Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › foutcode na dumpvalve inst
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2012 om 14:54 #17248206
ik heb een vraag over de dump valve
heb me al rot gezocht hier op het forum maar kan niemand vinden die het zelfde probleem heeft al ik na het installeren van een dump valve.
ik heb alles goed aangesloten zo als op het YouTube filmpje[youtube:3t88ioxm]http://www.youtube.com/watch?v=quym3hXnwDc[/youtube:3t88ioxm]
ik heb een Forge hier een voor beeld
nu is mijn vraag ik heb een storing in de auto nu en weet niet hoe ik dat weg krijg en ik heb ook geen turbo druk meer of weinig druk
ooh ja ik heb een astra gtc uit 2006 met een 2.0l turbo l.e.r motor met 200pk
hoop dat iemand me kan helpen
gr gidion3 mei 2012 om 17:44 #18014227Hoi , in het filmpje kun je een Bailey dumpvalve zien deze staan goed bekend
om te gebruiken bij de Opel Turbo motoren , maar de Forge typen zijn dat niet zo.
Je hebt nl. een dualpistonsysteem bij de Opel nodig en de Forge moet dat ook hebben
ook kan de veerspanning anders zijn dan wat de Opel wil en dat moet dus ook goed zijn.
Op dit moment meet je motormanagment een lucht lekkage wat de storingslamp weer geeft.
Ook kun je de Bailey in combinatie met je org. spoelsyst. (bij je turbo) gebruiken en
je kunt deze voor meer geluid ook geheel afsluiten als deze nog werkend is kan dit ook
nogeens mogelijk voor slechte rijeigenschappen zorgen in combinatie met de Forge.
Ik weet dat er mensen zijn die de Forge werkend hebben gekregen maar eenvoudig was het
niet meen ik mij te herinneren en het enige wat ie beter deed was een harder afblaasgeluid
maar of dat al die moeite waard is.
Je storing kun je bij de Opel of iemand met een uileest app. laten reseten of zelf een simpel
uitlezertje kopen en dan kun je het zelf doen.
S6 en gr.3 mei 2012 om 17:55 #18014228dus het beste is een nieuwe kopen ?
bedankt voor je reactie3 mei 2012 om 18:05 #18014229Zou even wachten , geld uitgeven kun je altijd nog , misschien is er iemand anders op
het Forum die andere ervaring heeft.
Heb de naam Collins alleen even veranderd in Bailey’s want dat is te zien was vergiste me.
Ik weet ook dar een forumlid (Andre Botter) ook goeie dumpvalves verkocht , volgens mij
zijn dit Collins uitvoeringen en deze zijn specifiek voor jou motor/turbotype.
Heb je de Forge niet specifiek voor jou motor/turbotype megekregen na aankoop?3 mei 2012 om 22:00 #18014230Had die Forge ook gekocht voor op mijn Z20LET maar vond hem toch beter rijden met de Bailey erop .
De Forge was nogthans ook een twin piston versie maar ze was oorspronkelijk wel bedoeld voor op een C20LET .
Dus de Forge is nu te koop :(6 mei 2012 om 11:12 #18014231Forge sucks en Baileys is om op te drinken niet om op je auto te monteren :jerry :jerry
Hoeveel keer moeten we nog dit soort topics lezen over k..t DV’s.Collins is de enige die echt goed werkt op alle Opel turbo motoren, tot nu toe bij mij tot 470PK.
En als hij ooit versleten mocht zijn na 200.000km (tussen tijds een keer schoon maken en nieuw lagervet) dan doe je er twee nieuwe o ringen in en een beetje lagervet.
En kan hij er weer 200000km tegen aan. :wors :wors :wors6 mei 2012 om 12:07 #18014232Ik geef je toe dat de collins een goeie is maar om nou zo negatief over de baileys te zijn lijkt me niet nodig.
Ik heb er nooit problemen mee en zowel EDS, M-tech en regal verkopen alleen de baileys!
Waarom geen collins als deze veel beter is?!? dit zijn toch wel de specialisten met heel veel ervaring.6 mei 2012 om 20:35 #18014233Bailey DV gaan vaak vast zitten en lekken boven 300pk.
En blazen een stuk minder hard af.
En de forge blaast veel te weinig af.
Op de bailey zal een grotere winst marge zitten.7 mei 2012 om 07:31 #18014234Ik denk dat er weinig mensen zijn die meer dan 300 pk uit hun z20LEx halen, ook de topic starter niet.
Als detaillist zijnde weet ik dat als je slecht spul verkoopt omdat de winstmarge hoog is, je marge uiteindelijk naar de knoppen gaat doordat je meer garantie/service moet verlenen dus tijd dus geld kost.
Ik heb dit in korte tijd zelf als eens ondervonden
En ik heb nog niet eens een kwart van de ervaring in de handel die de mannen van o.a. EDS hebben.7 mei 2012 om 23:10 #18014235Gelukkig heb jij er meer verstand van dan ik :thumb :thumb :thumb
8 mei 2012 om 15:12 #18014236:jerry
8 mei 2012 om 19:51 #18014237Ik weet bijna wel zeker dat jij dit ook wel weet, daar ben je intelligent genoeg voor.
8 mei 2012 om 21:05 #18014238:jerry :jerry :jerry Zoveel mensen moeten in discussie met jouw Andre king:
9 mei 2012 om 04:54 #18014239Het is tenslotte een discussie forum, toch?
Ik heb veel respect voor wat André doet en hij zal ook heel vaak gelijk hebben maar ik houd wel van een beetje discussie met goed onderbouwde antwoorden.11 mei 2012 om 13:57 #18014240Had afgelopen week ook wat problemen met mn DV bailey. Hij begon een klappend geluid te maken. Ook kwam er olie uit dus ik al denken dat mn turbo gaar was. Maar sinds gisteren blaast ie weer als een malle en gaat ie weer als een jekko. Weird…
11 mei 2012 om 16:12 #18014241Forge heb ik als eerst geprobeerd op mijn c20let fase 1, geen succes
je hebt volgens mij idd een dual piston dv nodig. Ik kreeg geen foutmelding maar de motor kakte heel erg in op het moment van gas loslaten, had het idee dat dat ding lek was ofzo…
nu heb ik HKS, super geluid en super werking nu ook met fase 2!
om te checken kan je je hand eens bij de dv houden en dan gas geven, als de dv de hele tijd blaast heb je een foute te pakken11 mei 2012 om 19:29 #18014242ik heb een turbosmart supersonic dv op mijn let
en die doet het perfect !
blaast af als een malle echt harde zweep slagen onder de kap11 mei 2012 om 19:57 #18014243@david verburg wrote:
ik heb een turbosmart supersonic dv op mijn let
en die doet het perfect !
blaast af als een malle echt harde zweep slagen onder de kapToevallig geen filmpje van ?? :D
11 mei 2012 om 22:11 #18014244Ik vraag me dan af hoe een collins klinkt op een vrij standaard blok. Die bailey van mij klinkt ook net als een zweepslag.
13 mei 2012 om 15:19 #18014245@frank de jonge wrote:
Ik vraag me dan af hoe een collins klinkt op een vrij standaard blok. Die bailey van mij klinkt ook net als een zweepslag.
Harder dan de bailey :thumb
13 mei 2012 om 16:36 #18014246Heb die collins wel is gehoord Andre maar dat was op jou kadet. Niet op een z20lex die nog vrij standaard is en dan tijdens het rijden. Ben daar erg benieuwd naar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.