Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › caravan trekken kadett cabrio. Welke trekhaak? (nieuwe vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2012 om 16:18 #17248690
Hallo,
ik zou graag achter de kadett cabrio een caravan willen hangen voor de vakantie’s.
Op de papieren staat geen gewicht aangegeven maar ik gok op max 1250 kg (mijn andere gsi)
Nu is de cabrio dalijk als deze helemaal klaar is verlaagd 60/40 en zitten er getrokken banden op de uitgelaste stalen wielen.
Mijn vraag is of iemand weet of dit uberhaupt wel kan kwa gewicht en de kracht van de banden.
Of zou het beter zijn om dit niet te doen en er ander velgen+banden onder te doen voor de vakantie ?De cabrio ligt dalijk als een soort van kart op de weg, wat heeft dit voor gevolgen voor de mogelijkheden en het gedrag van de caravan ?
Kan ik beter kiezen voor een andere verlaging, of miss toch een schoefset ofzo ??
Ik hoor het graag
Gr Vincent.
20 mei 2012 om 07:36 #18019426vrouw met de seat en caravan laten rijden en zelf met de cabrio :P
de banden zou het probleem niet zijn denk k maar de verlaging op de auto zelf door het gewicht van de caravan maatje
20 mei 2012 om 08:05 #18019427als je de caravan goed laad, heb je maximaal 50-75kg kogeldruk.
als je bandjes of velgen dit niet aan kunnen, zou ik zelf ook maar niet instappen.
ik denk alleen dat je caravan wat schuin naar voren zal gaan hangen, omdat je de wagen wat verlaagd hebt.
dus een beetje opletten met het laden, en ik zou zeggen, prettige vakantie.groeten.
20 mei 2012 om 09:19 #18019428Hey maatje,
ja we willen dan de seat weg doen dus ja die vlieger gaat niet op haha :thumb
Ik begrijp dat de caravan iets naar voren zal hangen, ivm de verlaging, maar t gaat mij om t feit dat de bandjes erniet af zullen lopen.
Misschien dat we de orginele gsi velgen van de andere gsi ff lenen, daar zitten de standaard banden onder, gewoon voor de zekerheid :afro
Heb ondertussen ook wat info gezocht voor een soort van hulpvering voor in de verlagingsset (achterzijde).
Gr Vinc
20 mei 2012 om 18:13 #18019429Banden zullen niet het probleem zijn, maar bij een controle (ongeval)mag je maar 750kg geremd achter je cabrio hebben, als er geen trekgewicht op het kenteken staat. En tevens als het kenteken van de caravan een hoger totaal gewicht aangeeft, dan je auto mag trekken, kun je de caravan bij een controle laten staan. Heb mijn caravan, laten terug keuren naar een lager totaal gewicht, zodat die er wel erachter mag hangen. (van 1000kg naar 850kg.).
23 mei 2012 om 18:27 #18019430ja voor dat laatste ga ik nog contact opnemen met de rdw hoe of wat.
mijn gsi mag 1250 trekken en weegt minder als de cabrio, dus jadan laat ik dat wel aanpassen op het kenteken bewijs
gr vinc
23 mei 2012 om 19:23 #18019431zou het idd maar niet gokken,maar volgens mij moet jij dan middels documenten van Opel nederland kunnen aantonen wat je Dett mag trekken,dan wordt je kenteken aangepast.
Daar kan je beter nog even contact over opnemen bij de RDW
als ik zo kijk wat een c20ne mag trekken ga ik voor 1200 kg max trekgewicht.
Als ik op de rdw site kijk voor het trekgewicht van mn rode ascona staat daar ook niet geregistreerd,gelukkig heb ik nog het oude aanvullingsblad nog en daar staat 1100 kg op23 mei 2012 om 20:00 #18019432kadetttje 1200kg trekken
mijn vec b mag maar 1150kg trekken dus lijkt mij heel raargeremd hebben we het over he
23 mei 2012 om 20:37 #18019433als ik op MP cabriootjes gsi zoek en dan t kenteken opzoek op vwe kom ik steeds uit op 1200 kg.
Maar je kan er toch niks van zeggen,heb een zafira A 1.6 uit 2005 en die mag maar 1100 kg trekken,mijn vorige Astra coupe 1.8 uit 2002 mocht 1400 kg trekken23 mei 2012 om 22:29 #18019434ja het is altijd een beetje vreemd idd.
op het kentekenbewijs van de gsi 2.0 8v staat duidelijk max trekgewicht 1200 kg geremd.
ik zal vrijdag de rdw is even contacten hierover.
gr vinc
3 juni 2012 om 12:58 #18019435Cabrio C20ne mag 1200kg geremd trekken (staat op mijn kentekenbewijs)
3 juni 2012 om 19:25 #18019436Papieren kun je zo aan laten passen bij rdw
Je kunt ze ook op sturen met verzoek voor aanpassing
Meestal met week of zo weer terrug
Maar ik ga der meestal even langs4 juni 2012 om 22:41 #18019437papieren worden geregeld :thumb
19 juni 2012 om 16:00 #18019438Immidels al geregeld
19 juni 2012 om 18:11 #18019439nee nog niet is even druk aan deze zijde :D
komt goed hoor :thumbup
9 juli 2012 om 20:49 #18019440Nog even een vraag.
Welke trekhaak kan ik beste gebruiken voor de cabrio ?
die van een sedan ? of een hb ?
vaste trekhaak ? of een afkoppelbare ?
Gr Vincnt
9 juli 2012 om 21:18 #18019441Weet nog een cabrio te liggen op de sloop in Schijndel waar volgens mij nog trekhaak onder zit. Ik zou gokken dat de trekhaak van een hb gelijk is.
9 juli 2012 om 21:22 #18019442die is ook gelijk had ik onder me cabrio , ik weet niet of er af kopelbare bestaan voor de kadett , ik had een gewoon een vaste , werkte prima
10 juli 2012 om 08:42 #18019443idd,van een HB past onder een cabrio,enige nadeel is dat een GSI bumper wat dikker is en de kogel relatief dicht op de bumper staat Was althans bij mij,ik had op mn 1.2SC destijds GSI bumpers zitten,en de trekhaak laten zitten,en je zag duidelijk dat de kogel er wat dichterop zat,overigens wel goed bruikbaar.
10 juli 2012 om 18:20 #18019444jah trekhaak zit er idd dicht op dat klopt, maar goed werkt prima naar mijn idee.
zal denk ik een vaste worden, kan geen geschikte afkoppelbare vinden.
gr Vinc
11 juli 2012 om 17:25 #18019445Trekhaak gekocht :thumbup
een vaste uitvoering Nieuw en orgineel Opel :angel
gr vinc
13 juli 2012 om 09:24 #18019446nu nog de kabelset op de kop tikken.
schijnt bij kadett ook gewoon plug en play te zijn ??
gr vinc
13 juli 2012 om 17:02 #18019447Universeel kabelsetje nieuw geloof 12 euro
14 juli 2012 om 14:07 #18019448Wel bijdehand maatje
K had er nog een liggen van mijn cabrio en had je zo mogen hebben
14 juli 2012 om 21:41 #18019449 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.