Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › testen bobine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2012 om 22:47 #17248263
Na het vervangen van mijn inlaatspruitstuk heeft mijn 2.2E CIH een ruime tijd gewoon gelopen, liep goed en kon ik hem gemakkelijk afstellen.
Maar……na verloop van tijd sloeg ie af en kreeg ik hem niet meer gestart.
De brandstofpomp werkt en de benzine komt voor aan, dat heb ik getest, alleen krijg ik geen vonk als ik een losse bougie in de bougiedop steek en de motor probeer te starten.
Hoe kan ik nu het makkelijkst of het beste mijn bobine testen?18 juli 2012 om 14:15 #18014720Probleem heb ik ook gehad,
Het beste kan je even sleutel op contact zetten en dan met een metertje meten van massa naar de + van je bobine, geeft deze 12V aan, dan is de bobine hoogstwaarschijnlijk defect.5 januari 2013 om 18:13 #18014721@hinterachse wrote:
Na het vervangen van mijn inlaatspruitstuk heeft mijn 2.2E CIH een ruime tijd gewoon gelopen, liep goed en kon ik hem gemakkelijk afstellen.
Maar……na verloop van tijd sloeg ie af en kreeg ik hem niet meer gestart.
De brandstofpomp werkt en de benzine komt voor aan, dat heb ik getest, alleen krijg ik geen vonk als ik een losse bougie in de bougiedop steek en de motor probeer te starten.
Hoe kan ik nu het makkelijkst of het beste mijn bobine testen?Testen met Op-Com :thumbup
7 januari 2013 om 21:50 #18014722zal niet gaan bij een 2.2 CIH motor, deze heeft geen diagnose aansluiting, daar is ze te oud voor.
22CIH motor: Rekord, Omega-A
7 januari 2013 om 22:09 #18014723Omega-A nog?! Ik had te horen gekregen dat ze alleen in de Senator en Monza waren gelepeld.
Het probleem is inmiddels al lang en breed opgelost.
Het was een contact in de connector op de thyristermodule. Als je je meetpen achter in de stekker op de contacten stak, meette je gewoon spanning. De module was nieuw en de stekker had ik gewoon schoon gespoten. Per toeval zag ik bij een visuele inspectie dat een van de contactjes iets verder open stond, en dus geen contact maakte met de module! :shock: :???: Knip, eraf, een nieuwe der op genepen en heng-deng-deng! :D7 januari 2013 om 22:18 #18014724Ook inderdaad, Senator, Rekord, Commodire
hier in het dorp heb jaren een Rekord 2.2E rond gereden..
ook een omega-A Caravan gespot, 2.2i met bulgaars kenteken.. lag inderdaad een CIH motor in (was olie aan het vullen bij de pomp)
Omega-A alleen in het oostblok
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.