Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Powerflex bussen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2012 om 17:45 #17248585
Beste medeweggebruikers,
Na een kort maar krachtig onderzoek van Wim is gebleken dat de achterste armbus zo goed als op zijn (weet niet zeker of die bussen zo heten). Dus ben ik vandaag op zoek gegaan naar een setje waar ik ze mee kan vervangen en kwam hierbij uit op de Powerflex bussen bij Biesheuvel Autosport in Nieuwendijk. Is iemand bekend met dit merk en is dit makkelijk zelf te doen? En zo ja, hoe precies?
15 mei 2012 om 18:26 #18018401Ik heb welliswaar een C maar heb voor en achter op de stabi powerflex rubbers en ben uitermate tevreden. Ik heb ze nu ook in bestelling staan voor de achterophanging. Het merk staat hoog aangeschreven in de autosport. Ze zijn niet goedkoop maar overleven je auto naar het schijnt.
Om ze te plaatsen heb je een goede pers nodig. Beter is het om de draag armen etc. Te demonteren. Werkt gewoon veel makkelijker en scheelt je een hoop geklooi in de marginale ruimte.
Groet jraaf
15 mei 2012 om 18:38 #18018402Ok, mooi :) Prijs vind ik opzich nog wel gaan voor een setje bussen die de auto voorbij gaan qua leeftijd :P
Het gaat trouwens om de bussen bij nummer 4:
15 mei 2012 om 20:25 #18018403Fusee Rubbers..
Willem
16 mei 2012 om 08:57 #18018404Ik heb die rubbers ook vervangen door power flex.
Moet heel eerlijk zijn dat ik dat gedaan had uit luiheid.
Heb namelijk een hekel aan rubbers persen :jerry
Maar ik ben er meer dan te vreden over.
bij montage de boel goed in het vet zetten en ze overleven de auto.16 mei 2012 om 09:14 #18018405Volgens mij verkoop speedequipment ze ook.
M-Tech biedt ook dit soort dingen aan.
En waarschijnlijk DutchPowerTrading (DPT) en improve-tuning ook wel.Daarnaast zou ik niet 1 plaats vervangen, maar gelijk alles!
Heb het op beide Corsa’s en je merkte het verschil tov wat er inzit heel erg.
17 mei 2012 om 18:47 #18018406@arjontje wrote:
Ik heb die rubbers ook vervangen door power flex.
Moet heel eerlijk zijn dat ik dat gedaan had uit luiheid.
Heb namelijk een hekel aan rubbers persen :jerry
Maar ik ben er meer dan te vreden over.
bij montage de boel goed in het vet zetten en ze overleven de auto.Hoezo eigenlijk luiheid? Zijn die dingen makkelijker te plaatsen dan normale bussen?
17 mei 2012 om 19:08 #18018407@Klopper wrote:
@arjontje wrote:
Ik heb die rubbers ook vervangen door power flex.
Moet heel eerlijk zijn dat ik dat gedaan had uit luiheid.
Heb namelijk een hekel aan rubbers persen :jerry
Maar ik ben er meer dan te vreden over.
bij montage de boel goed in het vet zetten en ze overleven de auto.Hoezo eigenlijk luiheid? Zijn die dingen makkelijker te plaatsen dan normale bussen?
Nou mijn rubbers waren zo gaar dat ik de oude rubbers er zo uit kon slaan. daarna de bus waar het rubber aan vast gevulkaniseert is met een ijzer zaag door gezaagt, en eruit geslagen. schoon gemaakt en de powerflex rubbers geplaatst.
Waarom de luiheid? Nou powerflex rubbers zijn makkerlijker te monteren. Dit omdat die rubber uit 3 delen bestaat. Je hebt namelijk 2 helften van het rubber, en een metalen bus.
De twee helften druk je in de draagarm, dan de bus er door en het rubber zit. Powerflex rubbers hoef je dus niet te persen. Maar vergeet niet de boel in het pu vet te zetten. Anders gaat het kraken.17 mei 2012 om 19:20 #18018408@arjontje wrote:
@Klopper wrote:
@arjontje wrote:
Ik heb die rubbers ook vervangen door power flex.
Moet heel eerlijk zijn dat ik dat gedaan had uit luiheid.
Heb namelijk een hekel aan rubbers persen :jerry
Maar ik ben er meer dan te vreden over.
bij montage de boel goed in het vet zetten en ze overleven de auto.Hoezo eigenlijk luiheid? Zijn die dingen makkelijker te plaatsen dan normale bussen?
Nou mijn rubbers waren zo gaar dat ik de oude rubbers er zo uit kon slaan. daarna de bus waar het rubber aan vast gevulkaniseert is met een ijzer zaag door gezaagt, en eruit geslagen. schoon gemaakt en de powerflex rubbers geplaatst.
Waarom de luiheid? Nou powerflex rubbers zijn makkerlijker te monteren. Dit omdat die rubber uit 3 delen bestaat. Je hebt namelijk 2 helften van het rubber, en een metalen bus.
