Pomp maakt geen druk enkel volume..de druk die in je circuit heers is afkomstig van het volume wat de pomp verzet:
versleten pomp is minder volume verplaatsing
grote lager speling is veel volume verlies..
Meestal zit de fout van lage druk in de pomp en is der wel een halve bar meer stationair uit te halen door wat simpele dingen te doen,eerlijk gezegd vind ik die pomp constructie gewoon 3x niks:
1 te klein bemeten (in het 6cil geval die pomp is nl hetzelfde als bij een 4 cil en bij een 6 cil is der om de haverklap wel wat met de druk)
2 alu deksel waar tandwielen mooi groeven in kunnen sluiten,dat alu is veel te zacht..
3 overdruk ventiel wat een plastic iets is,en op de vreemdste manieren afslijt.
Ik heb zelf een diesel deksel en 30% langer tandwielen in een 6 cil zitten en dit is gewoon geweldig,oliedruk stationair bij normaal gebruik altijd rond de 2 bar,en bij 1800 toeren al max druk van 4.5bar.
Na echt lang op een autobaan te hebben gezeten rond de 1.3-1.5 bar met 10w40 olie.
Die diesel deksels zijn van staal en slijten amper in,en die hebben niet dat kleine gierige plastic paddestoeletje maar een stalen cilinder die in een fatsoenlijk geboort gat op en neer gaat + de veerdruk is veel hoger..