Vivaro geeft fout P0200

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248178
    vixentje
      Lid sinds:
      2 May 2012

      Hoi,

      Ik zit met een probleempje ivm vervanging/reiniging/vertrouwen.

      7 maanden geleden kocht ik een Vivaro 2.0 diesel onder G2 economy garantie.

      Vorige week kreeg ik een opbrandend lichtje van de motor met het woordje stop hierin.
      Ik kon geen gas meer geven dus ik ben aan de kant gaan staan.
      Even nagekeken in het boekje, koelvloeitstof zou te warm zijn.
      Alles nagekeken en alles was op zijn maximum alsook de temperatuurmeter zei niets abnormaals.
      Goed ik start terug en hij doet het weer. 10 minuten later kreeg die het weer.
      Ik ben zo in 5 keer uiteindelijk thuis geraakt.

      Eerst volgende dag naar de dichtsbijzijnde Opel garage. Daar lezen ze hem uit met een foutcode:
      P0200 regelcircuit injector, spanning te laag.
      Ik kreeg als uitleg dat het zoiezo iets aan de injectoren zou zijn en aangezien het electrische zijn heeft het geen nut deze te reinigen. Ze marcheren of ze zijn stuk. Goed volgens hen moet ik ze alle 4 vervangen.

      2 dagen later rij ik toch eens naar een andere Opel garage. Zij vonden dezelfde fout uiteraard en daar kreeg ik de uitleg: het ligt rond de injectoren maar het kan ook de bedrading zijn, een fout in de computer of iets aan de bestuurderskolom (als ik het mij nog goed herinner). Zij willen hem aan een testbank hangen om te kijken wat het is en hoeveel injectoren er eventueel stuk zouden zijn.

      Nu heb ik toch een groot probleem ivm vertrouwen. De ene zegt alles vervangen, de andere zegt testen.

      Ik heb deze auto gekocht op 1.30 uur rijden van mij. In de G2 garage zeiden ze toen, ach de garantie kan overgezet worden. Nu bel ik ermee en krijg te horen dat ze de auto zelf willen onderzoeken en het ligt mss wel aan mij dat ik slechte diesel getankt heb. (dan valt het zoiezo buiten garantie).
      Ik weet niet meer wat ik moet doen.

      1. wat denken jullie dat het is
      2. heeft er al iemand ervaring met het laten herstellen van een G2 wagen in een andere garage

      Bedankt al op voorhand.

      #18013785
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Hoe kan jij slechte diesel getankt hebben dan..

        Als het gewoon bij een Pompstation vandaan komt moet het goed zijn…

        Willem

        #18013786
        vixentje
          Lid sinds:
          2 May 2012

          Dat vraag ik mij ook af.

          Aangezien de G2 garage waar ik hem gekocht heb bijna 2 uur rijden is moet ik hem laten takelen. Ik heb net de dienst van garantiekwestie aan de lijn gehad en ik moet bewijzen waar ik getankt heb.
          Hij wist mij ook te vertellen dat er veel dossiers zijn geopend en niet onder garantie zijn gevallen door slechte diesel.

          Ik druk nooit mijn briefjes af aan het tankstation. Er zal niets anders opzitten dan rekeninguittreksels mee te nemen.
          En dan vraag ik mij af of ze daarop verder kunnen gaan…

          #18013787
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            @vixentje wrote:

            Dat vraag ik mij ook af.

            Aangezien de G2 garage waar ik hem gekocht heb bijna 2 uur rijden is moet ik hem laten takelen. Ik heb net de dienst van garantiekwestie aan de lijn gehad en ik moet bewijzen waar ik getankt heb.
            Hij wist mij ook te vertellen dat er veel dossiers zijn geopend en niet onder garantie zijn gevallen door slechte diesel.

            Ik druk nooit mijn briefjes af aan het tankstation. Er zal niets anders opzitten dan rekeninguittreksels mee te nemen.
            En dan vraag ik mij af of ze daarop verder kunnen gaan…

            Lijkt me klinkklare bullshit… Lijkt er gewoon op dat ze de klant een oor aan willen naaien als je het mij vraagt. ‘Dossiers met slechte diesel’? Ik zou toch even contact zoeken met een ombudsman o.i.d…

            Voor zover ik weet dient alle brandstof aan keurmerken te voldoen die in de gehele EU gelijk zijn…

            #18013788
            vixentje
              Lid sinds:
              2 May 2012

              Ik heb uiteindelijk mijn auto laten slepen naar de garage van aankoop en ik kreeg net te horen dat er 1 injector stuk zou zijn en dat vervangen ze. Hiet ligt allessinds toch niet aan de diesel (ben ik blij).

              Maar nu vraag ik mij toch af de ene zegt 4 vervangen en de garage die garantie moet geven gaat er 1 vervangen, wie moet ik nu vertrouwen… ik heb hier al gehoord dat je ze beter alle 4 ineens vervangt?


              @jeroenk
              : Ik heb contact met de ombudsdienst en er blijken toch dossiers te zijn die niet onder garantie zijn gevallen door slechte diesel te tanken.
              Ik vraag mij af hoe zoiets kan, elk tankstation heeft een certificaat dat hij goede diesel afleverd. Dus ik versta echt niet hoe je slechte diesel kan tanken.

              #18013789
              jeroenk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2012

                @vixentje wrote:

                @jeroenk: Ik heb contact met de ombudsdienst en er blijken toch dossiers te zijn die niet onder garantie zijn gevallen door slechte diesel te tanken.
                Ik vraag mij af hoe zoiets kan, elk tankstation heeft een certificaat dat hij goede diesel afleverd. Dus ik versta echt niet hoe je slechte diesel kan tanken.

                Net even zitten googlen, sommige landen hebben in de winter een extra additief in de diesel zitten, die voorkomt dat de diesel stroperig word… Misschien als je diesel tankt in de winter waarin dit additief niet zit dat je problemen kan krijgen? Toevallig het probleem in kouwe dagen komen opdagen?

                #18013790
                vixentje
                  Lid sinds:
                  2 May 2012

                  @jeroenk wrote:

                  @vixentje wrote:

                  @jeroenk: Ik heb contact met de ombudsdienst en er blijken toch dossiers te zijn die niet onder garantie zijn gevallen door slechte diesel te tanken.
                  Ik vraag mij af hoe zoiets kan, elk tankstation heeft een certificaat dat hij goede diesel afleverd. Dus ik versta echt niet hoe je slechte diesel kan tanken.

                  Net even zitten googlen, sommige landen hebben in de winter een extra additief in de diesel zitten, die voorkomt dat de diesel stroperig word… Misschien als je diesel tankt in de winter waarin dit additief niet zit dat je problemen kan krijgen? Toevallig het probleem in kouwe dagen komen opdagen?

                  Het heeft zich voorgedaan begin deze maand. Had gekund natuurlijk.

                  Nu 2 weken verder en de 2e injector vervangen begint mijn auto raar te klinken, rook uit te stoten en te stinken. Terug naar dichtsbijzijnde opelgarage gegaan en zij zeggen dat er een fout zit op de 2e injector en dat één van de andere injectoren lekt.

                  Nu vertrouw ik ze helemaal niet meer! De ombudsdienst liet mij vorige keer weten dat de distributeur mag kiezen waar hij hersteld wordt. En ze wilden dit in eigen beheer doen. Goed getakeld naar ginder (1.5 uur rijden) maar zouden zen u niet flexibeler zijn ivm een vertrouwenskwestie. Ik vertrouw ze echt niet meer.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.