Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Middendemper vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2012 om 08:52 #17248332
Ik heb een middendemper besteld voor mn astra g. Deze wil ik zelf vervangen. Ik ben benieuwd waar ik rekeningmee moet houden….. Het deel dat aan de einddemper komt moet een nieuwe pakking tussen gok ik zo… Moet er bijvoorbeeld ook iets tussen de bevestiging met de tussenpijp? Erstaat me iets bij dat ze bij opel de vorige keer er wel iets tussen hebben gesmeer (geen idee wat)
Graag jullie tips en advies!
8 mei 2012 om 15:30 #18015347Pakkingen kun je gewoon gebruiken als deze nog niet verneukt zijn, je kunt gum gum (soort uitlaatkit) tussen de (schuif) verbinding smeren dit word later hard en zet uit en zit dus goed dicht, en als je dan tog onder de auto bezig bent kijk dan ook effe de bouten van het hitteshild na mocht het nodig zijn doe tussen de bout en het hitteschild een carroseriering, ook de ophangrubbers effe chekken, goodluck :thumbup
8 mei 2012 om 15:54 #18015348als ik jou was zou ik geen gum gum gebruiken dat word keihard want misschien moet hij over een poosje weer los om wat voor reden dan ook, ik zou gewoon uitlaatpasta gebruiken dat heeft de brezan oid wel
9 mei 2012 om 15:48 #18015349Tnxs voor de tips! denk dat ik die pasta maar ga proberen klinkt lekkerder dan gumgum :)
9 mei 2012 om 15:49 #18015350ps pakkingEN dacht dat er alleen tussen de midden en eind 1 zit? mis ik nog ergens 1 dan als ik alleen de middendemper wil vervangen ?
11 mei 2012 om 08:07 #18015351Aan de voordemper is het schuifverbinding en aan de achterkant flens, nieuwe pakking is idd vaak aan te raden, en ik zou ook wat kopervet tussen je schroeven doen, wil je ze ooit nog goed los krijgen
11 mei 2012 om 10:23 #18015352Mocht je wat willen gaan schuiven met de uitlaat, zou ik de pakking bij het spruitstuk ook even vervangen. Je bent toch bezig. “pasklaar” is zelden pasklaar, dus pak dit even mee. Uitgehangen rubbers zijn geen probleem, uitgehangen rubbers met beginnende scheurtjes meteen vervangen.
Eenmaal bevestigd en al: Aanpassingen wat betreft de ophang, scheve uitlaat, einddemper die te laag hangt e.d. kun je corrigeren bij de schuifverbinding en de betreffende klem.
Ik zou persoonlijk geen gum of pasta gebruiken. Vast is vast en dat bereik je al met de schuifverbinding stevig te bevestigen en aan te drukken. Maar dat moet je zelf weten. Eerst de boel naar wens bevestigen.
Opmerking: mocht je nieuwe rubbers gaan gebruiken, eerst laten uithangen voordat je de uitlaat gaat gommen/pasta gaat gebruiken. Anders kun je de boel niet meer corrigeren later.
Bij verwijderen van bouten werkt wd40 ook prima. Lekker vet maken.
Succes man.
24 mei 2012 om 18:10 #18015353Dit weekend de middendemper vervangen, hij maakt een fluitend geluid, iemand een idee waar dit van komt/wat ik verkeerd heb gedaan?
24 mei 2012 om 19:11 #18015354waarschijnlijk lekt het ergens , en de ontsnappende gassen fluiten .
kijken waar het lekt en fix het dan …..
met een koude start kan je vaak druppels condens zien hangen waar de pijp lekt.
24 mei 2012 om 19:33 #18015355lekken zijn makkelijk op te sporen, hou met je hand de uitlaat dicht met draaiende motor ,als er een lek in de uitlaat zit gaat die op die plek sissen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.