewlpics
22 mei 2012 om 19:19 #18019744:thumb
Pracht exemplaar. zuinig op zijn!
en wat rijd het heerlijk he, zo`n 4 traps automatik :thumbup
11 juni 2012 om 17:59 #18019746Rijd idd zeer goed voor zijn leeftijd. Auto draait lekker weinig toeren op de snelweg zoals het hoort; bij 130 ca. 2500 toeren. In autos zonder 6 bak met kleine motoren draait de auto gerust 4000 toeren bij 130km/h, die logica heb ik nooit gesnapt.
Hoe weet je dat het le-jetronic is? Dat ding linksboven het luchtfilterhuis?
11 juni 2012 om 23:03 #18019745Aan die 2 zilveren dingen die aan de bestuurderskant zitten tussen veerpoot en schutbord..
Dan weet de kenner dat het weerstanden zijn die gebruikt werden bij de L-jetronic systemen,andere NL BE NL enz A2 modellen hadden daar niks zitten,
Dat is de eye catcher als je beter kijkt zie je:
Andere kleur injectoren grijs met grijze stekkers
007 als eind nummer op de lucht hoeveelheids meter
Geen stappenmotorenz het verschil tussen L en LE ziet de kenner gelijk.
12 juni 2012 om 08:33 #18019747Mooie exemplaar, en mooie velgjes eronder !! :thumb :thumb
Maar raar, dat alles in Zwtserland de gehele productiecyclys het L-jetronic systeem gebruikt is ipv het LE. Zou dat iets te maken hebben gehad met de bergen (ijlere lucht, enz). Misschien ongevoeliger daarvoor?
12 juni 2012 om 16:49 #18019748Wat doet dat ding linksboven het luchtfilterhuis dan?
12 juni 2012 om 17:03 #18019749bedoel je daarachter?
Dat is de compressor voor de niveau regeling (oppompbare schokdempers)15 juni 2012 om 11:03 #18019750Mooi auto. Veel plezier ermee.
15 juni 2012 om 14:11 #18019751AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die zet er zeer goed uit. Zelfs de veerpoten zien er nog ongeschonden uit. Dit is mede te danken aan de ABS versteviging,
Mooi kar hoor, :thumb
18 juni 2012 om 07:34 #18019752Volgens mij zijn die 2 bracketjes van de ABS versteviiging niet altijd een voordeel. Er kan vocht in blijven staan, vooral als er troep in ligt. En dan rot het alsnog.
18 juni 2012 om 11:04 #18019753Nee die steuntjes zijn hol en het vocht kan weg lopen die zijn als het waren als een I die horizontaal ligt der zit een naad tussen binnenscherm en steun.
Die steuntje zijn wel een beter en de auto,s met ABS hebben over het algemeen minder roest als de non abs modellen
22 juli 2012 om 19:08 #18019754Mooi ding en mooie velgen maar hij is wel verlaagd of niet?
26 juli 2012 om 21:43 #18019755mooie auto blijven mooi
moet je er veel aan doen dan26 juli 2012 om 22:04 #18019756Die 30E zou ik weg doen….De maas Rijn in net wat het dichtste bij is..die blokken zijn 3x niks…Alternatief is een B-Senator met motor code C30NE of C30SE als je veel centjes hebt kun je ook C36NE of C40SE nemen en als je heeeeel veel centjes hebt kun je ook C36LET nemen…En als je handig ben kun je ook een niet passende motor derin krijgen:
LS1 bvVerder zou ik die remmen aanpassen naar 1995 maatstaven en de 271x22mm schijven vervangen door 296x28mm schijven met bijbehorende bekrachtiger,zodat je ook het gevoel hebt dat je langzamer gaat als je remt..
Verder niet te veel aan doen..Motor en remmen zijn niks,teminste na mijn idee…Te hoog verbruik te weinig power/en geen tot weinig capaciteit met remmen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.