Forumindex › Forums › Modellen › Astra › schakelen astra g
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2012 om 12:00 #17248715
gisteren ineens moeilijk schakelen met draaiende motor !
wie heeft er opties van wat het kan zijn?20 mei 2012 om 12:05 #18019717Meer info?
20 mei 2012 om 12:13 #18019718met motor uitgeschakeld gaat het schakelen goed . maar laat ik de motor draaien dan moet je hem echt in zijn versnelling trekken , en in zijn aachteruit poets je tanden. Een eco 1600 16 klepper bj 2000
20 mei 2012 om 12:57 #18019719Welkmotor type?
20 mei 2012 om 13:04 #18019720het is een eco 1.6 16 klepper.
Heb schakelstangen en scharnierpunten al bekeken en daar zit bijna geen speling op .20 mei 2012 om 13:17 #18019721Heb wel het gevoel dat koppeling bovenin werkt . zou het mijn drukgroep kunnen zijn ? Is een bak met hydr koppeling.
20 mei 2012 om 14:54 #18019722Klinkt als koppeling niet voldoende bekrachtigd… Kan lekke cylinder zijn…
20 mei 2012 om 14:56 #18019723Ik heb hetzelfde gehad onlangs. Bij mij was het hydraulisch druklager kapot.
20 mei 2012 om 16:42 #18019724En dat post je in het Kadett-forum? Verplaatst…
20 mei 2012 om 17:39 #18019725Koppeling intrappen en zachtjes in zijn achteruit proberen te zetten.
Blijft deze constant “tanden poetsen”, dan word de bak niet ontkoppelt.
Er kan dan van alles aan zijn, koppeling die blijft plakken, drukgroep defect of een lekke koppelingscilinder.20 mei 2012 om 18:52 #18019716Hoi,
Koppeling komt idd niet vrij,daardoor schakelt hij erg moelijk omdat de bak niet stil komt te staan(blijft mee draaien).
Kan hydraulisch druklager zijn of de drukgroep die niet vrijkomt!!Zal toch de versnellingsbak eraf moeten! Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag van je!
met vriendelijke groeten,Martin20 mei 2012 om 19:51 #18019726Er hing een druppeltje olie aan de koppelings cilinder , dus hoop ik maar dat het de oorzaak is.
20 mei 2012 om 22:14 #18019727Check het niveau vd remvloeistof eens, als het een hydraulische koppeling is…
21 mei 2012 om 16:47 #18019728Nou hoera hoofdcinder vervangen en nog steeds slippen.
Dat word dus een bak demonteren :cry :cry :cry :twisted: :twisted: :swear :swear :swear21 mei 2012 om 17:07 #18019729oei oei oei, mooie klus mmmmm, net vervangen bij mijn Astra G.
dat hydraulisch druk lager was best prijzig, goed om je heen kijken, het kan een stuk goedkoper dan ff snel halen bij de opel dealer.
bij lekkage zal je rem olie moeten verliezen.
bij mij hoorde je de lager als hij stationeer draait, bij jouw dan?21 mei 2012 om 17:12 #18019730Hij verliest geen remolie, dus waarschijnlijk drukgroep/ plaat.
En hoor ook geen druklager .26 mei 2012 om 12:33 #18019731zo compleet setje koppeling vernieuwd . was 340 eurie kwijt .
nu heb ik nog 1 vraagje weet iemand het aanhaalmoment voor de aandrijfassen ,die 30 mm kroonmoer???
27 mei 2012 om 08:00 #18019732Staat in je andere topic
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.