Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Loodvervanger Senator a2 3.0e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2012 om 12:34 #17248645
Onlangs een Senator aangeschaft en vond in de kofferbak een fles loodvervanger.
Mij is onduidelijk of dit er nu bij moet of niet?! Auto komt uit 03-1986
20 mei 2012 om 13:40 #18019079Net precies het zelfde topic over geweest. Effe zoeken helpt ;)
20 mei 2012 om 15:17 #18019080Kijk ff op de cilinderkop onder de 2de bougie als daar iets staat van P30E heb je geharde klepzittingen,en zoniet niks om geven en gewoon euro 95 tanken..
21 mei 2012 om 07:31 #18019081Als het goed is, moet jouw blok al geschikt zijn voor loodvrij. Opel ging ergens in 1985 over op geharde klepzetels.
Maar dit geldt natuurlijk alleen maar, als het originele blok er nog in zit. Als er een ander, en mischien ouder blok eringemonterd is, dan is het weer wat anders. Wat GSE hierboven stelt, is een goede indicatie, om zeker te weten, of je blok loodvrij aankan.
21 mei 2012 om 11:10 #18019082Ach loodvervanger is al zo,n onzin opzich:
Ik had een kop die 80.000km op LPG heeft gelopen en misschien heel misschien 1000km op benzine…waar de nokkenas van gaar was,ik heb die kop toen vervangen dit was een kop zonder harde zetels nl een R30E kop en deze niks aan te zien,kleppen niet ingeslagen…Daarom neem ik die handel niet zo serieus en kiep overal euro 95 in.
Lopen de auto,s net zo goed op,de zwarte A2 GSE met C30NE is voor euro 95 gemaakt en deze heeft hetzelfde onderblok en zuigers als een 30E,en een kop die ook hetzelfde is kwa verbrandingskamer alleen op papier is de compressie verhouding 9,4:1 voor de 30E tegen 9,2:1 voor de C30NE dus om pingelen enz te voorkomen maakt het niks uit,en om inslaan van kleppen te voorkomen kun je beter geen LPG hebben das nog 10x slechter als ongelode benzine en zelf dan slijten de kleppen niet snel in…22 mei 2012 om 07:40 #18019083Ach, ik gebruik het dan wel om de 2 a 3 tankbeurten, maar ik weet ondertussen ook wel, dat de CIH’s er (gelukkig maar) vrij goed tegen bestand zijn om ongelood te kunnen rijden. Ik gebruik meestal Millenium van Shell, en soms ook dat spul van Wyns. Ik doe minimaal een half jaar met een flesje. Wat ik wel doe, is om en om 95 en 98 tanken (ik tank altijd, als de tank nog voor plm 1/3 vol zit). Dat heeft totaal geen gevolgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.