De twee helften druk je in de draagarm, dan de bus er door en het rubber zit. Powerflex rubbers hoef je dus niet te persen. Maar vergeet niet de boel in het pu vet te zetten. Anders gaat het kraken.Ah, klinkt inderdaad vrij makkelijk…
Aan het geluid te horen dat nu van m’n auto af komt bij ook maar de minste beweging, zou je denken dat er niet eens rubber tussen zit, dus denk dat het voor mij ook een peulenschil wordt :PZou het ook gaan met lagervet? Scheelt weer een aankoop namelijk :P Of dat spul moet er standaard bij zitten, maar dat lijkt me niet :P
17 mei 2012 om 20:28 #18018409Bij de set die ik heb aangeschaft zit een tube vet. Set kwam wel uit Engeland vandaan.
Groet jraaf
18 mei 2012 om 05:41 #18018410Ik zal wel het vet aan raden wat er bij geleverd word.
Dat is werkelijk taaie rommel wat je niet van je handen krijgt. :-PLager vet verdwijnt, PU vet blijft er op zitten.
18 mei 2012 om 07:05 #18018411Vet zat er geper woon bij, per set een zakje.
18 mei 2012 om 07:16 #18018412Powerflex nooit aan beginnen, gaat je klauwen met geld kosten. :(
18 mei 2012 om 08:04 #18018413Ehhh, want?
Grtz,
Aad ~ Doix
18 mei 2012 om 08:12 #1801841418 mei 2012 om 09:52 #18018415Ach, ik kijk de verpakking wel even na in de winkel :) kan eventueel nog naar Interflon Teflon, dat droogt niet op :P in de handen van een onderhoudsmonteur is dat heilig spul :P
18 mei 2012 om 10:31 #1801841618 mei 2012 om 11:56 #18018417@yzf1kr wrote:
@arjontje wrote:
@yzf1kr wrote:
Powerflex nooit aan beginnen, gaat je klauwen met geld kosten. :(
Verklaar je nader.
als je eenmaal 2 rubbers er onder hebt wil je ze allemaal. Dan ben je zo een paar honderd euro armer.
Haha oke op die mannier.
Scheelt dat er voor de B vectra niet heel veel powerflex rubbers zijn. :D18 mei 2012 om 16:08 #18018418Zo, setje besteld bij Biesheuvel Autosport, binnen 14 dagen moeten ze binnen zijn :)
Zijn ze er al? Nee…
Zijn ze er al? Nee…
Zijn ze er al? Nee…
Zijn ze er al? Nee… Damn…18 mei 2012 om 17:37 #18018419@Klopper wrote:
Zo, setje besteld bij Biesheuvel Autosport, binnen 14 dagen moeten ze binnen zijn :)
Zijn ze er al? Nee…
Zijn ze er al? Nee…
Zijn ze er al? Nee…
Zijn ze er al? Nee… Damn…Ik had ze daar ook vandaan. bij mij waren ze binnen 2 dagen bezorgt.
18 mei 2012 om 17:42 #18018420AnoniemLid sinds:
1 January 1970Toen ik bij van Biesheuvel Powerflex bestelde, belde ze keuring de volgende dag dat ze niet op voorraad waren en uit Engeland moesten komen. En netjes binnen 14 dagen binnen :thumb
18 mei 2012 om 18:39 #18018421Voor mij is het 13km rijden naar Biesheuvel, en 3 km extra als ik van m’n werk vandaan kom :P
Werd mij al vrijwel meteen verteld dat ze niet op voorraad waren, en is meteen een aantekening gemaakt dat ze besteld moeten worden. Zodra ze binnen zijn, wordt ik meteen gebeld :)Als ik serieus in een auto, zoals m’n toekomstig project, moet investeren… Dan ben ik daar waarschijnlijk wel aan een goed adres :)
Moet ook nog een setje schokdempers hebben, dus ook meteen gevraagd… Ze hebben toen uitgelegd dat ze importeur zijn van Bilstein en dat de prijzen die op de site van Bilstein staan (ex btw) naar klanten gehanteerd worden als incl btw :D Maar 340,- blijft een bittere pil, dus dat komt wel na m’n vakantie (denk ik).
19 mei 2012 om 06:31 #18018422Welke B set vragen ze die prijs voor dan?
B4 heb je op ebay voor rond de 200 inclusief verzend.
B6 voor 400 en de B8 voor 4 tientjes er bij.Groet jraaf
19 mei 2012 om 06:58 #18018423Ik rijd met een G vollédig met powerflex uitgerust maar moet zeggen, dat ik he tuiteindelijk toch tegen vind vallen. Toen alles nieuw was waren ze perfect, nu na een anderhalf jaar. Doen ze het niet beter dan de orginele rubbers van opel. Dus als ik eerlijk ben vind ik het sonde van het geld.
Moet er dan wel bij zeggen dat ik zon 30.000 km per jaar rijd. En dat ik regelmatig gebruikmaak van het rechter pedaal ofwel alles zwaar belast word.
19 mei 2012 om 08:45 #18018424Dan heb je toch echt een ander probleem, want in de beide Corsa’s die ik rijdt heb ik die problemen dus niet.
Maar goed die rijden dan ook maar een paar duizend km-er per jaar op het circuit en de dragstrip.
Als ik dit soort dingen aan de Vectra zou moeten vervangen, dan komen er gewoon Powerflex in hoor.
EN met de Vectra rijdt ik wel dik 20 d-km per jaar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.